
Här hittar du den sista medelhavsvärmen

- Vi slår ett slag för att passa på att utnyttja hösten för sol och värme, och återvända till semesterkänslan. Har man möjlighet att åka i september-oktober när inte alla andra åker får man både ett bättre pris och mindre trängsel på plats. Upptäck sevärdheter utan långa köer, och passa på att bekanta er med lokalbefolkningen, säger Sofia Eddelid, PR- och kommunikationsansvarig på Ticket
Under september och oktober går det ännu att avnjuta sol och temperaturer mellan 22-26 grader på flera resmål runt Medelhavet. Grekland, Cypern, Spanien, Malta, Italien och Portugal är alla exempel på resmål som erbjuder behaglig värme oktober ut.
- Rhodos är en medelhavspärla som erbjuder uppemot 300 soldagar per år, där det finns mycket att upptäcka även efter högsäsong. Tröttnar du på stranden finns det en fantastisk natur att uppleva, vandringsleder i de grekiska bergen, olivodlingar och vinfält, säger Sofia Eddelid
Även Cypern är ett solsäkert resmål med sina 340 soldagar per år, där sommaren dröjer sig kvar länge. På Cypern kan du få uppleva uppemot 28 grader i oktober - och trivs du när det är runt 25 grader passar Malta, Rhodos, Palma, Malaga och Kreta bra. Med flertalet direktlinjer går det snabbt att förflytta sig tillbaka till sommaren och medelhavets höstdesinationer.
Medeltemperatur dagtid, oktober
Cypern – 28 grader
Rhodos – 26 grader
Algarvekusten – 25 grader
Malta – 24 grader
Kreta – 24 grader
Sardinien – 23 grader
Mallorca – 23 grader
Zakynthos – 23 grader
Malaga – 22 grader
Barcelona – 22 grader
Nyckelord
Kontakter
Sofia EddelidPR och kommunikationsansvarig
Tel:0762732348Sofia.Eddelid@ticket.seBilder
Om
Ticket är Nordens största privatresebyråkedja med försäljning i butik, på telefon och online. Ticket säljer resor från samtliga ledande charterbolag, researrangörer, kryssningsbolag, flygbolag, hotell och hyrbilsföretag. Ticket har 70 butiker i Sverige och Norge, och bedriver onlineförsäljning i 10 länder under varumärkena Ticket, AirnGo och Charter. Ticket Privatresor ägs av investmentbolaget Braganza.
Följ Ticket
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Ticket
Här firar svenskarna nyår utomlands27.12.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Det är tydligt att svenskarna söker både storstadsupplevelser och sol inför årets nyårsfirande. Bokningsstatistik från resebyrån Ticket visar en ökad efterfrågan på både populära storstäder och solsäkra resmål. De tre mest bokade nyårsdestinationerna är Gran Canaria, Amsterdam och Paris.
Så reste vi 2024 – Spanien dominerade, men storstäder lockade också19.12.2024 13:00:00 CET | Pressmeddelande
Resebyrån Tickets bokningsstatistik visar att Spanien fortsatte att vara svenskarnas favoritresmål under 2024, men intresset för europeiska storstäder var även högt. Bokningsstatistiken för 2024 visar en tydlig trend där både klassiska solresmål och spännande storstäder stod i centrum när svenskarna planerade sina resor.
Fler svenskar firar jul utomlands17.12.2024 09:30:00 CET | Pressmeddelande
Resebyrån Tickets bokningsstatistik visar att fler svenskar väljer att lämna Sverige bakom sig för att fira jul utomlands i år. Den populäraste juldestinationen är Spanien med Gran Canaria, Malaga och Teneriffa som självklara favoriter.
Högt intresse för vinterresor – Dubai och Hurghada nya favoriter10.12.2024 10:42:27 CET | Pressmeddelande
Vinterresor fortsätter att locka svenskarna med Spanien och Thailand som oförändrade favoriter. Samtidigt visar resebyrån Tickets bokningsstatistik att intresset för Dubai och Hurghada har ökat, trots oroligheterna i regionen. Kap Verde utmärker sig också som ett resmål att hålla ögonen på, med en imponerande bokningsökning på nära 200 procent.
Resebokningarna sköt i höjden under Black Week4.12.2024 13:15:00 CET | Pressmeddelande
Black Week lockade reslystna svenskar och resulterade i en bokningsboom, enligt färsk statistik från resebyrån Ticket. Kombinationen av räntesänkningar, snöoväder och mängder av rabatter och erbjudaden från resebolagen verkar ha drivit många svenskar till att boka sina resor under kampanjveckan och bokningarna ökade med 20 procent.