Vårens uppfriskande nyheter i Starbucks Ready to Drink-sortiment

Starbucks® Dark Chocolate Mocha med havssalt innehåller en blandning av rättvisemärkt espresso och ångad mjölk. Drycken har en rik smak av kaffe och mörk choklad, en klassisk smakkombination, som lämnar en sammetslen känsla i munnen. Med en hint av havssalt förhöjs smakupplevelsen ytterligare.
Starbucks Frappucino® är en av varumärkets mest omtyckta och ikoniska drycker. Nu utökas sortimentet med Starbucks Frappuccino® Salted Caramel Brownie som innehåller en krämig blandning av Starbucks rättvisemärkta signaturespresso och mjölk, med smak av len kola- och chokladbrownie.
– Våra två nyheter är perfekta att boosta dagen med, oavsett om man är hemma, på kontoret eller på språng. De är smakrika och piggar upp vilket tillfälle som helst, perfekt när du vill unna dig något extra gott. De tillverkas med samma toppkvalitet som på caféerna och innehåller båda espressorostad arabicakaffe som är 100 procent rättvisemärkt, säger Daniel Snöhäger, ansvarig för Starbucks på Arla i Sverige.
Pris och tillgänglighet
Starbucks® Dark Chocolate Mocha Flavour och Starbucks Frappuccino® Salted Caramel Brownie Flavour finns i butik nu fram till september 2023.
Rek. cirkapris Starbucks® Dark Chocolate Mocha Flavour: 27,50 kr för 220 ml.
Rek. cirkapris för Starbucks Frappuccino® Salted Caramel Brownie Flavour: 28,90 för 250 ml.
Starbucksprodukterna tillverkas på Arlas mejeri i Esbjerg i Danmark. Mjölken kommer från Arlagårdar. Kaffet är etiskt producerat av 100 procent arabicabönor från Starbucks Coffee Company.
Nyckelord
Kontakter
För mer information, högupplösta bilder och produktprover, kontakta:
Annika Hammarwall, projektledare, Prat PR
Tel: 070-422 97 50
E-mail: annika.hammarwall@prat.se
För ytterligare information, kontakta:
Daniel Snöhäger, ansvarig för Starbucks på Arla i Sverige
E-mail: danhn@arlafoods.com
Bilder



Om
Arla – böndernas eget mejeri
Arla är ett internationellt mejeriföretag och en kooperativ förening som ägs av cirka 7 600 mjölkbönder i Sverige, Danmark, Tyskland, Storbritannien, Belgien, Luxemburg och Nederländerna. Arla Sverige är hem åt klassiska varumärken som Arla Ko, Bregott, KESO® och Pucko. Arla är världens största producent av ekologiska mejeriprodukter och en av de starkaste aktörerna i den internationella mejerivärlden med försäljning i 164 länder. Arlas elva mejerier i Sverige köper 100 procent förnybar el och alla egna tunga transporter är fossilfria.
Följ Arla
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Arla
Han tar över rodret för Arla Jönköping8.12.2025 10:00:00 CET | Pressmeddelande
I dag tillträder Johan Barkinge som ny chef för Arlas mejeri i Jönköping. Han tar därmed över ledarskapet för en av Europas mest moderna anläggningar.
Ny undersökning: fyra av tio högstadieelever går till skolan utan frukost8.12.2025 06:00:00 CET | Pressmeddelande
Många elever går till skolan utan frukost – bland högstadietjejer är det nästan varannan. Det visar Arlas återkommande rapport Frukostbarometern 2025, som tyder på att morgonmålet är en bortprioriterad vana i många familjer. Samtidigt minskar antalet kommuner som erbjuder skolfrukost, enligt Livsmedelsverkets senaste kartläggning. – Frukost i skolan kan ge stora vinster för både enskilda individer och samhället i stort, säger Elin Boll, disputerad hälso- och nutritionsexpert på Arla.
Arla på Di Debatt: Satsa på gratis frukost i skolan5.12.2025 11:36:22 CET | Pressmeddelande
Arla lyfter i dag behovet av en nationell satsning på skolfrukost på Dagens industris debattsida. Gratis frukost i landets skolor är en enkel men kraftfull reform som kan bidra till bättre hälsa, ökad jämlikhet och starkare skolresultat, skriver Sverigechefen Cecilia Kocken. Artikeln återges i sin helhet nedan.
Miljonsatsning i Falkenberg för att möta cottage cheese-boomen2.12.2025 06:00:00 CET | Pressmeddelande
Bondeägda Arla satsar nästan 70 miljoner kronor (6 miljoner euro) i mejeriet i Falkenberg för att tillgodose konsumenternas ökande aptit på KESO® cottage cheese. Investeringen stärker svensk matproduktion och bidrar till ökad livsmedelsberedskap, samtidigt som den ger Europas största cottage cheese-anläggning möjlighet att fortsätta växa.
Mjölkpriset till bönderna sänks i december28.11.2025 13:00:00 CET | Pressmeddelande
Arla justerar mjölkpriset till bönderna nedåt i december, till följd av snabbt ökande mjölkvolymer globalt och pressade råvarupriser. Ersättningen för ekologisk mjölk ligger kvar på samma nivå.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum

