Gatuartister i världsklass på Riksteaterturné: Stockholm Street Festival i Lund, Varberg och Trollhättan

Akrobatik, humor och magi i världsklass när Stockholm Street Festival firar femårsjubileum med besök i tre städer, Lund, Varberg och Trollhättan. Tina Green, Dado och Benny B har fångat publik över hela världen och nu är det Sveriges tur att få se gatuartisteri när det är som bäst.

I år står en otrolig mångsidighet på programmet. Möt DADO - clown och trollkarl och en enastående vaudeville underhållare från Montreal i Kanada. Tina Green från Australien bjuder på en humoristisk actionspäckad show med hula hoops och konststycken på enhjuling, Benny B - en av Australiens mest mångsidiga cirkusartister har en unik förmåga att kombinera fantastisk cirkus i en mix av absurd humor.

- Det här är en festival för alla åldrar, oavsett nationalitet. Att ha en fantastisk line up med internationella gatuartister är så klart viktigast, vi strävar också efter att alltid förnya festivalen med andra inslag, säger Thorsten Andreassen, initiativtagare och festivalchef, Stockholm Street Festival.

Stockholm Street Festival on Tour i samarbete med Riksteatern. Artister: Tina Green, Dado, Benny B Lund, 16 juli Varberg, 17 juli Trollhättan, 19 juli

Presskontakt Stockholm Street Festival

Thorsten Andreassen