Elgiganten

Elgigantens jättelyft - öppnar flaggskeppsvaruhus i centrala Stockholm!

Dela
Rendering av kommande flaggskeppsvaruhus
Rendering av kommande flaggskeppsvaruhus

Trots pandemin som inneburit tuffa omställningar lägger Elgiganten in ytterligare en växel och öppnar ett flaggskeppsvaruhus i Gallerian, mitt i centrala Stockholm. Det nya varuhuset kommer ligga på Hamngatan, i hörnet av Regeringsgatan. Med det centrala och unika läget ökar Elgiganten sin närvaro ytterligare och blir mer lättillgängligt för sina kunder.

– Det här är en otroligt viktig etablering. Vi kommer att finnas i ett unikt läge i hjärtat av Stockholm och ha ett unikt koncept som du inte hittar någon annanstans i Sverige. Kundernas beteende och behov utvecklas och det är viktigt att vi anpassar oss efter det. Vår framgång baseras till stor del på att vi finns lättillgängliga för våra kunder och kan erbjuda snabb service och en bra upplevelse, säger Elgigantens vd Niclas Eriksson.

Med närmare 180 butiker runt om i landet är det återigen dags för Elgiganten att öka sin närvaro och bli ännu mer tillgängliga. Gallerian i Stockholm har utvecklats till en ikonisk shoppingdestination och mötesplats med hjärtat i Stockholm City. Som en av Stockholms mest intressanta och dynamiska handelsplatser var det ett givet val för Elgiganten att öppna sitt nya flaggskeppsvaruhus på denna plats när tillfället gavs.

Det nya varuhuset bygger på ett helt nytt koncept och kommer erbjuda spännande lösningar både för privatkonsumenter och företag. Här kommer du kunna uppleva en integrerad kombination av det digitala och det analoga. Alla avdelningar har utvecklats och det kommer presenteras helt nya lösningar när det kommer till gaming, smarta hem-produkter, hushåll och underhållning. I tillägg får telekomavdelningen ett helt eget våningsplan och sortimentet utökas. Tjänsteutbudet breddas ytterligare och kombineras med smarta och mer hållbara alternativ.

Fysiska butiker fortsatt viktiga för kunderna

Trots en tydlig digitalisering och en stark tillväxt för e-handeln ser Elgiganten att de fysiska butikerna fyller en väldigt viktig funktion för kunderna. Elgigantens senaste koncept integrerar den analoga butiksmiljön med den digitala och uppkopplade världen. Denna kombination möjliggör ett bredare sortiment för varuhus och butiker och en mer flexibel kundupplevelse. Förutom att klämma och känna kommer kunderna till exempel kunna koppla upp och testa produkterna i miljöer som känns mer som hemma.

– Hela handeln utvecklas i en snabbare takt än någonsin och det gäller också Elgigantens erbjudande. En sömlös och personaliserad kundupplevelse blir allt viktigare för konsumenterna. Vi ser också att tjänster väger kraftigt både i efterfrågan och utbud. Vikten av att kunna leverera ett flexibelt erbjudande växer sig allt starkare. Vi vill bli det naturliga första valet när kunden behöver hjälp med teknik och uppgradering av sitt smarta hem.

Det nya varuhuset i Gallerian kommer att öppna efter årsskiftet.

Kontakter

Bilder

Rendering av kommande flaggskeppsvaruhus
Rendering av kommande flaggskeppsvaruhus
Ladda ned bild
Niclas Eriksson
Niclas Eriksson
Ladda ned bild
Gallerian
Gallerian
Ladda ned bild
Gallerian
Gallerian
Ladda ned bild
Gallerian
Gallerian
Ladda ned bild

Om

Elgiganten
Elgiganten
Franzéngatan 6
112 51 Stockholm

https://www.elgiganten.se/

Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Bolaget är en av de aktörerna som omsätter mest inom detaljhandeln. Elgiganten etablerades i Sverige 1994 och har i dag närmare 4 000 anställda och över 170 butiker och varuhus över hela landet. Här ingår även Elgiganten Phonehouse-butikerna som finns i såväl stadskärnor och gallerior.

LÄS MER OM:
Elgigantens sortiment och bolagets hållbarhetsarbete.

 

Följ Elgiganten

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Elgiganten

Elgigantens fond donerar julklappar till lokalsamhällen17.12.2025 07:30:00 CET | Pressmeddelande

Inför julen ökar behovet av stöd dramatiskt, det rapporterar flera hjälporganisationer i landet. Många oroar sig för att inte ha råd att fira jul eller ge julklappar till sina barn. Samtidigt fortsätter Elgiganten en mångårig tradition med att under julen minska digitalt utanförskap genom projektet Julfonden. Där får bolagets varuhus och butiker över hela landet donerar produkter till hjälporganisationer för att skapa en bättre jul.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye