Lidl Sverige sänker priset på Lidl-tårtan till förmån för internationella barncancerdagen
![](/data/images/00396/de4d23fd-1143-458b-9b07-ba0daf41ea50-w_720.jpg)
Sedan 2012 har Lidl varit en huvudpartner till Barncancerfondens och stödjer verksamheten genom olika insamlingskampanjer i butik. Nu fortsätter Lidl sina insatser för att bidra till Barncancerfondens viktiga arbete att bekämpa barncancer. I samband med internationella barncancerdagen sänker livsmedelskedjan priset på Lidl-tårtan från One Cake med 50 procent. För varje såld tårta går fem kronor till barncancerfonden. Tårtan, med smak av kola, belgisk choklad och maräng, finns tillgänglig att köpa i butik för 29,90 kronor och erbjudandet gäller endast den 15 februari.
– Vi är oerhört stolta över att vara en huvudpartner till Barncancerfondens. Idag är en viktig dag som uppmärksammar såväl barn med cancer som deras familjer och närstående. För varje såld Lidl-tårta från One Cake – som vi lanserade under förra året – går 5 kronor av priset till Barncancerfonden. Nu hoppas vi att det sänkta priset ska innebära att vi skänker rekordmånga 5-kronor och på så vis bidra till Barncancerfondens viktiga arbete och forskningen som de bedriver, säger Caroline Kjerstadius, hållbarhetschef på Lidl Sverige.
Under september 2022 lanserade Lidl Sverige en helt egen tårta tillsammans med Göteborgsbaserade One Cake. Tårtan är prydd med en Lidl-logga och förpackningen går i varumärkets färger: gult, blått och rött.
Lidl-tårtan finns tillgänglig i alla butiker runtom i hela Sverige. Tårtan kostar i vanliga fall 59,90 kronor för 350 gram men med erbjudandet på 50 procent kostar den 29,90 kronor. Tårtan är helt fri från nötter, gluten och palmolja.
Nyckelord
Kontakter
Nahir AslanPresschef
Tel:08-5555 7195press@lidl.sePressavdelningen Lidl Sverige
Tel:08-5555 7195press@lidl.seVid övriga frågor (kundtjänst)
http://www.lidl.se
Bilder
Om
Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.
Följ Lidl Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige
Lidl Sverige återkallar ägg frigående inomhus 15-pack, 12- pack och 6-pack25.7.2024 11:00:00 CEST | Pressmeddelande
Lidl Sverige återkallar ägg från frigående höns inomhus stämplat med: 2SE684-35 , 2SE684-36 på ägget och det är endast dessa produktkoder som berörs. Bäst före datum till och med 2024-08-13.
Lidl Sverige återkallar lammfärs av varumärke Svea Lantkött12.7.2024 17:36:20 CEST | Pressmeddelande
Lidl Sverige återkallar lammfärs av varumärket Svea Lantkött. Efter rutinmässig analys av produkten har salmonella hittats i en begränsad batch.
Bäst butiksbakat bröd hos Lidl Sverige10.7.2024 09:00:00 CEST | Pressmeddelande
Svenska konsumenter tycker att Lidl Sverige är den bästa dagligvarukedjan när det gäller butiksbakat bröd. Det framgår av en nybakad undersökning som Novus genomfört där nästan 3 600 svenskar har tillfrågats om hur de ser på de olika dagligvarukedjornas erbjudande inom butiksbakat bröd.
Lidl Sverige bäst på frukt och grönt enligt Novus28.6.2024 08:00:00 CEST | Pressmeddelande
Svenska konsumenter tycker att Lidl Sverige är bäst på frukt och grönt. Det framgår av en färsk undersökning som Novus genomfört där nästan 3 600 svenskar har tillfrågats om hur de ser på de olika dagligvarukedjornas erbjudande inom frukt och grönt.
Lidl och WWF inleder ett ambitiöst internationellt partnerskap27.6.2024 10:00:00 CEST | Pressmeddelande
Lidl, en av de största dagligvarukedjorna i Europa, och WWF, en av världens största oberoende naturvårdsorganisationer, ingår ett nytt femårigt internationellt och strategiskt partnerskap verksamt i 31 Lidl-länder. Detta långsiktiga samarbete med WWF kommer att fokusera på hela Lidls värdekedja och därigenom bidra till att möta vår tids globala miljömässiga utmaningar, säkerställa att fler hushåll har tillgång till mer hållbara val och uppmuntra affärsmodeller som fungerar i samklang med naturen och inom planetära gränser.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum