Nu ska Olle upprepa succén - Lasse Stefanz förlänger turnén!
– Titta, säger säger Olle Jönsson och pekar på iphone-skärmen.
– Vi fick bokningen härom veckan, en spelning hemma vid kungens sommarstuga på Öland.
Den kommande kunga-spelningen vid Solidens slott 5 augusti tyder på att Olle och hans kollegor i Lasse Stefanz är accepterade i de allra finaste salongerna. När Olle Jönsson sätter punkt för vårens showkonserter har bandet gått från dansbanor och logar till de mest namnstarka teatrarna och konserthusen på bara några månader. Närmast väntar Grammisgalan 3 maj. Bandet är nominerade för plattan ”Evergreen”. På galan kommer de frottera sig med Ghost, Tove Lo, Vara Boys, Veronica Maggio och Benjamin Ingrosso. Dansbandet firar 56 år i sommar.
Lasse Stefanz blir också första dansbandet att få spela på Berwaldhallen i Stockholm. -Det tycker jag känns fantastiskt, säger Olle Jönsson.
Trots bandets aktningsvärda ålder har gruppen även skapat en ny plattform, baserad på tonåriga fans som kör A-traktor. Publiken på varje show är mycket varierad, med andra ord. - Lasse Stefanz är en modern klassiker i deras ögon. Vi spelar en mix av country, dansband och rock, men på de nya konserterna har vi tuffat till oss lite extra. Vår nya storbildsskärm är av Bruce Springsteen-kaliber, skrattar Olle.
Kommande shower:
12/10 Skien, Ibsenhuset
13/10 Arendal, Kulturhuset
14/10 Stavanger, Konserthuset
15/10 Bergen, Peer Gynt-salen
20/10 Norrköping, Louis de Geer
21/10 Alingsås, Estrad
22/10 Karlstad, CCC
27/10 Uddevalla, Agnebergshallen
28/10 Jönköping, Konserthuset
31/10 Stockholm, Berwaldhallen
2/11 Skellefteå, Sara Kulturhus
3/11 Östersund, Folkets Hus
4/11 Falun, Guide Arena
5/11 Linköping, Konsert&Kongress
11/11 Skövde, Arena Skövde
12/11 Halmstad, Halmstads Teater
15/11 Växjö, Konserthuset
16/11 Malmö, Malmö Live
18/11 Kristianstad, Kristianstad Arena
---
Biljetterna till Lasse Stefanz förlängning av turnén släpps från den 27 april kl 10:00
Lasse Stefanz konsertshower presenteras av 2Entertain.
Producent Janne Andersson.
Press Magnus Stråberg, magnus@straberg.se
Turnéledare Peter PJ Jägerhult
2Entertain part of Moment Group
Nyckelord
Kontakter
LisetteProject Manager Marketing & SalesMoment Group - 2Entertain
lisette.pavic@2entertain.comBilder
Länkar
Om
Följ Moment Group
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Moment Group
Ballbreaker blir Green Key-certifierat21.11.2024 08:04:07 CET | Pressmeddelande
Ballbreaker har nått en ny nivå i sitt hållbarhetsarbete genom att få sin konferensverksamhet certifierad genom Green Key, en internationellt erkänd miljömärkning för anläggningar inom besöksnäringen. Certifieringen är ett kvitto på att Ballbreaker uppfyller höga krav inom 13 olika hållbarhetsområden, samtidigt som den stärker engagemanget för att fortsätta utveckla verksamheten för en hållbar framtid.
Oväntad återkomst för succéduo: ”Jag har längtat efter Rut”20.11.2024 12:00:00 CET | Pressmeddelande
Utsålda hus. Förlängd spelperiod. Över 200.000 sålda biljetter. Därmed tänkte Tommy Körberg sätta punkt för sitt Änglagård. Men så blir det inte. Tommy och motspelaren Helen Sjöholm återvänder, i Väst- och Sydsverige.
Rapporten för tredje kvartalet är publicerad15.11.2024 09:57:52 CET | Pressmeddelande
Ett kvartal med ökad omsättning men försämrad lönsamhet
Musikalsuccén Moulin Rouge! The Musical sätts upp på Rondo i Göteborg.12.11.2024 08:00:02 CET | Pressmeddelande
Hösten 2025 flyttar den nordiska non-replica produktionen av musikalsuccén Moulin Rouge! The Musical vidare till Rondo i Göteborg. Rondo förvandlas från en klassisk arena för krogshow till en mäktig teaterscen och övergår samtidigt till det sena 1800- talets Paris där publiken får möjlighet att återuppleva La Belle Époque.
Vår hållbarhetsresa - här gör vi störst skillnad7.11.2024 09:56:18 CET | Pressmeddelande
Vi står alla inför ett viktigt arbete för en mer hållbar framtid och inom vår koncern är hållbarhet inte bara ett mål, det är en resa som involverar alla våra verksamheter. Vi tror på att skapa en övergripande strategi med målsättningar på koncernnivå och därtill får respektive bolag och arena friheten att utveckla och addera initiativ som är anpassade för just deras verksamhet. Att erbjuda upplevelser är inte bara en god affärsidé, det bidrar också till ett mer hållbart samhälle, där gemenskap och välbefinnande står i centrum. Våra erbjudanden är i grunden mer hållbara än mycket annan konsumtion men det innebär inte att vi kan slå oss till ro.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum