c/o Mathantverkarna

Mathantverkarna skapar de ultimata nära julen-upplevelserna

Dela
Vad får man om man blandar 4-8 släktingar, ett TP-spel från 1987, regeltolkningskrig och en lyxig charkbricka från Hansen chark? En nära julen-upplevelse, så klart. Mathantverkarna har skapat den ultimata guiden för västerbottningarna som vill omfamna julens alla sidor med bra och närproducerad mat.
Robin Karlsson, grundaren av Mathantverkarna.
Robin Karlsson, grundaren av Mathantverkarna.

Julen är mat. Skinka, lax, sill, köttbullar, must och annat gott. Och trots en ekonomiskt turbulent tid förväntas få svenskar kompromissa med maten på julbordet. Men vad vore årets största högtid utan att få uppleva det tillsammans med nära och kära? Och vore det inte bra om de varor vi stoppar i oss är närproducerade med god kvalitet?

- Att handla julmat idag kan vara en svårnavigerad djungel men samtidigt vet vi att kunder i allt större utsträckning vill välja närproducerade varor av högsta kvalitet. Vi menar att det ska vara enkelt att välja rätt och man ska veta att maten man bjuder sin familj och vänner på, är bra. Svårare än så är det faktiskt inte, säger Robin Karlsson, grundare av c/o Mathantverkarna i Västerbotten.

Inför julen har Mathantverkarna därför satt upp vimplar på hyllorna lokalt runt om i Västerbottens butiker som visar vilka varor som producerats i närområdet. Superenkelt och informerande med målet att göra valet lättare för julmatshopparen.

Men julkampanjen slutar inte där. Mathantverkarna har även skapat en upplevelsebaserad julkampanj där julens alla måsten och möjligheter kombineras med härligt närproducerad mat. Vad sägs om ”Hysteriska bilflänget” eller ”Julklappsöppningskaoset”.

- Julen är ju ett härligt kaos och så ska det väl vara med julklappar, släktingar och önskan om snö. Vi omfamnar det och väljer att skapa recept utifrån upplevelsen och inte bara maten. Mathantverkarna vill utmana den traditionella livsmedelsbranschen med en nytänkande approach, allt för nå vår vision om att skapa fler nära maten-upplevelser, säger Robin Karlsson.

Julkampanjen startade 5 december och visas runt om i hela Umeå, på sociala medier och går även att höras i radio. 

Se alla recepten här: https://mathantverkarna.ohmytest.se/julrecept/ 

Kontakter

Bilder

Om

c/o Mathantverkarna
c/o Mathantverkarna



Mathantverkarna är ett ägar- och utvecklingsbolag som vill öka och utveckla svensk livsmedelsproduktion. De hjälper små och medelstora livsmedelsproducenter att komma närmare marknaden genom att tillföra kompetens och resurser inom bland annat försäljning, affärsutveckling, ekonomi och kommunikation.

World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye