Grant Thornton flyttar till Werket – vill anställa fler i Jönköping

Just nu pågår ombyggnationen av gamla statliga verken, nära högskolan i Jönköping. Fastigheten, som ägs av Castellum, får namnet Werket och en av de blivande hyresgästerna är revisions- och rådgivningsföretaget Grant Thornton. I nya lokaler hoppas kontorschefen Anna Lexell att de ska fortsätta växa och hon vill redan nu anställa fler.
Illustrationsbild: Castellum

- Jönköping växer som stad och region och vi märker också en ökad efterfrågan på våra tjänster. Vi har många kunder inom fastighetsutveckling, konsultbolag men också tillverkande industri och vi ser att marknaden här växer och så även våra marknadsandelar. När vi bestämde oss för att flytta landade vi i att Werket kommer passa oss perfekt. Där får vi möjlighet att skapa en ny hållbar mötesplats för såväl medarbetare som kunder, säger Anna Lexell, kontorschef i Jönköping.

Werket ligger på Vallgatan, alldeles vid Munksjöbron i västra centrum av Jönköping. Byggnaden är ursprungligen från 70-talet och nu vill Castellum skapa en helt ny typ av kontor. Kontorsytor ska blandas med en social och öppen innergård samt innovativa arbetsplatser och gemensamma ytor på taket. Werket kommer att certifieras enligt Breeam och WELL. Något som lockade Anna Lexell och kollegorna på Grant Thorntons Jönköpingskontor att flytta hit.

- Vi strävar efter att integrera hållbarhet i allt vi gör. Genom våra revisions- och rådgivningstjänster vill vi hjälpa entreprenörer och företag att växa hållbart. Jag ser fram emot att skapa en helt ny mötesplats där vi kan bidra till det lokala näringslivet ännu mer, säger Anna Lexell.

Samtidigt är ett hållbart arbetsliv något som Grant Thornton vurmar för, och något som de hoppas att det nya kontoret kan bidra till ännu mer. Man hoppas också på att locka fler medarbetare:

- Vi är strax över 30 medarbetare idag, och kundförfrågningarna ökar just nu i rask takt. Min vision är att vi är 40 medarbetare lagom till nästa år. Vi vill anställa både inom revision, redovisning och skatt och ser gärna framtida kollegor från vår nya granne, högskolan här i Jönköping. Men dörren står givetvis också öppen för mer seniora och erfarna medarbetare som vill ansluta till vårt gäng, säger Anna Lexell.

För mer information, kontakta:
Anna Lexell, kontorschef Grant Thornton Jönköping
anna.lexell@se.gt.com

Illustrationsbild: Castellum

Finansieringsvillkor stark drivkraft för ökad hållbarhet hos entreprenörsföretagen31.1.2024 07:29:00 CET | Pressmeddelande

Vid årsskiftet infördes första steget av CSRD. Förutom att företag nu stegvis står inför mer omfattande hållbarhetsrapportering, innebär direktivet också ökad transparens och jämförbarhet. En färsk undersökning från Grant Thornton visar dock att medelstora bolag inte är fullt igång att mäta annat än finansiella nyckeltal. Detta trots att finansieringsvillkor som drivkraft för hållbarhetsarbete ökat från 12 till 47 procent på bara två år.