IKEA

IKEA uppmuntrar människor att följa sin drömmar i ny kampanj  

Dela
I den senaste kampanjen från IKEA får vi möta människor som följer sin dröm med lite hjälp av IKEA. Med stor kunskap om livet hemma vet vi att vår heminredning stöttar de många människornas livsdrömmar. Detta vill vi utforska, dels i en klassisk kampanj, men även i en youtube-serie med Hampus Hedström som på ett lite annorlunda sätt visar att drömjobbet finns på IKEA. Kampanjen går upp på fem europeiska marknader med start i nästa vecka.
I den senaste kampanjen från IKEA får vi möta människor som följer sin dröm med lite hjälp av IKEA. Med stor kunskap om livet hemma, vet vi att vår heminredning stöttar de många människornas livsdrömmar. Detta vill vi utforska, dels i en klassisk kampanj, men även i en youtube-serie med Hampus Hedström som på ett lite annorlunda sätt visar att drömjobbet finns på IKEA.
I den senaste kampanjen från IKEA får vi möta människor som följer sin dröm med lite hjälp av IKEA. Med stor kunskap om livet hemma, vet vi att vår heminredning stöttar de många människornas livsdrömmar. Detta vill vi utforska, dels i en klassisk kampanj, men även i en youtube-serie med Hampus Hedström som på ett lite annorlunda sätt visar att drömjobbet finns på IKEA.

De flesta människor bär på drömmar. Oavsett om de handlar om att bli en duktig musiker, bilda en storfamilj, bli mästerkock eller något helt annat, så vill IKEA stötta dem. Att få utveckla sina talanger ger en känsla av välbefinnande, och här kan IKEA bidra med mycket. Med stor kunskap om livet hemma, vet vi att vår heminredning stöttar de många människornas livsdrömmar.

- Vi vet att många av oss bär på stora och små drömmar. Vi vet också att vi på IKEA kan stötta de flesta drömmare tack vare våra produkter och inredningslösningar, säger Catherine Reimer, Marketing Communication Leader på IKEA Sverige.

– Jag tror att de flesta drömmar börjar hemma. Vi på IKEA tror dessutom på att allt ska vara möjligt, vilket innebär att drömmar ska kunna uppfyllas, även med dagens stigande levnadskostnader. Med hjälp av vårt sortiment står hemmet redo att stötta dig med prisvärda lösningar, om du så drömmer om att bli kock, sångare, youtuber eller balettdansös, säger Helena Gouveia, Country Marketing Manager på IKEA Sverige.

Kampanjen lanseras i Sverige vecka 6 och inkluderar TV, VOD, OOH, DOOH och sociala media. I Norge, Danmark, Finland och Portugal går kampanjen upp några veckor senare.

Åkestam Holst NoA står bakom kampanjen och allt filmat material är producerat av Bacon och regissör Martin Werner. Musiken är en cover version av Neil Diamonds låt ”I’m a believer” från 1966.

 

Samarbete med Hampus Hedström del av dröm-kampanjen

I samband med kampanjen om våra drömmar, gör IKEA en youtube-serie tillsammans med kreatören Hampus Hedström – känd från standup och TV. 

Serien lyfter de oändliga möjligheterna att inom IKEA hitta sitt drömjobb. Mötena blandas med humor och funderingar många förknippar med IKEA. Kan man gå på dejt på IKEA? Göra ett IKEA-race och bocka av alla de moment som ingår i ett klassiskt besök på IKEA, inklusive mjukglass och efterföljande montering?

Fokus ligger på employer branding och målet är att nå en ny, yngre målgrupp genom att på ett annorlunda sätt visa hur det är att jobba på IKEA. I serien testar Hampus att jobba på olika avdelningar, för att hitta sitt drömjobb. Utöver det pratar han med medarbetare om hur de hittade sina drömjobb och varför de är där de är idag.

- Det här samarbetet är unikt och det är kul att IKEA vågar bjuda på sig själva och verkligen vill rikta sig mot en yngre målgrupp via Youtube. Tillsammans har vi visat upp IKEA på ett helt nytt sätt och blandat sketch och humor med medarbetarnas verkliga historier, säger Hampus Hedström. 

Serien med Hampus Hedström sker i samarbete med PR byrån Polhem.

Bilder

I den senaste kampanjen från IKEA får vi möta människor som följer sin dröm med lite hjälp av IKEA. Med stor kunskap om livet hemma, vet vi att vår heminredning stöttar de många människornas livsdrömmar. Detta vill vi utforska, dels i en klassisk kampanj, men även i en youtube-serie med Hampus Hedström som på ett lite annorlunda sätt visar att drömjobbet finns på IKEA.
I den senaste kampanjen från IKEA får vi möta människor som följer sin dröm med lite hjälp av IKEA. Med stor kunskap om livet hemma, vet vi att vår heminredning stöttar de många människornas livsdrömmar. Detta vill vi utforska, dels i en klassisk kampanj, men även i en youtube-serie med Hampus Hedström som på ett lite annorlunda sätt visar att drömjobbet finns på IKEA.
Ladda ned bild
Helena Gouveia, Country Marketing Manager på IKEA Retail Sverige.
Helena Gouveia, Country Marketing Manager på IKEA Retail Sverige.
Ladda ned bild
I samband med kampanjen om våra drömmar, gör IKEA en youtube-serie tillsammans med kreatören Hampus Hedström – känd från standup och TV.
I samband med kampanjen om våra drömmar, gör IKEA en youtube-serie tillsammans med kreatören Hampus Hedström – känd från standup och TV.
Ladda ned bild
I den senaste kampanjen från IKEA får vi möta människor som följer sin dröm med lite hjälp av IKEA.
I den senaste kampanjen från IKEA får vi möta människor som följer sin dröm med lite hjälp av IKEA.
Ladda ned bild
I den senaste kampanjen från IKEA får vi möta människor som följer sin dröm med lite hjälp av IKEA.
I den senaste kampanjen från IKEA får vi möta människor som följer sin dröm med lite hjälp av IKEA.
Ladda ned bild
I samband med kampanjen om våra drömmar, gör IKEA en youtube-serie tillsammans med kreatören Hampus Hedström – känd från standup och TV.
I samband med kampanjen om våra drömmar, gör IKEA en youtube-serie tillsammans med kreatören Hampus Hedström – känd från standup och TV.
Ladda ned bild
I samband med kampanjen om våra drömmar, gör IKEA en youtube-serie tillsammans med kreatören Hampus Hedström – känd från standup och TV.
I samband med kampanjen om våra drömmar, gör IKEA en youtube-serie tillsammans med kreatören Hampus Hedström – känd från standup och TV.
Ladda ned bild

Om

Vår vision på IKEA är att skapa en bättre vardag för de många människorna, vilka innefattar våra medarbetare, våra kunder och alla människor vår verksamhet berör. IKEA produkter består av rätt kombination av form, funktion, kvalitet, hållbarhet och ett lågt pris – vi kallar det demokratisk design. IKEA grundades i Älmhult 1943. Idag finns 21 IKEA varuhus, samt ett tiotal planeringsstudios i Sverige. IKEA Sverige hade totalt 149 miljoner besök under verksamhetsåret 2024. I Sverige finns cirka 12 000 medarbetare inom Ingka-koncernen, varav cirka 8 000 inom varuhusorganisationen.

 
 
 

 

Följ IKEA

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från IKEA

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye