Audi

Audi i nytt reklambyråsamarbete med Acne

Dela
Audi Sverige har efter en byråupphandling valt Acne som ny reklambyrå med start 2023. Märket med de fyra ringarna lämnar därmed TBWA vid årsskiftet efter fem års samarbete.
Audi i nytt reklambyråsamarbete med Acne.
Audi i nytt reklambyråsamarbete med Acne.

Bilbranschen är inne i en stor omställning mot elektrifiering och digitalisering. Under de senaste fem åren har TBWA därför varit en viktig partner för att lansera det omfattande elbilsprogrammet från Audi. TBWA stod även bakom den uppmärksammade kampanjen ”Live Like a Pro” som tog avstamp i Audis 25-åriga samarbete med det alpina skidlandslaget.

-        TBWA har varit med oss under hela vår elektrifieringsresa och gjort ett fantastiskt arbete för att etablera Audis nya position och vårt elbilsvarumärke e-tron. Idag står elbilarna för över hälften av vår försäljning. Vi är också inne i en stor omställning med ökad digitalisering, nya affärsformer och kundbeteenden. Vi ser därför även över vår kommunikation och hur den kan utvecklas, säger Madeleine Kjessler, Marknadschef Audi Sverige.

-        Vi är superglada för att Audi har valt Acne. Inte bara för att Audi är ett otroligt fint och starkt varumärke utan också för att vi delar samma höga ambitioner. Vi ser fram emot att börja göra fantastisk kommunikation tillsammans, säger Ori Mace, VD, Acne.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Audi i nytt reklambyråsamarbete med Acne.
Audi i nytt reklambyråsamarbete med Acne.
Ladda ned bild
Audi i nytt reklambyråsamarbete med Acne.
Audi i nytt reklambyråsamarbete med Acne.
Ladda ned bild
Audi i nytt reklambyråsamarbete med Acne.
Audi i nytt reklambyråsamarbete med Acne.
Ladda ned bild
Nya eldrivna Audi Q8 e-tron
Nya eldrivna Audi Q8 e-tron
Ladda ned bild
Madeleine Kjessler, Marknadschef Audi Sverige
Madeleine Kjessler, Marknadschef Audi Sverige
Ladda ned bild

Om

Audi
Audi

151 88 Södertälje

08-553 866 50http://www.audi.se

Audi är en internationell tillverkare av premiumbilar och levererade ca 1,7 miljoner nya bilar 2024. Audi-koncernen omsatte 64,5 miljarder euro 2024 och har 87.000 medarbetare runt om i världen, varav ca 53.000 i Tyskland.  Audi-koncernen är aktivt på mer än hundra marknader globalt med produktion i 21 anläggningar i 12 länder. Audi fokuserar på nya produkter och hållbar teknik för framtidens mobilitet. Automobili Lamborghini S.p.A, sportmotorcykeltillverkaren Ducati Motor Holding S.p.A och Audi Sport GmbH är helägda dotterbolag till Audi AG. Audi Sverige ingår i Volkswagen Group Sverige AB.

 

 

Följ Audi

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Audi

Audi Revolut F1 Team avslöjar officiellt namn och datum för teampresentationen i Berlin15.12.2025 13:31:21 CET | Pressmeddelande

Ingolstadt/Hinwil, 15 december 2025 – Audi Revolut F1 Team har tillkännagivit sitt officiella namn och logotyp och meddelar samtidigt att presentationen kommer att äga rum i Berlin den 20 januari 2026. Milstolpen är ett viktigt steg för Audi Revolut F1 Team på vägen mot deltagandet i Formel 1-världsmästerskapet 2026. Teamnamnet och logotypen förenar Audi F1 och det globala fintechbolaget Revolut, efter att titelpartnerskapet tillkännagavs i juli 2025.

Audi tar med Disney+ i bilen och medverkar i biofilmen "TRON: Ares"2.12.2025 14:28:04 CET | Pressmeddelande

Audi och Disney har inlett ett samarbete för att skapa underhållning i både bilen och på bio. Audi-kunder kan nu använda Disney+ direkt i bilen. Dessutom medverkar två Audi-modeller i nya Disney-filmen "TRON: Ares" som för närvarande bara visas på bio. Från bioduken till bilens displayer understryker samarbetet Audis ambition att förena den senaste tekniken med underhållning på resan.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye