Magdalena Andersson och Tobias Baudin reser till Washington 11-13 april

Socialdemokraternas partiledare Magdalena Andersson och partisekreterare Tobias Baudin reser till Washington för att delta på möten med politiker och experter för att tala om det politiska landskapet, Trumpism och anti-demokratiska rörelser, samt den roll som sociala medier och desinformation spelar. De kommer bland annat träffa John Podesta, senior rådgivare på Vita Huset samt Patrick Gaspard och Navin Nayak vid tankesmedjan Center for American Progress (CAP).

Möjlighet finns för enskilda intervjuer. Vänligen kontakta presskontakt.

Presskontakt:

Mirjam Kontio, pressekreterare hos Magdalena Andersson
073-562 77 43, mirjam.kontio@socialdemokraterna.se

Tobias Baudin på valturné - besöker Bromölla, Östra Göinge och Hörby15.5.2024 14:30:00 CEST | Pressmeddelande

Med anledning av det stundande EU-valet besöker Socialdemokraternas partisekreterare Tobias Baudin under morgondagen Skåne och kommunerna Bromölla, Östra Göinge och Hörby. Dagen inleds med ett verksamhetsbesök på det nybyggda äldreboendet Brogården följt av besök på Ottossons truck och Sibbhultsverken. Dagen avslutas med kampanjande inför det stundande EU-valet då partisekreterare deltar under två dörrknackningar.