Business Wire

SÅ SHOPPAR SVERIGES GENERATION Z INFÖR ALLA HJÄRTANS DAG

Dela

Money/20/20, världens största fintech organisation som bl.a. anordnar stora mässor för branschen i Las Vegas, Amsterdam och Bangkok ställde ett antal frågor tillsammans med YouGov om hur Generation Z ( 18-26 år) väljer att shoppa inför Alla hjärtans dag.

Över 300 Gen Z respondenter i hela Sverige fick ett antal frågor kring hur de väljer att köpa sin present i år, hur man väljer att betala för sin gåva, när man väljer att köpa sin present och hur mycket man planerar att spendera.

Köp med mobiltelefon populärast och en betydande del väljer att shoppa i butik snarare än på nätet.

Hela 63,5 procent av respondenterna väljer att betala med sin mobiltelefon framför fysiska betalkort och närmare 30 procent väljer att shoppa i butik. 29 procent föredrar att handla endast online och hela 34,5 procent väljer att inte köpa en present i år. Närmare hälften spenderar mindre än 500 SEK och endast 3 procent spenderar mer än 5000 SEK.

- Användarvänliga, mobila betalningslösningar är en oerhört viktig faktor för Sveriges kontantfria framtid. Vi ser vad som är möjligt när banker samarbetar till fördel för kunden. Över 80% av Sveriges befolkning använder Swish idag. Vi ser även nu en trend i USA där JPMorgan Chase planerar att utveckla en digital plånbok tillsammans med bl.a. Bank of America och ett antal banker med liknande mål som Swish genomförde för 10 år sedan i Sverige, säger Scarlett Sieber, Chief Strategy & Growth Officer at Money20/20.

Kontantköp

Trots att många butiker och restauranger i Sverige inte längre accepterar kontanter så finns det fortfarande en mindre grupp av Generation Z som föredrar att betala med kontanter. Ca 5 procent av respondenterna väljer denna betalform.

- Att så många som 5% av Gen Z planerar att handla med kontanter förvånar mig lite eftersom Riksbanken nyligen uppmätte motsvarande siffra för hela befolkningen till 8%. Icke desto mindre så visar ju undersökningen att Sverige har kommit betydligt längre med att fasa ut kontanter än att fasa in Valentine traditionen, säger Christoffer Malmer, Head of SEB Embedded.

Stockholm och landsbygd senast att köpa sin present

När man köper sin present skiljer sig också åt. I Stockholm och på landsbygden väljer hela 16 procent att handla till sin käresta dagen innan.I mindre städer i Sverige shoppar endast 8 procent dagen innan.

Money20/20s YouGov undersökning i sin helhet finns här.

Möt Money20/20 i Stockholm

På Alla hjärtans dag, den 14 februari håller Money20/20 ett mingelevent for fintechbranchen på restaurang TAK i Stockholm mellan kl. 18.00-20.00. En paneldiskussion kring mobila payments trender hålls kl 18.30 där Ville Sointu, Head of MFS Solution & Strategy från Ericsson, Christoffer Malmer, Head of SEB Embedded, SEBx, samt Anna Blyablina, Co-founder, Board member Sthlm Fintech Week och Form3 medverkar. Media kan anmäla sin medverkan här.

Om Money20/20

Money/20/20 grundades 2011 och skapar destinations mässor där de mest innovativa experterna inom payments, fintech och den bredare finansiella tjänstesektorn kopplar samman. Money 20/20 USA som hålls i Las Vegas (22-25 oktober 2023), och Money20/20 Europe som hålls i Amsterdam (6-8 juni 2023), är berömda för sitt mäktiga nätverk och betraktas som oslagbara inom finansiella tjänster. Den kommande mässan i Asien, som hålls i Bangkok i april 2024 möjliggör ett spännande tillskott till världens ledande fintech konversation. Money20/20 är plattformen där branschens smartaste visionärer och innovatörer samlas för att skapa pengars framtid. Money20/20 är en Ascential-show.

Följ Money20/20 på Twitter för utveckling och uppdateringar.

Du kan också hitta oss på LinkedIn på Money20/20.

För att se det här innehållet från cts.businesswire.com måste du ge ditt medgivande sidans topp.

Contact information

För mer information, vänligen kontakta:
Tina Loncaric
Global Head of PR
Money20/20
tina@money2020.com
M: +1 469.288.5556

Om

Business Wire
Business Wire
24 Martin Lane
EC4R 0DR London

+44 20 7626 1982http://www.businesswire.com

Följ Business Wire

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Business Wire

Celltrion receives positive CHMP Opinion for SteQeyma™ (ustekinumab biosimilar) autoinjector18.12.2025 03:41:00 CET | Press Release

Celltrion, Inc. today announced that the Committee for Medicinal Products for Human Use (CHMP) of the European Medicines Agency (EMA) has adopted a positive opinion of autoinjector of SteQeyma™, a biosimilar to Stelara® (ustekinumab), for the treatment of plaque psoriasis, psoriatic arthritis (PsA) and Crohn’s disease (CD). The positive CHMP opinion is for SteQeyma autoinjector in 45mg/0.5mL and 90mg/1mL, expanding the currently approved SteQeyma™ presentation, which includes 45mg/0.5mL, 90mg/1mL in a pre-filled syringe and 45mg/0.5mL in a vial for subcutaneous injection, as well as 130mg/26mL concentrate for solution for intravenous infusion. “The new SteQeyma™ autoinjector brings together convenience and practical usability to meet the everyday challenges faced by patients living with chronic inflammatory diseases. The full range of our SteQeyma™ dosage forms and strengths, with the autoinjector now added, provides patients and healthcare professionals with more individualized treatm

Megaport Expands into India, Accelerating Global Growth with Extreme IX Acquisition18.12.2025 02:15:00 CET | Press Release

Megaport Limited (ASX: MP1) (“Megaport”), the world’s leading Network as a Service (NaaS) provider, today announced the acquisition of Extreme IX,India’s leading Internet Exchange operator, from Extreme Labs, a Bulgaria-headquartered software and network engineering company that incubated the Extreme IX platform. The acquisition expands Megaport’s global platform into one of the world’s fastest-growing digital infrastructure markets and supports the Company’s strategy to deliver scalable, high-performance connectivity services across APAC. The acquisition establishes Megaport’s presence across seven Internet Exchanges in major Indian metros: Delhi, Kolkata, Hyderabad, Chennai, Bengaluru, Mumbai, and Pune, connecting 40+ data centres and more than 400 customers. It also accelerates Megaport’s planned market entry by nearly three years, while adding a seasoned in-country team spanning operations, support, sales, finance, and leadership to enable rapid integration and future growth. The E

Suzano Starts Up New Production Line, Boosting Its Fluff Pulp Capacity by 400%17.12.2025 21:50:00 CET | Press Release

Suzano, the world’s largest pulp producer, has commenced operations this week at its new fluff pulp production line located in its Limeira unit in Brazil’s São Paulo state. This R$490 million investment increases Suzano’s total fluff pulp production capacity by more than 400%, from 100,000 to 440,000 tonnes per year. The project involved converting the existing pulp line at the Limeira unit into a flexible machine, capable of producing both Eucafluff® and market pulp. Eucafluff® is used in the production of absorbent and personal hygiene products, such as baby and adult diapers, sanitary pads and pet pads. Then market pulp is supplied for making products including toilet paper, printing and writing papers, and paper packaging. Launched in 2015, Eucafluff® is the world’s first fluff pulp made from eucalyptus, delivering unique advantages like enhanced softness and flexibility, which translate into thinner, more discreet and comfortable products. Its high compression capability enables s

SES Acknowledges Moody’s Rating Action and Reiterates Deleveraging Commitments17.12.2025 21:36:00 CET | Press Release

SES S.A. (“SES” or the “Company”), a leading space solutions company, acknowledges the credit rating action announced by Moody’s Investor Service today, which follows the release of SES’ Q3 2025 results and Intelsat integration update. SES management reiterates that the Company continues to execute on its strategy with a clear plan to strengthen its key credit metrics over time. Consistent with this plan, it remains management’s intention to de-lever and return to credit metrics that are commensurate with investment grade, with a policy objective of reducing adjusted net leverage1 to at least 3.0x or below. Today’s rating action does not change the Company’s ability to operate its business, serve customers, or execute its strategic plan. SES maintains a balanced weighted average debt maturity profile of approximately five years, and the rating action from Moody’s is not expected to have a material impact on the interest payable under the Company’s existing debt facilities. SES also ben

Picsart and Zazzle Power the Creator-to-Commerce Evolution with Print-On-Demand Integration17.12.2025 20:47:00 CET | Press Release

Picsart, the world’s leading digital creation platform with over two billion downloads and more than 100 million monthly active users, is partnering with Zazzle, the global leader in customized products and designs, to deliver an end-to-end printing solution for Picsart users. The new “vibe-design-to-print” integration works seamlessly with Picsart’s recently expanded suite of AI products, including AI Assistant and Flows, enabling creators to ideate, iterate, design, and bring their work to life as physical art and products. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20251217882832/en/ Picsart and Zazzle Power the Creator-to-Commerce Evolution with Print-On-Demand Integration “At Picsart, our mission has always been to give creators the tools they need to bring their ideas to life,” said Hovhannes Avoyan, Founder and CEO of Picsart. “As we enter what we believe will be the year of the creative entrepreneur, creators are i

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye