Stångåstaden söker 60 sommarjobbare

Tillsammans med våra skötselentreprenörer söker Stångåstaden ungdomar i Linköping som vill sommarjobba. Jobben som för de flesta är ett första steg in i arbetslivet kan sökas av unga i åldern 17–19 år. Ansökan är öppen till och med 12 mars.

Det är ett sextiotal tjänster som ska tillsättas och de ungdomar som erbjuds sommarjobb kommer arbeta minst fyra veckor tillsammans med Stångåstadens entreprenörer inom inre och yttre skötsel. De får jobba med att hålla rent och snyggt i trappuppgångar och tvättstugor eller sköta om utomhusmiljöerna i Stångåstadens bostadsområden.

-          Att erbjuda unga en möjlighet till sommarjobb är en del i Stångåstadens arbete med social hållbarhet. Ett sommarjobb kan ge så mycket. En lön att spendera eller spara, nya erfarenheter och kanske det viktigaste av allt: nätverk och viktiga relationer att ta med sig vidare in i yrkeslivet, säger Jenny Ahlbert HR-utvecklare på Stångåstaden.

Ansökan görs digitalt via Stångåstadens webbplats. Där kan den sökande själv välja om hen vill presentera sig med text eller med kortare filmklipp. Ansökan är öppen under perioden 27 februari – 12 mars.

Mer information finns på webben stangastaden.se/sommarjobb

Förutom att rekrytera sommarjobbare så anställer Stångåstaden även ett antal unga vuxna i rollen som semestervikarie.

Vid frågor, vänligen kontakta:
Jenny Ahlbert, HR-projektledare för årets sommarjobb telefon 013-20 85 73