
Ny kampanj - Lyssna på Tysklands fantastiska naturlandskap

"Embrace German Nature" visar upp särpräglade landskap i syfte att inspirera naturälskande och fritidsintresserade människor att besöka Tyskland. Fokus ligger på att uppleva landets fantastiska landskap och utforska några av de mindre kända regionerna som en del av en autentisk och individuell upplevelse.
Det kreativa innehållet utgör kampanjens centrala element och kanaliseras på en mikroplats som är en samlingsplats för inspiration. På webbplatsen finns också en kampanjvideo. GNTB använder ett nytt digitalt verktyg för kampanjen. Videorna kommer för första gången att innehålla 8D-ljud, vilket gör det möjligt att simulera ljud från havet, bergen, skogarna och ängarna samt floderna och sjöarna från åtta olika håll. Mikrosajten länkar till fördjupat innehåll på germany.travel som presenterar naturlandskap och turismutbud, t.ex. promenader, cykelleder och kurorter. En ny sökfunktion för att upptäcka din favoritplats gör det lättare för konsumenterna att utforska vad som erbjuds och att ta sig direkt till de resmål de föredrar.
Kampanjen "Embrace German Nature" är baserad på en social-first strategi som bygger på och använder karusellannonser med partnerlänkar. Den kommer också att innehålla kortare versioner av kampanjvideon och 8D-videorna.
De åtta kampanjambassadörerna spelar en viktig roll i berättandet och bjuder tillsammans med GNTB in tittarna att upptäcka de utmärkande egenskaperna hos Tysklands naturlandskap och människorna som bor där.
Nyckelord
Kontakter
Helen Wiberg
Tel:+46 8 665 18 85helen.wiberg@germany.travelBilder




Länkar
Om
Tysklands turistbyrå (GNTB) är Tysklands nationella turistorganisation. Den arbetar på uppdrag av det federala ministeriet för ekonomi och klimatåtgärder för att representera Tyskland som turistland och finansieras av ministeriet i enlighet med ett beslut som fattats av den tyska förbundsdagen. I nära samarbete med den tyska resebranschen och partner och branschorganisationer inom den privata sektorn utvecklar GNTB strategier och marknadsföringskampanjer för att främja Tysklands positiva image utomlands som turistmål och uppmuntra turister att besöka landet.
GNTB har en tredelad återhämtningsstrategi för att övervinna utmaningarna i samband med nystarten efter COVID-19-pandemin:
* Öka medvetenheten om varumärket Destination Tyskland och förbättra varumärkesprofilen med fokus på hållbarhet och begränsning av klimatförändringar.
* Stödja resebranschen, som domineras av små och medelstora företag, genom relationshantering och kunskapsutbyte.
* Utveckling av evidensbaserade handlingsplaner på grundval av riktade marknadsundersökningar och fortlöpande analyser av förändrad efterfrågan från kunderna.
Fokus på hållbarhet och digitalisering
GNTB främjar hållbar och framtidsinriktad turism i linje med den tyska regeringens mål. Fokus ligger här på hållbarhet och digitalisering.
GNTB har 25 utländska byråer som den förvaltar från sitt huvudkontor i Frankfurt.
Följ Tyska Turistbyrån
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Tyska Turistbyrån
Fem måsten i Berlin 202517.12.2024 05:30:00 CET | Pressmeddelande
År 1825 påbörjades bygget av museumsön i Berlin. Mitt i staden och mitt i floden Spree. Här finns i dag fem världsberömda museer, med samlingar om mer än 6000 år av mänsklighetens historia.
Tyska Turistbyrån i Sverige stänger12.12.2024 15:30:00 CET | Pressmeddelande
Tyska Turistbyråns kontor i Sverige kommer att avsluta sin verksamhet den 31 december 2024. Därmed avslutas en lång och framgångsrik tid med goda kontakter mellan de svenska resenärerna och destinationen Tyskland
De mest sevärda resmålen i Tyskland 202427.11.2024 10:07:42 CET | Pressmeddelande
Semesterupplevelser för hela familjen, pulserande storstäder och historiska sevärdheter är favoriterna bland internationella besökare i Tyskland. Detta visar resultatet från undersökningen "De 100 mest sevärda resmålen i Tyskland" på den Tyska Turistbyråns (DZT) hemsida.
Hemma-hos-semester på privat herrgård20.11.2024 05:00:00 CET | Pressmeddelande
Under de senaste årtiondena har gods och herrgårdar i den nordtyska regionen Mecklenburg genomgått omfattande renoveringar. Många av dessa historiska hus har nya verksamhetsområden och drivs av ägarna, som sätter sin egen prägel på husen utifrån sina intressen och färdigheter.
Stjärnskådning från sängen – i genomskinliga bubbeltält15.11.2024 05:00:00 CET | Pressmeddelande
Under mottot ”Släck lamporna – tänd stjärnorna” erbjuder Schloss Krugsdorf övernattning i så kallade bubbeltält. Tälten ligger i slottsparken och lockar med en förtrollande panoramavy och fri utsikt över en spektakulär stjärnhimmel. För den som inte vill laga mat ute erbjuder slottet en romantisk middag med en gourmetkock.