
Ideella organisationer och medlemsförbund har fått en komplett digitaliseringspartner genom Leadfront AB:s förvärv av StreamStone Relations AB

Leadfront har under de senaste 5 åren arbetat med digitalisering och utveckling av kundupplevelsen för kunder som Läkare utan gränser, FAR och Aktiespararna inom medlems- och givarorganisationer utöver kunder i den publika och privata sektorn. Leadfront är partner med bl.a. Salesforce, Microsoft, Adobe, Hubspot och Braze.
Genom Leadfronts förvärv av StreamStone Relations AB ser vi stora skalfördelar där vi på StreamStone Relations får extra förstärkning i form av tekniska specialister, erfarna projektledare och strategisk förmåga inom processutveckling och datahantering. Detta kommer ytterligare befästa vår unika position på marknaden och göra att vi kan växa snabbare och erbjuda våra kunder den bästa möjliga kompetensen inom området. På StreamStone Relations vet vi hur specifik dialogen är mellan organisationerna och givare samt mellan förbunden och dess medlemmar. Det krävs lång erfarenhet för att förstå hur man attraherar nya medlemmar eller engagerar sina givare och skapar lojalitet, berättar Katarina Krzyzinska, VD på StreamStone Relations AB.
Katarina Krzyzinska med tidigare uppdrag från Naturskyddsföreningen, Hjärnfonden och senast som verksamhetschef för Cancer- och Allergifonden, har nu tagit över rollen som VD i StreamStone Relations AB från Patrik Orsucci som i och med förvärvet lämnar bolaget. Katarina har tidigare ansvarat för flertal digitaliseringsprojekt och implementationer av affärskritiska system och har bl.a. inlett ett omfattande implementationsprojekt tillsammans med Plan International och Salesforce for Nonprofits strax innan årsskiftet.
Kommunikationen och de digitala processerna för förbund och givarorganisationer skiljer sig från det mera traditionella transformationsarbetet som genomförs på marknads- och säljavdelningar inom den privata sektorn. Kombinationen av rätt kompetens, best practices och plattformskunskap är en av styrkorna med att ha Leadfront i ryggen, fortsätter Katarina.
Genom vårt förvärv av StreamStone Relations kan vi erbjuda medlems- och givarorganisationer specialiserad strategisk kompetens inom digitalisering och processutveckling. Katarinas kompetens och långa erfarenhet inom branschen är en hörnsten i utvecklingen av StreamStone Relations. Med vår samlade kompetens är StreamStone Relations en komplett samarbetspartner till Sveriges förbund och NGO’s, säger Maddja Nazari, VD på Leadfront.
StreamStone Relations målsättning är att fortsätta att växa och utvecklas för att förbli förstahandsvalet när ideella organisationer och förbund väljer sin framtida digitaliseringspartner vid upphandling av CRM-, kommunikations- och medlemssystem.
Kontakter
Maddja Nazari, CEO
Leadfront AB
maddja@leadfront.com
Katarina Krzyzinska, CEO
StreamStone Relations AB
katarina@streamstonerelations.com
Bilder


Länkar
Om
Vi på Leadfront hjälper företag att öka sin konkurrenskraft genom att digitalisera och effektivisera sin marknadsföring och försäljning. Vi hjälper till med kompetens, effektivisering av processer, stödjande teknik och kreativa lösningar. Vi är med under hela resan, från strategi och planeringsarbete till dess att de nya arbetsprocesserna och verktygen är etablerade och fungerar i det dagliga arbetet.
Vårt professionella team består av hängivna digitalister och seniora affärsstrateger med erfarenhet och förmåga att driva projekt inom digitalisering, Marketing Automation, kundvårdsystem (CRM), kunddataplattformar (CDP) och många andra marknads- och säljteknologier.
Följ Leadfront
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Leadfront