I Sverige verkar skatt vara en naturlag i nivå med gravitation

Vad är det som gör att regeringar, oavsett färg, verkar ha så svårt att använda sig av skattesänkningar för att lösa problem? Det borrar vi lite i i denna video.

Mer om elstödet specifikt: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/foretag-kan-bli-utan-elstod-pa-grund-av-teknikalitet

Hur hindras unga från att bli kriminella i Sverige och i Tyskland?14.6.2024 15:00:00 CEST | Pressmeddelande

Den 27/6 klockan tio släpper Efter släppet blir det samtal om vad vi kan lära oss. Du som inte har möjlighet att vara med på plats kan ta del av seminariet i efterhand via vår Youtubekanal. Medverkande: Pär Bygdeson, vd, Livsmedelshandlarna Richard Jomshof, ordförande Justitieutskottet, Riksdagsledamot SD Mårten Tenne, ordförande, Livsmedelshandlarna Greta Berg, expert brottsförebyggande, SKR Jonas Berg, Ica-handlare, Södertälje Ulrika Liljeqvist, ledamot Justitieutskottet, Riksdagsledamot Centerpartiet Mikael Damsgaard, ledamot Justitieutskottet, Riksdagsledamot Moderaterna Per-Erik Eriksson, Moderator, Agaton Communications Länk till seminariet: https://www.almedalsveckan.info/program/70031