Bonnier News lanserar nytt räckviddspaket – ska ge 65 procent nettoräckvidd i en eftertraktad målgrupp under sju dagar

Räckviddmedier som tv och utomhus, vilka historiskt sett har varit duktiga på att snabbt och effektivt förenkla och paketera sina produkter efter annonsörernas behov, står inför olika typer av utmaningar. Trycket från annonsörer att köpa räckvidd är stort och det kan vara svårt att med kort framförhållning få det utrymme som krävs.
Mitt i detta ser Bonnier News, vars olika varumärken når majoriteten av Sveriges befolkning, stora möjligheter. Med ett helt nytt annonspaket vill Bonnier News ge marknaden en ny form av räckviddspaketering som på allvar ska kunna konkurrera med tidigare självklara val.
– Vi har tagit fram ett relevant paket som marknaden enkelt kan jämföra med andra medier och förhoppningsvis också se storheten i, säger Paul Brandenfeldt, försäljningsdirektör på Bonnier News.
Med Bonnier News nya räckviddspaket når annonsörerna minst 65 procent nettoräckvidd i utvald målgrupp, a-25–64 år, med en frekvens på 4.
– Det är en extremt effektiv kampanj under en vecka genom vår samlade produktportfölj, däribland Dagens Nyheter, Expressen och de omkring 40 lokala titlarna, säger Paul Brandenfeldt.
När efterfrågan på andra räckviddsmedier är hög är Bonnier News nya paket, som ger synlighet i display, tv och print, ett mycket attraktivt alternativ för Sveriges annonsörer, menar Paul Brandenfeldt.
– Bonnier News nyhets- och lifestyle-medier finns nära människor var de än befinner sig – via mobilen, paddan, datorn eller våra tidningar. Paketet ger hög räckvidd över hela landet och bra frekvens på kort tid. Vi tror att det här är ett oerhört starkt och konkurrenskraftigt alternativ för annonsörer som både vill skapa snabb försäljning och öka varumärkeskännedom över hela landet. För oss är det viktigt att visa marknaden att det finns andra starka alternativ när de gamla beprövade kanalerna inte alltid räcker till, säger Paul Brandenfeldt.
Vid köp av paketet i sin helhet ingår en crossmedia-mätning från Kantar Sifo som verifierar kampanjens levererade nettoräckvidd.
Räckviddspaketet når marknaden med start i dag 3 maj.
Kontakter
Paul BrandenfeldtFörsäljningsdirektörBonnier News
Tel:072 588 25 91paul.brandenfeldt@bonniernews.seBilder

Om
Med över 2.000 journalister är Bonnier News Sveriges ledande nyhetsaktör och Nordens största mediekoncern. Bland våra cirka 200 varumärken finns en rad av Sveriges största och mest välkända tidningar. Vår journalistik når varje dag ut till en publik bestående av 6 miljoner läsare, användare, lyssnare och tittare. Vi är stolta förvaltare av familjen Bonniers tradition av oberoende publicistik sedan 200 år och har deras uppdrag att förädla och utveckla vår roll i det svenska samhället.
Följ Bonnier News
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Bonnier News
Alexandra Johansson ny chefredaktör för Sundsvalls Tidning3.4.2025 09:00:00 CEST | Pressmeddelande
Sundsvalls Tidnings redaktionschef Alexandra Johansson får utökat uppdrag och blir tidningens nya chefredaktör och utgivare. – Jag är både glad och hedrad över att ha fått det här förtroendet. Nu ser jag fram emot att fortsätta utveckla vår journalistik tillsammans med alla medarbetare, säger hon.
Julia Engström ny chefredaktör för Avesta Tidning2.4.2025 11:00:00 CEST | Pressmeddelande
Julia Engström blir ny chefredaktör och ansvarig utgivare för Avesta Tidning. Hon kommer närmast från en roll som nyhetschef på Falu-Kuriren och tillträder 1 oktober. – Jag tror att Avesta Tidning har en väldigt spännande framtid för sig och det ska bli roligt att tillsammans med redaktionen ta nästa steg i utvecklingen, säger hon.
Sara Fridholm ny chefredaktör för Falköpings Tidning1.4.2025 09:35:00 CEST | Pressmeddelande
Sara Fridholm har utsetts till ny chefredaktör och ansvarig utgivare för Falköpings Tidning. – Lokaljournalistik är både roligt och viktigt. Att, tillsammans med redaktionen, få fortsätta leverera journalistik som berör är något jag ser fram emot, säger hon.
Bonnier News: Stöd till medier i Ukraina hyllas20.3.2025 13:00:03 CET | Pressmeddelande
Bonnier News fortsätter att hjälpa lokaltidningar i Ukraina med pengar och utrustning och nu prisas engagemanget från Bonnier News och Ukrainian Media Fund. – Stort tack för det ovärderliga stödet till det fria ordet i Ukraina, sa ordföranden för Ukrainas journalistförbund när han lämnade över en särskild utmärkelse till Anders Eriksson, vd för Bonnier News.
Bonnier News lanserar egenutvecklad AI-assistent som ska förbättra kundmötet och förenkla annonsörers beslutsprocess20.3.2025 10:00:00 CET | Pressmeddelande
Bonnier News lanserar en unik egenutvecklad AI-assistent, som med avancerad teknologi ska hjälpa koncernens annonssäljare att ge annonsörerna bättre råd och insikter, vilket ska leda till mer välgrundade medieköp. – Ambitionen är att vår nya AI-assistent kommer att förbättra samarbetet med och förenkla beslutsprocessen för våra annonsörer, säger Dilem Güler, affärsutvecklingschef på Bonnier News.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum