"För att kunna göra någonting riktigt bra behöver du se helheten" — fredagsporträttet med Niklas Wickström

Nästan två meters energikompetens fyller vi dagens porträtt med. Niklas Wickström är en erfaren, kunnig och engagerad medarbetare som längtar till jobbet på Einar Mattsson. Hockeydrömmarna är lagda på hyllan, nu går all energi åt till just det, energi. Norrland, fiske och blommor njuter han av. Lär känna Niklas:
Foto: Erika Norell

Foto: Erika Norell

”Det är roliga och spännande projekt med en mycket fin slutprodukt” — Einar Mattssons fredagsporträtt med Frida Tavana17.5.2024 10:00:00 CEST | Blogginlägg

Energispridande och gladlynt tar sig entreprenadingenjör Frida Tavana sig an ett av byggbolagets projekts ekonomistyrning och koll på kvalitet och miljö. Efter bara ett halvår har hon snabbt kommit in i arbetet. Med stor kommunikativ förmåga och stor tillit till kunniga kollegor går dagarna fort på projekten. Fritiden ägnas åt massa saker, då Frida är genuint nyfiken på nya människor och platser. Lär känna Frida i dagens fredagsporträtt från Einar Mattsson:

Einar Mattsson förvärvar mark för nytt bostadsprojekt i Nacka16.5.2024 08:31:00 CEST | Pressmeddelande

Under april 2024 har Einar Mattsson förvärvat mark i Jarlaberg, i närheten av Nacka Forum. På platsen planerar Einar Mattsson att uppföra ett kvarter med cirka 50 - 55 bostäder, ett mindre antal radhus och lokaler som placeras ut mot ett trivsamt torg. Kvarteret ritas av Varg arkitekter. Detaljplan har vunnit laga kraft och nu kan projektering starta. Efter bygglov planeras byggstart till våren 2025. Säljare av marken är Svenska Nyttobostäder AB.

Einar Mattsson tar intryck av kulturhistoriska värden och ökar tryggheten i moderniseringen av Slakthusområdet13.5.2024 05:58:00 CEST | Nyheter

Slakthusområdet var en gång det ställe där Sveriges modernaste och största slakterier låg. Sedan har andra verksamheter funnits där och nu handlar det om att nå Stockholms stads mål om att skapa återskapa en plats med där bostäder, företag, fokus på mat, kultur och upplevelser samsas. Inte bara för de boende i området utan också för alla stockholmare.

Brf Lokstallarna – hemtrevligt, centralt, tidlöst och modernt7.5.2024 05:54:00 CEST | Nyheter

Hagastaden är ett unikt stadsutvecklingsprojekt i life science-miljö där samhälle, forskning och näringsliv möts i en helt ny innerstadsdel. När Hagastaden står klar 2030 har Stockholm tillförts 50 000 nya arbetsplatser och 6 000 nya lägenheter. Inräknat de 243 bostäderna i projektet brf. Lokstallarna kommer Einar Mattsson att ha producerat cirka 750 av dessa lägenheter och ett 25-tal lokaler därtill. Det betyder att Einar Mattsson är en av de största bostadsutvecklarna i Hagastaden.