SWERIG - Swedish Rail Industry Group

SWERIG och dess medlemsföretag medverkar på InnoTrans

SWERIG, Swedish Rail Industry Group, presenterar en gemensam monter för medlemsföretagen på InnoTrans mellan den 20-23 september 2022. Teknik i framkant och hållbara lösningar är gemensamma teman för den svenska montern som återfinns i hall 11.2, International Hall for Railway Technology, monter 260.

– Den svenska järnvägsbranschen ligger i framkant inom teknik och hållbarhet. Vi har även medlemsföretag med en lång tradition av framstående lösningar anpassade för den globala järnvägsindustrin. Vi ser mycket fram emot att bjuda in besökarna att lära sig mer och utöka sin verksamhet och sitt nätverk i vår monter.”, säger Anne Geitmann, Director of Operations på SWERIG.

Det är för 11:e gången SWERIG arrangerar en gemensam monter på InnoTrans och att gemensamt introducera besökare till den svenska järnvägsbranschen har många fördelar.

”Vi och andra medlemsföretag ser många fördelar med samarbete. Det ger en helhetsbild av lösningar, teknik och värderingar från Sverige där gott affärsmannaskap och hållbarhet är viktiga ingredienser.”, säger Anders Lindén, VD Prover och styrelseordförande på SWERIG.

Deltagande företag

Nio av SWERIGs medlemsföretag finns i den gemensamma montern.

Artex hjälper dig att uppgradera tågets interiörer med verklig hållbarhet och avsevärda kostnadsminskningar i fokus. De kommer också att presentera sin lösning för virusfri luft vid framtidens persontransporter, Pure Air Zone (PAZ) för tågsäten.

Cactus Rail har 50 års erfarenhet av att utveckla nyckelfärdiga trafikledningssystem för järnväg. Deras plattform blir länken som förenar gammal och ny teknologi och får dem att samverka. Kunden får hjälp med att centralisera och digitalisera styrningen för alla sina ställverk oavsett leverantör.

Conflux presenterar både värmare för järnvägsväxlar samt värmare för olika komponenter på tåg, baserat på deras självreglerande värmeteknik.

Icomera kommer att presentera sin branschledande teknologi för att tillhandahålla en kraftfull höghastighetsanslutning ombord och uppkopplade applikationer.

Kockum Sonics erbjuder luftdrivna såväl som elektroniska tågvarningshorn för alla typer av rullande materiel. Kockum Sonics har ett stolt arv som går tillbaka till 1840 och har sedan dess lett utvecklingen och tillgängligheten av tåghorn.

Oxyfi löser alla utmaningar med att koppla upp snabbrörliga fordon mot internet. Vår lösning ger både hög robusthet och hög prestanda. På den svenska marknaden för uppkopplade regionaltåg är Oxyfi marknadsledaren.

Prover utvecklar en säkrare värld genom att bidra till digitalisering och automatisering av signaltekniska uppgifter. Med sitt Digital Twin-koncept stöttar de transformationen från befintlig teknik till ett modernt signalsystem med kontroll över hela dess livscykel.

TMW är en erkänd och engagerad leverantör av reservdelar till tåg och vagnar.

Westerstrand Urfabrik grundades 1906 och har en lång tradition av att tillverka industriella och kommersiella tidsystem och informationstavlor.

Vidare kommer de nordiska mässorna Elmia Nordic Rail och Train&Rail (Stockholmsmässan) att finnas tillgängliga i den gemensamma montern.

Utöver mässmedverkan bjuder SWERIG och branschorganisationen Swedtrain in kunder och branschkollegor till mingelfest på svenska ambassaden i Berlin kvällen den 21 september.

Den gemensamma montern är belägen i International Hall for Railway Technology, hall 11.2, monter 260.

SWERIG - Swedish Rail Industry Group

+46 8 782 08 20http://www.swerig.se

SWERIG, Swedish Rail Industry Group, har ett 40-tal medlemsföretag aktiva inom järnvägsindustrins alla delar. Föreningen ska stödja medlemsföretagen till en ökad försäljning med fokus på export av järnvägsprodukter och tjänster.

Följ SWERIG - Swedish Rail Industry Group

Senaste pressmeddelandena från SWERIG - Swedish Rail Industry Group