1,6 miljonerklubben1,6 miljonerklubben1,6 miljonerklubben

Möt Lia Boysen i en satsning på kvinnors hälsa i Visby

1,6 & 2,6 miljonerklubben arbetar för kvinnors hälsa. 26 april är alla välkomna att höra Lia Boysen berätta om sin satsning "Vår fru" i Visby. Du får också lära dig mer om benskörhet - varannan kvinna riskerar att drabbas.
Lia Boysen

1,6 & 2,6 miljonerklubben startades för 25 år sedan av Alexandra Charles. Fokus är kvinnors hälsa och en jämlik vård. Skådespelaren Lia Boysen är en av föreningens ambassadörer och bjuder nu in till en träff på "Vår fru" tillsammans med föreningens lokala representant Eva von Krusenstierna.

Under kvällen berättar Lia Boysen om "Vår Fru" och kanske en och en annan anekdot från sitt liv. Eva von Krusenstierna från 1,6 & 2.6 miljonerklubben presenterar det senaste kring föreningen. Anne Elfström från Osteoporosföreningen håller en presentation om det nya samarbetet med 1,6 & 2,6 på Gotland.

När: 26 april klockan 18.30

Var: Vår Fru, St.Hansgatan 24, Visby

Vill ni bevaka evenemanget eller veta mer ?Kontakta Anna Liljeberg eller Eva von Krusenstierna direkt på: eva@bromo.se alt. 0709-75 02 33

Lia Boysen
Alexandra Charles

1,6 miljonerklubben
Tegnérgatan 15 1 TR

1,6 miljonerklubben grundades 1998. Det är en ideell organisation och vår vision är att alla kvinnor ska ha bästa tänkbara livskvalitet och hälsa. Vi arbetar med folkbildning och opinionsbildning, främst genom vår tidning, seminarier och webbinarer. En viktig del är stipendieverksamheten. Genom Kvinnor & Hälsas 90-konto samlar vi in pengar till forskare som  arbetar utifrån ett genusmedicinskt perspektiv.

Följ 1,6 miljonerklubben

Senaste pressmeddelandena från 1,6 miljonerklubben

Äntligen hjälp för endometrios-drabbade?9.4.2024 15:19:18 CEST | Pressmeddelande

"Nu måste vården för kvinnor och män bli jämlik. Att alla män lär sig uttala ordet endometrios vore ett litet men viktigt steg på vägen". Det skrev statsminister Ulf Kristersson efter ett besök på Södersjukhuset i Stockholm, där han fick en inblick i hur den nya precisionskirurgin med robotar går till. 1,6miljonerklubben bjuder in till en lärorik kväll om endometrios - där du själv kan prova på hur roboten "da Vinci" fungerar!

En kväll för kvinnohjärtat i Luleå!2.4.2024 14:03:37 CEST | Pressmeddelande

Nu är det dags för årets Woman in Red i Luleå, en kväll med kvinnohjärtat í fokus ! För 25 år sedan skickades kvinnor hem från sjukhuset med hjärtinfakt - för att deras symptom inte liknade männens. Har det blivit bättre? Hör Karin Schenck-Gustafsson, kardiolog, professor och forskare på Karolinska Institutet, berätta. Woman in Red är en rikstäckande kampanj som samlar in viktiga pengar till forskningen på bland annat kvinnohjärtat.