Kransnedläggning vid Olof Palmes grav

Den 28 februari är det 37 år sedan Socialdemokraternas tidigare partiordförande och statsminister Olof Palme mördades på öppen gata i Stockholm. Till minne av Olof Palme lägger partisekreteraren Tobias Baudin krans på hans grav.

Utöver partisekreteraren medverkar också SSU genom SSU Stockholms ordförande Alma Carlsson samt Socialdemokraterna i Stockholm genom finansborgarrådet Karin Wanngård och kommunsekreterare Catharina Piazzolla.

Datum: Tisdag 28 februari 2023

Tid: 08:00

Plats: Adolf Fredriks kyrkogård, Holländargatan 16, Stockholm

Presskontakt;

Johannes Svensson, 076-7665326, johannes.svensson@socialdemokraterna.se

Magdalena Andersson besöker Luleå, Piteå, Skellefteå och Umeå6.5.2024 17:07:06 CEST | Pressmeddelande

Tisdagen den 7 maj och onsdagen den 8 maj besöker Magdalena Andersson Luleå, Piteå, Skellefteå och Umeå. Under tisdagen besöker partiordförande bland annat Norrbottens flygflottilj F21 för att prata om utbyggnaden av det svenska försvaret. Under dagen besöker hon också SSAB för att diskutera industrins betydelse för klimatomställningen. Under onsdagen besöker Magdalena Andersson bland annat en av Rekabs byggarbetsplatser och strejkvakterna utanför Tesla. Med under dagen är även Socialdemokraternas och LO:s toppkandidat till Europaparlamentet, Johan Danielsson.