
Keystone Education Group passerar 800MSEK i omsättning - stärker sin närvaro i Europa med förvärv av tysk studentplattform

Studddy, lanserad 2010 som en digital studentguide för blivande studenter i Tyskland och Österrike, är marknadsledare inom studentrekrytering i regionen med totalt 12 miljoner besökare på sina sajter årligen. Genom förvärvet av Studddy stärker Keystone Education Group sitt erbjudande till tyska studenter och positionerar sig som marknadsledande för inhemsk studentrekrytering på den tyska, nordiska och brittiska marknaden.
”Vi är glada över att stärka vårt erbjudande till tyska studenter och vår närvaro på den europeiska marknaden genom att välkomna Studddy till Keystone-familjen” säger Fredrik Högemark, VD på Keystone Education Group.
”Både Studddy och Keystone jobbar mot visionen att hjälpa unga människor hitta rätt utbildning - våra medarbetare delar våra värderingar och arbetar dagligen mot det gemensamma målet. Vi ser en stark överlappning med visionen vi har på Keystone, nämligen att hjälpa blivande studenter genom sökprocessen från start till slut för att säkra att klassrummen på våra lärosäten fylls med de bäst lämpade studenterna.
”Tillsammans med Keystones globala räckvidd och genom våra europeiska rekryteringskontor kommer det nya partnerskapet inte bara stärka vår position i Europa utan också förstärka vår tjänst som leverantör av helhetslösningar där vi kan hjälpa skolor som vill rekrytera studenter inom regionen, både inhemskt och internationellt”, berättar Högemark.
Milan Klesper, Studddys grundare och VD berättar: ”Vi är väldigt nöjda med att ha hittat en partner som Keystone - deras historia är väldigt lik vår. Vi har båda gått från att vara en studentportal till ett multinationellt företag fokuserade på att årligen hjälpa miljontals unga hitta rätt utbildning.
”Tack vare Keystones globala nätverk kan vi nu tillgängliggöra ännu fler studiemöjligheter för blivande studenter – oavsett om det handlar om att studera i Tyskland och Österrike, utomlands eller via ett sportstipendium vid ett amerikanskt universitet.
För våra kunder – våra partneruniversitet och andra utbildningsanordnare – betyder detta att vi kan erbjuda ytterligare stöd så att de kan nå potentiella studenter oavsett var dessa kan finnas”.
Den tyska marknaden för högre utbildning omfattar över 3 miljoner studenter, inklusive 350 000 internationella studenter.
Tidigare har man bland annat förvärvat brittiska UniQuest och FindAUniversity samt SONOR och Blueberry.
Nyckelord
Kontakter
Gabriel SeidelPR specialist
Tel:+46 72-092 20 11gabriel.seidel@keg.comBilder

Länkar
Om
Om Keystone Education Group
Keystone Education Group (Keystone) grundades 2001 med en ambitiös vision: ”Att hjälpa alla i hela världen att hitta rätt utbildning”. Efter 20 år av lönsam tillväxt är Keystone marknadsledande i att marknadsföra utbildningar och driver världens största sökplattformar för eftergymnasial utbildning och kompetensutveckling. Tillsammans med 6 000 utbildningsanordnare i 40 länder hjälper Keystone årligen 110 miljoner studenter hitta rätt utbildning. Bland Keystones webbplatser ingår bl.a studentum.se, utbildning.se och educations.com. Keystone Education Group största ägare är grundarna, Verdane, ett europeiskt riskkapitalbolag som investerar med fokus på digitalisering och den gröna omställningen samt Viking venture.
Om Studddy
Studddy (tidigare TarGroup Media) grundades 2010 och driver över 30 utbildningsplattformar i Tyskland och Österrike. Sökplattformarna hjälper årligen 12 miljoner studieintresserade att hitta rätt utbildning, program, kurs eller möjligheter till kompetensutveckling. För universitet, vidareutbildningsanordnare och företag utgör Studddy en viktig marknadsföringskanal för att nå ut till, och rekrytera sin målgrupp. I Tyskland har Studddy samarbete med över 95 procent av de privata universiteten.
Följ Keystone Education Group
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Keystone Education Group
Educations Media Group (EMG) och Keystone Academic Solutions går samman och skapar världsledande digital plattform för studentrekrytering28.6.2021 10:00:00 CEST | Pressmeddelande
Det sammanslagna bolaget, som har över 110 miljoner unika besökare årligen, heter Keystone Education Group (KEG) och vill hjälpa alla i hela världen att hitta rätt utbildning.
Ökat intresse för studier utomlands23.2.2021 13:12:22 CET | Pressmeddelande
Reserestriktioner och distansundervisning i samband med Covid-19 har inneburit att färre studenter haft möjlighet att studera på universitet och college utomlands. Intresset för att läsa en utbildning eller termin utomlands är dock större än på länge och möjligheterna att åka under hösten 2021 ser goda ut.
Sverige skriker efter distansutbildningar9.4.2020 10:40:29 CEST | Pressmeddelande
Framtiden är här nu – åtminstone för utbildningsbranschen. På bara ett par veckor har den traditionellt analoga undervisningen blivit digital. Tiden som utbildningsjättarna länge pratat om är kommen – den verkliga övergången till digitaliseringen och Sveriges behov av onlineutbildning.
Topp 15: hetaste kompetenserna för lärare 20185.4.2018 15:02:02 CEST | Pressmeddelande
Efter ett år kartlägger utbildning.se återigen de mest eftersökta kompetenserna bland lärare. Vi har granskat 3 155 platsannonser i sökandet efter de egenskaper som arbetsgivarna letar efter hos lärare 2018.
Sveriges populäraste program under 20175.4.2018 10:24:56 CEST | Pressmeddelande
Hur populära är de olika gymnasieprogrammen egentligen? Vi har sammanställt årets mest besökta program på gymnasium.se och listar nedan de tio mest populära programmen i Sverige! I listan finns både högskoleförberedande och yrkesförberedande program. Hur ligger ditt program till?