Friends Agenda rekryterar senior kommunikationschef

Friends Agenda breddar kompetensen med tungt namn från arbetsmarknadens parter och ideella sektorn. Nyrekryteringen Anna Wickman är en erfaren kommunikations- och verksamhetschef med erfarenhet från flera branscher: fackförbund och andra ideella organisationer samt offentliga verksamheter, senast som kommunikationschef på Olof Palmes Internationella Center.

Anna går in som senior rådgivare och konsult och kommer att jobba med flera av byråns kunder.

– Det är värdefullt att vi får in Anna Wickman som resurs. Anna har både djup och bredd och det är en fördel att hon även har arbetat som seniorkonsult med varumärke och organisationsutveckling inom många olika komplexa verksamhetsområden. Hon var tidigt ute med den digitala transformationen, för att öka antal medlemmar, kunder, följare och engagerade. Annas kompetens blir ett tillskott till befintliga och nya uppdragsgivare inom offentlig sektor och ideella organisationer och företag som vill vara samhällsaktörer, säger Sibel Wolff, vd Friends Agenda.

Anna började på Friends Agenda den 17 april.

– Det ska bli så roligt att få arbeta tillsammans med övriga på Friends Agenda och våra kunder inom olika branscher och att få vara ett stöd i att stärka deras position, säger Anna Wickman.

Friends Agenda har växt stadigt både vad gäller omsättning och lönsamhet de senaste tre åren och har vid fem tillfällen fått Regis utmärkelse Årets Byrå i kategorin PR- och kommunikation. Bland Friends Agendas kunder finns bland andra LKAB, TikTok Sverige, Energimyndigheten, Uppsala universitet, Evidia och flertalet kommuner.