1,6 miljonerklubben1,6 miljonerklubben1,6 miljonerklubben

Möt Lia Boysen i en satsning på kvinnors hälsa i Visby

1,6 & 2,6 miljonerklubben arbetar för kvinnors hälsa. 26 april är alla välkomna att höra Lia Boysen berätta om sin satsning "Vår fru" i Visby. Du får också lära dig mer om benskörhet - varannan kvinna riskerar att drabbas.
Lia Boysen

1,6 & 2,6 miljonerklubben startades för 25 år sedan av Alexandra Charles. Fokus är kvinnors hälsa och en jämlik vård. Skådespelaren Lia Boysen är en av föreningens ambassadörer och bjuder nu in till en träff på "Vår fru" tillsammans med föreningens lokala representant Eva von Krusenstierna.

Under kvällen berättar Lia Boysen om "Vår Fru" och kanske en och en annan anekdot från sitt liv. Eva von Krusenstierna från 1,6 & 2.6 miljonerklubben presenterar det senaste kring föreningen. Anne Elfström från Osteoporosföreningen håller en presentation om det nya samarbetet med 1,6 & 2,6 på Gotland.

När: 26 april klockan 18.30

Var: Vår Fru, St.Hansgatan 24, Visby

Vill ni bevaka evenemanget eller veta mer ?Kontakta Anna Liljeberg eller Eva von Krusenstierna direkt på: eva@bromo.se alt. 0709-75 02 33

Lia Boysen
Alexandra Charles

1,6 miljonerklubben
Tegnérgatan 15 1 TR

1,6 miljonerklubben grundades 1998. Det är en ideell organisation och vår vision är att alla kvinnor ska ha bästa tänkbara livskvalitet och hälsa. Vi arbetar med folkbildning och opinionsbildning, främst genom vår tidning, seminarier och webbinarer. En viktig del är stipendieverksamheten. Genom Kvinnor & Hälsas 90-konto samlar vi in pengar till forskare som  arbetar utifrån ett genusmedicinskt perspektiv.

Följ 1,6 miljonerklubben

Senaste pressmeddelandena från 1,6 miljonerklubben

En kväll med både hjärta, hjärna och ny forskning!23.1.2024 17:00:12 CET | Pressmeddelande

11 mars är det dags för 1,6miljonerklubben att lyfta fram kvinnohälsan under sin årliga gala. I år är temat både hjärta och hjärna och skådespelaren Nina Gunke är med och berättar hur det är att leva med alzheimer. Professor Miia Kivipelto berättar om nya FINGER-modellen för kvinnor mot demens. Här finns också chansen att möta fyra unga forskare som får stipendier för sin forskning kring bland annat bland postcovid och endometrios.

-Dagens förlossningar liknar psykisk tortyr och misshandel!20.12.2023 10:35:59 CET | Pressmeddelande

"Det är naturligt att föda barn". Med den etablerade synen blir det enkelt att nedprioritera allt som har med förlossningar att göra. Och resultatet är att vi i Sverige befinner oss i en skamlig och ovärdig nedförslöpa. Det skriver journalisten och författaren Britt-Marie Mattsson i senaste numret av 1,6miljonerklubbens tidning "Kvinnor & Hälsa". -Den gamla ramsan om att ”kvinnor alltid har fött barn” får inte vara skäl för att vi skall misshandlas, säger Britt-Marie Mattsson.