Friends Agenda utökar med ny PR-expert från kultursfären
– Vi är så glada att Molly valde att komma till oss. Molly kommer bli ett stort tillskott i teamet och för flera av våra kunder med sin erfarenhet av PR i kultursfären, säger Sibel Wolff, vd på Friends Agenda.
På Friends Agenda kommer Molly främst jobba med kunder inom media och samhälle. Med erfarenhet som pressansvarig för några av Sveriges största kulturhändelser såsom Melodifestivalen, P3 Guld och Sommar i P1 kommer Molly in med en gedigen kunskap om PR inom kultur- och nöjesbranschen och breddar således Friends Agendas kunskapsfält ytterligare. Molly har tidigare arbetat på byråer som ILES PR, Assefa Communication och Ebba Lindqvist PR.
– Jag kom faktiskt i kontakt med Friends Agenda för första gången i en skidlift i Italien. Det var kärlek vid första after skin så att säga. Jag går fantastiskt bra ihop med gänget här och vet att jag kommer lära mig massor av att jobba med så erfarna och duktiga kommunikatörer.
Friends Agenda arbetar bland annat med LKAB, TikTok Sverige, Energimyndigheten, Evidia, Uppsala universitet och flertalet kommuner. Byrån startade år 2009 och har vid fem tillfällen fått Regis utmärkelse Årets Byrå i kategorin PR- och kommunikation, senast förra året.
Nyckelord
Bilder
Om
KRIS - FÖRÄNDRING - FÖRNYELSE
Friends Agenda är en PR- och kommunikationsbyrå som erbjuder rådgivning och rätt resurser för kommunikationsdriven verksamhetsutveckling.
Vi erbjuder partnerskap och effektivt stöd i kris, i förändringsarbete och skapar långsiktigt värde genom att öka förståelse, förtroende och på så sätt skapa nya möjligheter för dig som kund.
Följ Friends Agenda
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Friends Agenda
Cancerfonden väljer Friends Agenda5.12.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Under hösten har Cancerfonden varit ute i en pitch för byrå inom samhällskommunikation och politisk påverkan. Nu står det klart att valet föll på Friends Agenda.
Årets första halvlek – demokratiseringskampanjer, poddmakeri och lägereldsreality21.5.2024 14:43:26 CEST | Nyheter
Första halvan av 2024 lider mot sitt slut. I backspegeln ser vi ett halvår präglat av en ängslig och prisstyrd marknad där vi tvingats lära oss nytt och se alternativa lösningar. Vad är AI och hur kan vi använda oss av det, hur fortsätter vi stärka och förverkliga den gröna omställningen, hur kan kommunikation fungera som ett demokratiseringsverktyg och vilka mediala uppdrag är viktiga i en splittrad tid?
Silver och brons till employerbrandingkampanj för LKAB13.5.2024 09:35:52 CEST | Nyheter
SM i Employer branding gick av stapeln 10 april. LKAB:s kampanj "Shape the future go north" tog hem silvret i kategorin bästa kampanj och brons i Grand Prix-klassen.
Energiutblick - en ny podd om energifrågan10.4.2024 11:05:47 CEST | Nyheter
Friends Agenda producerar podden Energiutblick på uppdrag av Energimyndigheten. Den handlar om vår tids ödesfråga - energiomställningen. I podden Energiutblick får du en djupare inblick i de stora utmaningar och möjligheter vi står inför.
LKAB-magasin fick två silver13.9.2023 11:08:37 CEST | Nyheter
Kultje är en tidning från LKAB som ska få människor i Sverige och världen att vilja flytta till Norrbotten. Kultje är motsatsen till stiltje och beskriver allt som händer i norra Norrbotten kring LKAB och den gröna omställningen.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum