Woodsafe Timber Protection AB

Woodsafés hållbarhetsarbete belönas med guld av EcoVadis

Woodsafe Factory

EcoVadis  är den mest omfattande utvärdering som Woodsafe´s hållbarbetsarbete går igenom. Vi är väldigt stolta att kunna meddela att vi nått nivå Guld i EcoVadis årliga hållbarhetsutvärdering, och det under vårt första års utvärdering, säger VD Thomas Bengtsson.

EcoVadis globala nätverk har hittills analyserat mer än 75 000 företag som bedöms och ges poäng från 0 till 100. Bedömningen bygger på 21 kriterier inom områdena Miljö, HR inklusive medarbetarrättigheter, etik och hållbara inköp där dokumentationen skall bevisas för cirka 200 möjliga svar.

I år var första året Woodsafe genomgick EcoVadis objektiva tredjepartsvärdering som resulterade att Woodsafe placerar sig i topp 5% av 75 000 analyserade företag och i topp 1%  ”Overall Score and Environment” av företag som betygsatts av EcoVadis inom tillverkning av trä och produkter av trä och kork, (förutom möbler) samt tillverkning av industrivaror.

- Detta är ett kvitto på att det hållbarhetsarbete som vi arbetar med varje dag skapar skillnad och stärker vår position som det hållbara alternativet gentemot våra intressenter.

Woodsafe Timber Protection AB

Woodsafe har sedan starten 1990 växt med våra samarbetspartners och kunders förtroende.

Som legobrandimpregneringsaktör har vi ett stort ansvar att uppfylla våra intressenters förväntningar och krav på kvalitet, leveranssäkerhet och hållbarhetsarbete. I ett noggrant urval av samarbetspartners kommunicerar vi krav att råvaror för legobrandimpregnering kommer från ansvarsfullt brukade skogar med hållbara transporter.

Sedan 2015 har vi genom utökade tjänster, proaktiva insatser och tillväxt lyckats mångdubbla vår kapacitet med bibehållen kvalitét och servicegrad. I en alltmer komplicerad byggindustri med högt ställda krav på kvalitét och know-how har vi etablerat oss som ledande servicecenter för brandimpregnering.

Fabriken är belägen i Västerås och årligen hanterar Woodsafe mer än 1300 unika projekt. Med Skandinavien som huvudmarknad stärker vi successivt vår närvaro på den Europeiska marknaden.

Vår solklara ambition är att leda vår bransch framåt och vara bäst på det vi tillverkar, vilket är brandimpregnerat trä.

Följ Woodsafe Timber Protection AB

Senaste pressmeddelandena från Woodsafe Timber Protection AB