Vings maskotar Lollo & Bernie får eget digitalt universum

Inför sommaren har mer än hälften (59%) av Vings charterkunder bokat en resa till något av de familjehotell där man kan möta Lollo och Bernie. Likaså är det många barnfamiljer som nu laddar inför en sportlovsresa till Vings Sunwing Family Resorts och Ocean Beach Club. För att möta den längtan som många barnfamiljer har, men för att också nå ut till dem som ännu inte bekantat sig med maskotarna lanseras lollobernie.com.
Den nya plattformen får inte bara en helt ny webbshop med populära produkter utan samlar även allt från kreativa idéer, Lollo & Bernie Club och recept till pyssel, dans, och lekar under ett och samma tak. Lollo & Bernies nya universum riktar till sig till alla föräldrar, men här ges även tillfälle för hela familjen att gemensamt utforska den nya spännande världen.
- Intresset för ett Lollo & Bernie-verse har varit stort länge och med tanke på hur populära våra maskotar är känns det extra roligt att vi äntligen kan välkomna alla in i Lollo & Bernies magiska värld och locka fram både upptäckarlust och kreativitet. Det känns väldigt spännande att vara först ut med den här typen av satsning i branschen. Med den nya plattformen kan vi både öka varumärkeskännedomen, men också bredda konceptet ytterligare och satsa ännu mer på E-Commerce och digitala upplevelser, säger Sharni Breinholt, Head of Lollo & Bernie Brand & Concept, Ving/Nordic Leisure Travel Group.
Den webbshop som Lollo & Bernie tidigare haft får nu en ny kostym med ett nytt och modernt utseende med ett brett utbud av produkter som är knutna till flera kvalitativa licenspartners, bla Teddykompaniet, Franchetti och pfgSTOCKHOLM. Här finns, liksom tidigare, allt från de populära kramdjuren och pyssel till kläder och spel och utbudet kommer framöver att utökas ytterligare med fler produkter. Först ut är en helt ny klädkollektion som släpps i februari.
Lollo & Bernie Club
En nyhet på sajten blir ett helt nytt sk Club Community, Lollo & Bernie Club, där man som medlem får ta del av ett unikt välkomstpaket, får inbjudan till events, förtur till kollektionssläpp och nyhetsbrev där nyheter presenteras. Genom lanseringen av Lollo & Bernie Club bibehålls kontakten med alla barnfamiljer som varit i väg på en resa eller som träffat maskotarna på hemmaplan och det blir även möjligt att nå ut till barnfamiljer som ännu inte känner till Lollo & Bernie och deras värld.
- Vi har länge känt att vi ”tappat” barnfamiljerna efter en resa och har även velat nå ut till nya målgrupper. Genom Lollo & Bernie Club ges många nya spännande möjligheter för att kunna interagera med alla fans och hålla dem uppdaterade på allt som händer, från nya produkter till inbjudningar till event. Framöver planeras det även för mycket mer rörligt material som vi tror kommer att bli mycket uppskattat, fortsätter Sharni Breinholt.
Lollobernie.com är framtaget helt Inhouse hos Ving/Nordic Leisure Travel Group och finns tillgänglig för alla oavsett om man har gått med i Lollo & Bernie Club eller ej. För att bli medlem i Lollo & Bernie Club måste man ha fyllt 18 år.
Bakgrund Lollo & Bernie
Lollo & Bernies historik sträcker sig flera decennier tillbaka i tiden. Lollo ”föddes” redan i mitten på 1970-talet och fick sedan sällskap av Bernie 1994. Med åren har varumärket utvecklats och är ett mycket uppskattat inslag för många barnfamiljer under semestern på Vings familjehotell Sunwing Family Resorts och Ocean Beach Club, både på barnklubbarna och ute på hotellområdena. På senare år har det även funnits möjlighet att möta maskotarna runtom på utvalda Nordic Choice-hotell eller på mässor och evenemang runtom i Sverige. Men det är inte bara i fysisk form man kunnat möta Lollo & Bernie. Deras filmer på Youtube har fram till idag över 51 miljoner visningar och de små kramdjuren är några av de mest köpta både i webbshop och på hotellen.
Kontakter
CLAES PELLVIKKommunikationschef Ving/Nordic Leisure Travel Group
Tel:+46709513032claes.pellvik@ving.seBilder




Om
Ving är en del av Nordic Leisure Travel Group (NLTG), som med en marknadsandel på 31 procent är Nordens ledande semesterföretag. Ving etablerades 1956 och har lång erfarenhet av att erbjuda svenska semesterfirare såväl klassiska paketresor som egenpaketerade resor med reguljärflyg samt kryssningar. I NLTG ingår researrangörerna Ving, Globetrotter, Spies, Tjäreborg, flygbolaget Sunclass Airlines samt de egna koncepthotellen Sunprime Hotels och Sunwing Family Resorts samt Ocean Beach Club och vännerna Lollo & Bernie. Ving ägs av Petter Stordalens Strawberry Group, Altor Funds och TDR Capital.
Följ Ving AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Ving AB
Nordic Leisure Travel Groups klimatmål validerade av Science Based Targets Initiative25.4.2025 14:17:53 CEST | Pressmeddelande
Vings moderbolag Nordic Leisure Travel Group har nått en viktig milstolpe i sitt hållbarhetsarbete. Resekoncernen har fått sina klimatmål validerade av Science Based Targets Initiative (SBTi), en oberoende instans som säkerställer att klimatmål ligger i linje med Parisavtalets klimatambitioner om att sträva efter att begränsa den globala uppvärmningen till under 1,5 grader jämfört med förindustriell tid. Särskilt fokuserar företaget på två centrala områden, flyg och hotell, som står för de största utsläppen.
Barnfavoriterna Lollo & Bernie gör premiär i sagornas värld27.3.2025 13:10:41 CET | Pressmeddelande
I flera decennier har Vings omtyckta maskotar skapat glädje bland både stora och små. Framför allt på researrangörens familjehotell runtom i världen, men även på Youtube, vid mässor och events på hemmaplan, på utvalda hotell runtom i Sverige och sedan två år tillbaka även på lollobernie.com. För första gången tar Lollo & Bernie nu steget ut i böckernas värld. Genom ett samarbete med ett av Sveriges ledande bokförlag, Bookmark Förlag, släpps med start idag flera färgglada och inspirerande sago- och pysselböcker.
White Lotus-effekt får svenska barnfamiljer att rusa efter resor till Thailand13.3.2025 10:14:39 CET | Pressmeddelande
Att en av årets stora resetrender, sk ”set-jetting” inspirerar och skapar reslust är tydligt. För knappt en månad sedan släpptes den tredje säsongen av den populära serien White Lotus, vilket direkt skapade en rusning efter resor till svenskarnas favorit i Sydostasien. Hos Sveriges största researrangör Ving har bokningar på charterresor till Thailand ökat med 40 procent jämfört med i fjol. Framför allt är det barnfamiljerna som har hakat på trenden. Ving ser en ökning med hela 73 procent i bokningarna till sina populära familjehotell jämfört med förra året.
Ving - Sveriges mest attraktiva arbetsplats enligt unga kvinnliga ekonomer8.3.2025 10:34:39 CET | Pressmeddelande
Idag på internationella kvinnodagen släpper Karriärföretagen sin topplista ”Topp 10 Kvinna” över Sveriges mest attraktiva arbetsplatser bland unga kvinnliga studenter och unga arbetstagare. Förstaplatsen i kategorin Ekonomi tilldelas i år Ving, som därmed korats till Sveriges främsta företag när unga ekonomer får ranka en potentiell framtida arbetsgivare.
Större svensk småstad reser utomlands med Ving under sportlovsveckorna23.1.2025 15:34:58 CET | Pressmeddelande
Vecka 7 går startskottet för en av årets mest intensiva reseperioder då sportlovsveckorna drar i gång. Under fyra veckor i februari/mars reser mer än 30 000 svenskar, motsvarande en större svensk småstad, i väg på en charterresa till varmare breddgrader eller på en cityweekend med Ving. Redan nu är 8 av 10 charterresor under sportloven bokade och Gran Canaria är den destination som lockar allra flest, därefter kommer Thailand, Teneriffa och Kap Verde. Bland storstäderna toppar London.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum