Lidl officiell sponsor av UEFA EURO 2024
![](/data/images/00886/7ccc980b-24ce-465a-8a4e-49e209e534bc-w_720.jpg)
Från den 14 juni till 14 juli 2024 samlas de bästa landslagen från hela Europa i tio städer i Tyskland för att göra upp om titeln som Europamästare. Totalt 51 matcher kommer att spelas på arenor runt om i landet. Vilka länder som får vara med och göra upp om titeln i slutspelet avgörs i EM-kvalet som pågår mellan mars 2023 och mars 2024.
Som officiell partner kommer Lidl, en av de ledande livsmedelskedjorna i Europa, att sponsra både EM-kvalet och Europamästerskapet. Idag har Lidl mer än 12 000 butiker i 31 länder varav 30 av dem ligger i Europa. Ett samarbete som vilar på en delad vision om att matglädje och sportfirande går hand i hand.
– Vi är glada över att få vara en del av ett evenemang som fascinerar såväl kunder som medarbetare på alla marknader. Genom det här sponsorskapet vill vi bidra till att Europamästerskapet blir en oförglömlig upplevelse för alla och givetvis fortsätta visa att matglädje och sportfirande går hand i hand. Vi ser fram emot att följa turneringen och vi på Lidl Sverige håller tummarna för att vårt blågula landslag når nya framgångar, säger Robert Stekovic, kommersiell direktör på Lidl Sverige.
Sponsorskapet är en del av Lidls arbete i att främja en hållbar utveckling och hälsa. Med det här partnerskapet vill Lidl fortsätta lyfta vikten av färsk frukt och grönt i kombination med en aktiv livsstil då det har en stor påverkan på både hälsan och miljön. Lidl arbetar kontinuerligt med att utveckla sitt produktsortiment för att göra det lättare för kunder att göra hållbara och hälsosamma val.
– UEFA är stolta över att välkomna Lidl som partner till EM-kvalet och UEFA EURO 2024. Lidls närvaro i Europa kommer vara en bidragande faktor till vad som kommer att bli ännu en oförglömlig turnering. Vi ser fram emot att uppmärksamma en hälsosam livsstil och tillsammans med Lidl lyfta våra gemensamma värderingar, säger Guy-Laurent Epstein, Marketing Director på UEFA.
Utöver sponsorskapet av UEFA EURO 2024 är Lidl Sverige även officiell partner till Svenska Ishockey- och handbollsförbundet där de förser såväl herr- som damlandslaget med färsk frukt och mat.
Nyckelord
Kontakter
Nahir AslanPresschef
Tel:08-5555 7195press@lidl.sePressavdelningen Lidl Sverige
Tel:08-5555 7195press@lidl.seVid övriga frågor (kundtjänst)
http://www.lidl.se
Bilder
Om
Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.
Följ Lidl Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige
Lidl Sverige återkallar ägg frigående inomhus 15-pack, 12- pack och 6-pack25.7.2024 11:00:00 CEST | Pressmeddelande
Lidl Sverige återkallar ägg från frigående höns inomhus stämplat med: 2SE684-35 , 2SE684-36 på ägget och det är endast dessa produktkoder som berörs. Bäst före datum till och med 2024-08-13.
Lidl Sverige återkallar lammfärs av varumärke Svea Lantkött12.7.2024 17:36:20 CEST | Pressmeddelande
Lidl Sverige återkallar lammfärs av varumärket Svea Lantkött. Efter rutinmässig analys av produkten har salmonella hittats i en begränsad batch.
Bäst butiksbakat bröd hos Lidl Sverige10.7.2024 09:00:00 CEST | Pressmeddelande
Svenska konsumenter tycker att Lidl Sverige är den bästa dagligvarukedjan när det gäller butiksbakat bröd. Det framgår av en nybakad undersökning som Novus genomfört där nästan 3 600 svenskar har tillfrågats om hur de ser på de olika dagligvarukedjornas erbjudande inom butiksbakat bröd.
Lidl Sverige bäst på frukt och grönt enligt Novus28.6.2024 08:00:00 CEST | Pressmeddelande
Svenska konsumenter tycker att Lidl Sverige är bäst på frukt och grönt. Det framgår av en färsk undersökning som Novus genomfört där nästan 3 600 svenskar har tillfrågats om hur de ser på de olika dagligvarukedjornas erbjudande inom frukt och grönt.
Lidl och WWF inleder ett ambitiöst internationellt partnerskap27.6.2024 10:00:00 CEST | Pressmeddelande
Lidl, en av de största dagligvarukedjorna i Europa, och WWF, en av världens största oberoende naturvårdsorganisationer, ingår ett nytt femårigt internationellt och strategiskt partnerskap verksamt i 31 Lidl-länder. Detta långsiktiga samarbete med WWF kommer att fokusera på hela Lidls värdekedja och därigenom bidra till att möta vår tids globala miljömässiga utmaningar, säkerställa att fler hushåll har tillgång till mer hållbara val och uppmuntra affärsmodeller som fungerar i samklang med naturen och inom planetära gränser.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum