GlobeNewswire

Sinch och Blueshift utökar kundengagemang i konversationskanaler

Dela


Integrering gör att marknadsförare kan trigga tvåvägssamtal vid lämpliga tillfällen för respektive kund

ATLANTA och SAN FRANCISCO, 31 augusti 2022 – Sinch, en global ledare inom molnkommunikation och mobilt kundengagemang, har samarbetat med Blueshift för att erbjuda meningsfull tvåvägskonversation i en mängd kanaler i Blueshifts App-hub och Journey Builder.

Sinchs Conversation API är en enda, unik API genom vilken företag kan kommunicera med människor via flertalet mobila kanaler, som t.ex. Instagram, Facebook Messenger, SMS, MMS, RCS och WhatsApp. Den används av flera av världens största teknikföretag.

Lösningen från Blueshift och Sinch är väl positionerad för att möta nuvarande och framväxande trender när det gäller konvergerande marknadsföringsbehov, som kräver dynamiskt och hyperpersonaliserat interagerande, oavsett vilken kanal deras konsumenter föredrar och oavsett var de bedriver sin verksamhet.

Genom att använda Sinchs Conversation API kan Blueshift ge varumärken möjlighet att främja engagemang och handel med hjälpsamma små knuffar som t.ex. aviseringar om ”åter i lager”, prisfallsvarningar, produktrekommendationer med mera på konversationskanaler.  Marknadsförare kan enkelt arrangera en enhetlig upplevelse tvärs över konversationskanaler och traditionella marknadsföringskanaler som mejl, köpt media och mobil avisering.

Blueshifts Smart Hub hjälper varumärken att enhetliggöra kunddata från flera källor, fastställa nästa bästa åtgärd med hjälp av prediktiv intelligens och leverera personaliserat engagemang via flera kanaler.

Blueshifts kund CarParts.com använder för närvarande SMS i sina kampanjer och ser fram emot att utöka sin approach med tvåvägskonversationer. ”Att utvecklas från envägsmeddelanden till tvåvägskonversationer är framtiden för marknadsföring”, säger Houman Akhavan, CMO på CarParts.com. ”Vi gillar verkligen potentialen i Blueshifts och Sinchs nya lösning för att främja meningsfullt kundinteragerade i realtid tvärs över olika kontaktpunkter.”

”En djup förståelse för kunden är avgörande för att åstadkomma intelligenta samtal,” framhöll Vikram Khandpur, Sinch SVP, Partnerships and Integrations. ”Det är därför vi glädjer oss över samarbetet med Blueshift. Deras lösning gör det enkelt för marknadsförare att trigga samtal i rätt ögonblick för kunden och rekommendera de bästa produkterna och innehållet till respektive kund. Vi är stolta över att vara deras partner för att leverera sömlösa omni-kanalengagemang med konsumenter globalt, via våra Conversational Messaging-lösningar som kan inbegripa Conversational Commerce, Conversational Marketing och Conversational Advertising.”

”Intelligenta tvåvägssamtal med kunder i rätt omfattning har alltid varit varje marknadsförares dröm”, säger Vijay Chittoor, Blueshifts vd och medgrundare. ”Vi är mycket glada över partnerskapet med Sinch som ger varumärken möjlighet till personaliserade konversationer med sina kunder och utnyttja den fulla kraften hos data och kännedom om sina kunder.”

Om Sinch

Sinchs ledande molnkommunikationsplattform låter företag nå alla på planeten, på några sekunder eller mindre, genom mobila meddelanden, mejl, röst och video. Över 150 000 verksamheter, däribland många av världens största företag och mobiloperatörer, använder Sinchs avancerade teknikplattform för att samarbeta med sina kunder. Sinch har varit lönsamt och snabbväxande sedan starten 2008. Företaget har sitt huvudkontor i Stockholm och har lokal närvaro i mer än 60 länder. Aktier handlas på NASDAQ Stockholm: XSTO:SINCH. Besök oss på sinch.com.

Om Blueshift
San Francisco-baserade Blueshift hjälper varumärken att leverera relevanta, uppkopplade upplevelser i varje kundinteragerande. Blueshifts cross-channel marknadsplattform använder patenterad AI-teknik för att enhetliggöra, informera och aktivera hela kunddatapotentialen tvärs över alla kanaler och tillämpningar. Med hjälp av enhetliga data, kanalöverskridande orkestrering, intelligent beslutsfattande och oöverträffad skala ger Blueshift varumärken alla de verktyg de behöver för att sömlöst leverera 1:1-upplevelser i realtid under hela kundresan. Blueshift har uppmärksammats i 2021 års Deloitte Technology Fast 500™-lista som ett av de snabbast växande teknikföretagen i Nordamerika. Mer information finns på blueshift.com.

För mer information, vänligen kontakta

Jeff Hasen 
Director of Content and Communications at Sinch 
jeff.hasen@sinch.com

Om Sinch
Med Sinchs molnbaserade kommunikationsplattform kan företag nå världens alla människor – inom en eller ett par sekunder – via meddelandetjänster, e-post, röstsamtal och video. Fler än 150 000 företag, därav flera av världens största företag och mobiloperatörer, använder Sinchs avancerade teknikplattform för att kommunicera med sina kunder. Sinch har vuxit med lönsamhet sedan det grundades 2008. Koncernen har huvudkontor i Stockholm, Sverige, samt närvaro i mer än 60 länder. Aktien är noterad på Nasdaq Stockholm: XSTO:SINCH. Besök oss på sinch.com.

För att se det här innehållet från www.globenewswire.com måste du ge ditt medgivande sidans topp.
För att se det här innehållet från ml-eu.globenewswire.com måste du ge ditt medgivande sidans topp.

Om

GlobeNewswire
GlobeNewswire



Följ GlobeNewswire

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från GlobeNewswire

AB Traction: Kommuniké från AB Tractions årsstämma och konstituerande styrelsemöte den 2 maj 20242.5.2024 19:00:00 CEST | Pressmeddelande

Kommuniké från AB Tractions årsstämma och konstituerande styrelsemöte den 2 maj 2024 Vid årsstämman i AB Traction och efterföljande konstituerande styrelsemöte beslutades följande: Resultaträkningen och balansräkningen samt koncernresultaträkningen och koncernbalansräkningen för 2023 fastställdes. Styrelseledamöterna samt verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet för förvaltningen under verksamhetsåret 2023. Utdelning till aktieägarna beslutades att lämnas med 10,45 kronor per aktie (totalt 155 Mkr) i enlighet med styrelsens förslag. Avstämningsdag för rätt att erhålla utdelning fastställdes till måndagen den 6 maj 2024 och utdelning till aktieägarna beräknas ske fredagen den 10 maj 2024. Arvode till styrelsen fastställdes till 280 000 kronor, att fördelas med 140 000 kronor var till de två av årsstämman valda styrelseledamöterna som inte är anställda i bolaget. Inget arvode utgår till styrelsens ordförande. Till styrelseledamöter omvaldes Henrik Lange, Jonas Olavi, Bengt Still

AB Traction: Delårsrapport januari-mars 20242.5.2024 15:00:00 CEST | Pressmeddelande

Perioden januari – mars Resultatet efter skatt uppgick till 128 (211) Mkr, vilket fördelar sig på: Aktiva noterade innehav 20 (183) MkrOnoterade innehav 1 (-5) MkrFinansiella placeringar 109 (36) MkrResultat per aktie uppgick till 8,67 (14,27) krSubstansvärdet per aktie uppgick till 274 (270) kr/aktieSubstansvärdet per aktie ökade med 3 (6) procentAvkastningen på aktiva noterade innehav uppgick till cirka 1 (14) procentAvkastningen på övriga noterade aktier uppgick till cirka 9 (3) procentStockholmsbörsen inklusive utdelningar (SBX) ökade med 8 (9) procentStyrelsen föreslår en utdelning om 10,45 (8,80) kr/aktie Händelser efter rapportperiodens utgång Värdeförändring inklusive erhållen utdelning på noterade aktieinnehav efter kvartalets slut uppgår till 69 Mkr per den 30 april 2024, varav aktiva innehav 30 Mkr och övriga noterade aktier 38 Mkr. För ytterligare information kontakta: Petter Stillström, verkställande direktör, tel: 08 - 506 289 00 Denna information lämnades, genom VD:s för

Förändring av antalet aktier och röster i HMS Networks30.4.2024 13:00:00 CEST | Pressmeddelande

HMS Networks har som tidigare offentliggjorts genomfört en riktad nyemission av aktier. Emissionen har resulterat i en förändring av antalet aktier och röster i HMS Networks. Före emissionen fanns sammanlagt 46 818 868 aktier i HMS Networks, motsvarande 46 818 868 röster. Antalet aktier och röster har genom emissionen ökat med 3 500 000. Per den 30 april 2024 finns det sammanlagt 50 318 868 aktier i HMS Networks, motsvarande 50 318 868 röster.1 För mer information, vänligen kontakta: Staffan Dahlström, VD HMS, +46 (0)35 17 29 01 Joakim Nideborn, Finanschef HMS, +46 (0)35 710 69 83 Denna information är sådan som HMS Networks AB är skyldig att offentliggöra enligt 4 kap. 9 § lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 30 april 2024 kl. 13.00 CEST. HMS Networks AB (publ) är en marknadsledande leverantör av lösningar inom industriell informations- och kommunikationsteknologi (Industrial

Corline Biomedical AB offentliggör delårsrapport för perioden januari till mars 202430.4.2024 08:30:00 CEST | Pressmeddelande

Corline Biomedical AB (”Corline”) publicerar härmed delårsrapporten för perioden januari till mars 2024. Nedan följer en kort sammanfattning av delårsrapporten. Fullständig rapport finns tillgänglig på Corlines hemsida samt som bifogad fil. VD Henrik Nittmar kommenterar ”Vi förbereder nu Corline inför den planerade kommersialiseringen inom medicinteknik genom en generell uppgradering av leveransförmågan i bolaget. Bedömningen utifrån de planer som våra kunder kommunicerat är att den lägre intäktsnivån i kvartalet är snart övergående. Glädjande är att vi trots lägre intäkter lyckas öka kassabehållningen jämfört med Q4 2023.” Ekonomisk översikt över perioden januari till mars 2024 Nettoomsättningen uppgick till 3 738 KSEK (7 398).Resultatet efter finansiella poster uppgick till ‑1 668 KSEK (1 020). Resultatet per aktie uppgick till cirka -0,08 SEK (0,05).Likvida medel uppgick per den 31 mars 2024 till 17,4 MSEK (19,8). Soliditeten uppgick per den 31 mars 2024 till 90 % (92). Viktiga händ

Åsa Vilsson ny CFO på Elanders26.4.2024 11:00:00 CEST | Pressmeddelande

Åsa Vilsson har utsetts till ny CFO på Elanders. Hon kommer närmast från rollen som koncernredovisningsansvarig på Elanders och har sedan februari 2024 varit tillförordnad CFO. Åsa tillträder sin roll som CFO och medlem av Elanders koncernledning idag 26 april 2024. Åsa har en bred redovisningsbakgrund och en ekonomie magisterexamen vid Internationella Handelshögskolan i Jönköping. Jag är väldigt glad över att Åsa valt att tacka ja till rollen som CFO och att vi kan tillsätta en så viktig funktion internt, säger Magnus Nilsson, VD och koncernchef. Åsa Vilsson efterträder Andréas Wikner som lämnar Elanders på grund av familjeskäl. Andréas tillträdde rollen som CFO under 2010 och har sedan dess haft en betydande roll i utvecklingen av Elanders. Andréas har bidragit med sin gedigna kompetens och har varit en enorm tillgång för bolaget. Andréas har varit en mycket uppskattad kollega och jag vill framföra ett stort tack till Andréas för det viktiga arbete han utfört under sina år på Elander

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye