Elgiganten ökar satsningen på snabba hemleveranser tillsammans med Bring

Hösten 2020 lanserade Elgiganten erbjudandet Same Day Delivery i syfte att möta den ökade efterfrågan på snabba hemleveranser. Den senaste satsningen innebär att bolaget idag når sex miljoner svenskar. Inför kampanjperioder som Black Friday blir snabba leveranser en alltmer avgörande faktor i kundernas köpbeslut.
- Vi vill underlätta vardagen för våra kunder genom att erbjuda hemleverans samma dag, så att fler kan få hem sina produkter när det passar dem. Vi ser att efterfrågan på snabb leverans ökar ännu mer vid till exempel nya spelsläpp eller i olika sportsammanhang. Då är det glädjande att vi kan leverera på kvällstid direkt till dörren när de flesta är hemma, säger Tony Ottebjer-Winkler, Drift- och hållbarhetschef på Elgiganten.
Satsningen på Same Day Delivery genomförs tillsammans med leverantören Bring och erbjuds på ett urval av Elgigantens sortiment på beställningar som läggs innan kl. 13.00.
- Vi vet att snabba leveranser är något som många värdesätter – och är leveransen dessutom hållbar är det extra positivt. Att vi tillsammans med Elgiganten kan nå mer än halva Sveriges befolkning med Same Day Delivery, varav merparten är fossilfria, är vi stolta över, säger Matilda Adelborg, presschef på Bring.
Kontakter
Linnea Cederquist
Tel:0701803269linnea.cederquist@elgiganten.seKundtjänst
Tel:0771115115hello@elgigaten.seBilder

Om
Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Bolaget är en av de aktörerna som omsätter mest inom detaljhandeln. Elgiganten etablerades i Sverige 1994 och har i dag närmare 4 000 anställda och över 170 butiker och varuhus över hela landet. Här ingår även Elgiganten Phonehouse-butikerna som finns i såväl stadskärnor och gallerior.
LÄS MER OM:
Elgigantens sortiment och bolagets hållbarhetsarbete.
Följ Elgiganten
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Elgiganten
Elgiganten gör kreativ installation på Sergels torg24.4.2025 08:30:00 CEST | Pressmeddelande
Elgiganten sätter upp en installation på Sergels torg där förbipasserande ser sig själva på storbildsskärm – med en virtuell Elgiganten-påse i handen och roliga tankar kopplade till sitt köp. Med hjälp av teknologier som Augmented Reality (AR) och skeleton tracking skapar Elgiganten en interaktiv, engagerande och minnesvärd upplevelse för de förbipasserande.
LEGO flyttar in hos Elgiganten15.4.2025 08:30:00 CEST | Pressmeddelande
LEGO-produkterna har introducerats till Elgigantens butikshyllor, men under den kommande tiden kommer sortimentet att bli ännu mer synligt i varuhusen. Kunderna kan se fram emot ett brett utbud som sträcker sig från DUPLO till den mycket populära Botanical-serien. Samtidigt kick-startar Elgiganten med flera stora event under våren i Stockholm som visar upp set från LEGO:s nya partner Formula 1.
PC-gamers lockas till Elgigantens nya butikskoncept för komponenter13.3.2025 08:20:27 CET | Pressmeddelande
Elgiganten fortsätter att satsa på sitt erbjudande för teknik- och gaming-entusiaster och lanserar ett nytt butikskoncept med datorkomponenter. Produkter från leverantörer som Nvidia, Intel, AMD, ASUS, MSI och Corsair blir viktiga byggstenar när kunderna ska komma in för att uppgradera till nya delar, levla upp eller bara inspireras av det senaste på marknaden. Först ut med konceptet är Elgigantens varuhus i Barkarby och på Kungsgatan i Stockholm, med premiär den 14 mars 2025.
Varje blomma är en gamechanger – Elgiganten i nytt samarbete med Majblomman10.3.2025 08:35:00 CET | Pressmeddelande
Snart är det dags för den årliga försäljningen av majblommor som samlar in pengar till barn i ekonomiskt utsatta situationer. Nu blir Elgiganten partner till barnrättsorganisationen för att alla barn ska ha en meningsfull fritid oavsett ekonomi. Samtidigt inleder Majblomman och Elgiganten ett nytt samarbete för att peppa barnen att sälja majblommor ända fram till sista dagen – så att insamlingen kan hjälpa ännu fler.
Elgigantens kunder samlar in 830 00 kr till Sverige för UNHCR18.2.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Elgiganten har tillsammans med sin betalleverantör, fintech-plattformen Adyen, aktiverat en givarfunktion i alla kedjans kassor till förmån för välgörenhet. Över 10 000 kunder donerade i samband med sitt köp och totalt samlades 830 000 kr in. Alla bidrag går oavkortat till Sverige för UNHCR:s viktiga arbete för att hjälpa människor på flykt från krig och katastrofer.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum