Lidl Sverige

Lidl officiell sponsor av UEFA EURO 2024

Dela
Nu står det klart att Lidl blir global sponsor av Europamästerskapet i fotboll. Partnerskapet inleds när EM-kvalet påbörjas och sponsorskapet innefattar EM-kvalet 2023-2024 och Europamästerskapet 2024.

Från den 14 juni till 14 juli 2024 samlas de bästa landslagen från hela Europa i tio städer i Tyskland för att göra upp om titeln som Europamästare. Totalt 51 matcher kommer att spelas på arenor runt om i landet. Vilka länder som får vara med och göra upp om titeln i slutspelet avgörs i EM-kvalet som pågår mellan mars 2023 och mars 2024.

Som officiell partner kommer Lidl, en av de ledande livsmedelskedjorna i Europa, att sponsra både EM-kvalet och Europamästerskapet. Idag har Lidl mer än 12 000 butiker i 31 länder varav 30 av dem ligger i Europa. Ett samarbete som vilar på en delad vision om att matglädje och sportfirande går hand i hand.

– Vi är glada över att få vara en del av ett evenemang som fascinerar såväl kunder som medarbetare på alla marknader. Genom det här sponsorskapet vill vi bidra till att Europamästerskapet blir en oförglömlig upplevelse för alla och givetvis fortsätta visa att matglädje och sportfirande går hand i hand. Vi ser fram emot att följa turneringen och vi på Lidl Sverige håller tummarna för att vårt blågula landslag når nya framgångar, säger Robert Stekovic, kommersiell direktör på Lidl Sverige.

Sponsorskapet är en del av Lidls arbete i att främja en hållbar utveckling och hälsa. Med det här partnerskapet vill Lidl fortsätta lyfta vikten av färsk frukt och grönt i kombination med en aktiv livsstil då det har en stor påverkan på både hälsan och miljön. Lidl arbetar kontinuerligt med att utveckla sitt produktsortiment för att göra det lättare för kunder att göra hållbara och hälsosamma val.

– UEFA är stolta över att välkomna Lidl som partner till EM-kvalet och UEFA EURO 2024. Lidls närvaro i Europa kommer vara en bidragande faktor till vad som kommer att bli ännu en oförglömlig turnering. Vi ser fram emot att uppmärksamma en hälsosam livsstil och tillsammans med Lidl lyfta våra gemensamma värderingar, säger Guy-Laurent Epstein, Marketing Director på UEFA.

Utöver sponsorskapet av UEFA EURO 2024 är Lidl Sverige även officiell partner till Svenska Ishockey- och handbollsförbundet där de förser såväl herr- som damlandslaget med färsk frukt och mat.

Nyckelord

Kontakter

Vid övriga frågor (kundtjänst)

http://www.lidl.se

Tel:020-190 80 70

Bilder

Om

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Följ Lidl Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige

Lidls falukorv väcker barndomsminnen – Bäst i test!6.2.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Lidl Sveriges falukorv från det egna varumärket Matriket får i en ny testbedömning högst betyg och tilldelas utmärkelsen bäst i test. Testet, utfört av en panel om tio deltagare, gjordes på ett urval av korvar från olika livsmedelskedjor. Lidl Sveriges falukorv från det egna märket Matriket gick hem hos hela panelen med fina omdömen som ”Smakade som jag minns att falukorv smakade när jag var barn”.

Lidl Sverige skänker 424 839 kr till Sveriges Stadsmissioner1.2.2024 10:00:00 CET | Pressmeddelande

Som en del av julkampanjen under november och december hade Lidl Sverige en tillfällig artikel i sitt sortiment, närmare bestämt en gosig tvättbjörn, till försäljning i samtliga av livsmedelskedjans 205 butiker. Lidl Sverige beslutade att skänka alla försäljningsintäkter från tvättbjörnen vidare och nu står det klart att hela 424 839 kr går till Sveriges Stadsmissioners verksamhet runtom i landet. Gåvan kommer att vara öronmärkt för att stödja barnfamiljer i utsatthet.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye