Bonnier News lanserar nytt räckviddspaket – ska ge 65 procent nettoräckvidd i en eftertraktad målgrupp under sju dagar

Räckviddmedier som tv och utomhus, vilka historiskt sett har varit duktiga på att snabbt och effektivt förenkla och paketera sina produkter efter annonsörernas behov, står inför olika typer av utmaningar. Trycket från annonsörer att köpa räckvidd är stort och det kan vara svårt att med kort framförhållning få det utrymme som krävs.
Mitt i detta ser Bonnier News, vars olika varumärken når majoriteten av Sveriges befolkning, stora möjligheter. Med ett helt nytt annonspaket vill Bonnier News ge marknaden en ny form av räckviddspaketering som på allvar ska kunna konkurrera med tidigare självklara val.
– Vi har tagit fram ett relevant paket som marknaden enkelt kan jämföra med andra medier och förhoppningsvis också se storheten i, säger Paul Brandenfeldt, försäljningsdirektör på Bonnier News.
Med Bonnier News nya räckviddspaket når annonsörerna minst 65 procent nettoräckvidd i utvald målgrupp, a-25–64 år, med en frekvens på 4.
– Det är en extremt effektiv kampanj under en vecka genom vår samlade produktportfölj, däribland Dagens Nyheter, Expressen och de omkring 40 lokala titlarna, säger Paul Brandenfeldt.
När efterfrågan på andra räckviddsmedier är hög är Bonnier News nya paket, som ger synlighet i display, tv och print, ett mycket attraktivt alternativ för Sveriges annonsörer, menar Paul Brandenfeldt.
– Bonnier News nyhets- och lifestyle-medier finns nära människor var de än befinner sig – via mobilen, paddan, datorn eller våra tidningar. Paketet ger hög räckvidd över hela landet och bra frekvens på kort tid. Vi tror att det här är ett oerhört starkt och konkurrenskraftigt alternativ för annonsörer som både vill skapa snabb försäljning och öka varumärkeskännedom över hela landet. För oss är det viktigt att visa marknaden att det finns andra starka alternativ när de gamla beprövade kanalerna inte alltid räcker till, säger Paul Brandenfeldt.
Vid köp av paketet i sin helhet ingår en crossmedia-mätning från Kantar Sifo som verifierar kampanjens levererade nettoräckvidd.
Räckviddspaketet når marknaden med start i dag 3 maj.
Kontakter
Paul BrandenfeldtFörsäljningsdirektörBonnier News
Tel:072 588 25 91paul.brandenfeldt@bonniernews.seBilder

Om
Med över 2.000 journalister är Bonnier News Sveriges ledande nyhetsaktör och Nordens största mediekoncern. Bland våra cirka 200 varumärken finns en rad av Sveriges största och mest välkända tidningar. Vår journalistik når varje dag ut till en publik bestående av 6 miljoner läsare, användare, lyssnare och tittare. Vi är stolta förvaltare av familjen Bonniers tradition av oberoende publicistik sedan 200 år och har deras uppdrag att förädla och utveckla vår roll i det svenska samhället.
Följ Bonnier News
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Bonnier News
Egenutvecklad AI-lösning ska göra Bonnier News Locals nyhetsrapportering snabbare19.12.2025 11:00:00 CET | Pressmeddelande
Bonnier News Local tar nu ett stort steg mot ännu snabbare och mer relevant nyhetsrapportering genom att lansera ett egenutvecklat verktyg för hantering av till exempel blåljushändelser. Med hjälp av agentisk AI kan larmen nu nå de lokala redaktionerna betydligt snabbare och mer träffsäkert än tidigare.
Bonnier News förvärvar lokaltidningen Mitt i18.12.2025 11:00:53 CET | Pressmeddelande
Bonnier News Local förvärvar den svenska lokaltidningskoncernen Mitt i, med ett 30-tal titlar i Storstockholm. Titlarna kommer att ingå i Bonnier News Local, som därmed stärker sitt strategiska fokus på Stockholmsområdet. – Vi har en stark tro på lokal journalistik och genom det här förvärvet skapar vi goda förutsättningar för fortsatt utveckling av journalistik i Stockholmsområdet, säger Anders Eriksson, vd Bonnier News.
Schibsted och Bonnier News: Meta måste uteslutas ur IAB Sverige12.12.2025 14:19:03 CET | Pressmeddelande
Schibsted och Bonnier News kräver att techjätten Meta utesluts ur branschorganisationen IAB Sverige. Bolagen anser att Meta agerar i strid med organisationens intressen och tjänar stora belopp på bedrägerirelaterad annonsering på sina plattformar. Samtidigt har Meta en styrelserepresentant i IAB Sverige och deltar i arbetet med att sätta branschstandarder.
Erna Medias lokaltidningstitlar tar plats i Bonnier News bundlingserbjudande +allt4.12.2025 10:00:00 CET | Pressmeddelande
Bonnier News fortsätter utveckla bundlingserbjudandet +allt. Totalt har nu cirka 850 000 prenumeranter tillgång till ytterligare 14 lokala titlar i Värmland, Dalsland och Skaraborg. Samtidigt har 130 000 prenumeranter på Erna Medias tidningar fått tillgång till DN, Expressen samt ytterligare ett 50-tal lokaltidningar och magasin.
Bonnier News erbjuder SAO-jobb för att ge fler unga en väg in i arbetslivet – Inleder samarbete med Nästa Generation Sverige26.11.2025 08:30:20 CET | Pressmeddelande
Bonnier News och Nästa generation Sverige inleder ett nytt samarbete där Bonnier News kommer att erbjuda SAO-jobb till högstadieelever från skolor i socialt utsatta områden i Västerås, Sundsvall och Stockholm.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum
