Moment Group

Moment Group öppnar aktivitetsrestauranger i Malmö med två nya koncept

Moment Group öppnar två aktivitetsrestauranger på bästa läge i Malmö och lanserar två nya koncept med aktiviteter i kombination med mat & dryck. Koncernen etablerar sig därmed också i Sveriges tredje största stad och adderar ytterligare två varumärken och arenor till portföljen.

SLICE AND SERVE är konceptet som vill göra pingis till Sverige nya folksport och erbjuder pingis i kombination med pizza på ett nytt och lättillgängligt sätt. Alla kommer att kunna spela och ha kul och det kommer erbjudas både bokningsbara och interaktiva pingisbord. Det kommer också att finnas privata pingisrum som är perfekta för både kompisgänget och företagseventet. Allt tillsammans med restaurang, bar och musik.

BERMUDA DECK SHUFFLE CLUB introducerar en ny aktivitet på den svenska marknaden med shuffleboard i det stora formatet, som det spelas på bland annat eleganta kryssningsfartyg. Med en fot på däck och den andra i Karibien kombinerar ”Bermuda Deck Shuffle Club” lättsam tävling med riktigt god mat och dryck. Den perfekta aktiviteten tillsammans med vänner, kollegor och familj som sedan avrundas i klubbhuset med en club sandwich och en cocktail.

- Det känns fantastiskt att kunna addera två nya spännande koncept till vår starka palett av varumärken. Att dessutom få göra det i Malmö och därmed etablera koncernen på den svenska sidan av den expansiva Öresundsregionen gör det hela ännu bättre, säger Martin du Hane, VD/Koncernchef Moment Group.

Aktivitetsrestaurangerna öppnar hösten 2023 och koncepten och arenorna kommer att ingå i det segment i koncernen med verksamheter som bygger på att gästen själv tar en aktiv del i upplevelsen genom lek, spel och tävling i kombination med riktigt god mat och dryck. Ambitionen är att framöver etablera koncepten på fler platser i Skandinavien

Moment Group
Trädgårdsgatan 2

070-181 59 71http://www.momentgroup.com/

Följ Moment Group

Senaste pressmeddelandena från Moment Group

Hansen stärker sin position som kraftfull inköpare inom eventbranschen1.10.2024 14:45:43 CEST | Pressmeddelande

Hansen, en av de ledande aktörerna inom eventbranschen, presenterar stolt sin satsning på att förbättra och utveckla sin inköpsfunktion. Therese Wanzelius, Purchasing Manager, är på plats sedan i våras och jobbar med att effektivisera upphandlingar och säkerställa villkor och kostnader i kundprojekten. Satsningen på inköp frigör dessutom tid i projektgrupperna vilket gör att fler i stället kan fokusera ännu mer på kunden och genomförandet.