Lidls pyttipanna dominerar prispallen

Den klassiska pyttipannan är ett givet inslag i varje barnfamiljs frys. När Aftonbladets panel nyligen testade 16 olika sorters pytt av olika slag kammade Lidls eget varumärke Culinea hem både första- och andraplatsen.
– En pytteseger för mänskligheten men en storvinst för oss! Att ta hem dubbla medaljer i konkurrens med riktiga klassiker är eggande och skapar mersmak. Vår goda pyttipanna är perfekt för såväl barnfamilj som singelhushåll, lätt att ta fram ur frysen och steka upp en lagom mängd. Bra för både plånbok och mage, säger Robert Stekovic, inköps- och marknadsdirektör på Lidl Sverige.
Motivering Oxpytt:
Relativt stora men snyggt skurna tärningar. ”En riktigt fotogenisk pytt.” Förefaller vara mycket potatis i förhållande till mängden kött. Diskret men riktigt god kryddning och fin löksmak. Två provare har den som sin favorit och den är också testets vinnare.
Motivering Gästgivarpytt:
Fintärnad (alltför smått skuren, enligt ett par testare) pytt där olika sorters kött kan siktas. Juryn tycker att det andelen potatis är i största laget men att här kan anas en god kryddning och det var fin stekyta på alla inblandade komponenter. En testare anser att den här är bäst i test och det blir en sammanlagd silverplats.
Oxpytten kostar 44,90 kr för ett kilo och Gästgivarpytten 64,90 kr för 1 500 gram.
Nyckelord
Kontakter
Nahir AslanPresschef
Tel:08-5555 7195press@lidl.sePressavdelningen Lidl Sverige
Tel:08-5555 7195press@lidl.seVid övriga frågor (kundtjänst)
http://www.lidl.se
Bilder
Om
Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.
Följ Lidl Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige
Lidls aioli högt rankad i test26.9.2023 10:00:00 CEST | Pressmeddelande
Lidl Sveriges sortiment samlar pallplaceringar på hög i oberoende tester. I Svenska Dagbladets aioli-test hamnar Lidls Chef Select Aioli i toppen. Med omdömen som ”fast och fluffig i konsistensen med en len och mild vitlökssmak” kammar Lidls aioli hem en andraplats med 5 av 6 i betyg.
Idag är det 20 år sedan Lidl öppnade i Sverige25.9.2023 08:00:00 CEST | Pressmeddelande
Idag den 25 september är det exakt 20 år sedan Lidl öppnade sina första butiker i Sverige. Livsmedelskedjan, som idag har 205 butiker från Trelleborg i söder till Boden i norr, har långsiktiga planer att fortsätta växa. Enligt färska siffror från GfK handlar över 6 procent av Sveriges befolkning regelbundet på Lidl. Målsättningen är en marknadsandel på minst 10 procent.
Lidls frysta kycklingbröstfiléer topptestas20.9.2023 10:00:00 CEST | Pressmeddelande
I ett nytt test från Expressen Allt om Mat jämförde smakpanelen fryst kycklingbröstfilé från olika varumärken. Ännu en gång uppmärksammas Lidls egna varumärken i ett produkttest. Med omdömen som ”Naturlig och god smak av kyckling” placerade sig Lidl på en delad andraplats med två andra varumärken.
Tävla med Lidl Plus – vinn en elbil11.9.2023 10:00:00 CEST | Pressmeddelande
Köp mat – vinn en bil. Med anledning av att Lidl firar 20 år i Sverige drar livsmedelskedjans nya tävling, med priser till ett sammanlagt värde av 800 000 kronor, äntligen igång. Förstapriset är en ny elbil från MINI Cooper och bland övriga priser finns resor till Legoland och Kroatien samt en vespa. Tävlingen riktar sig till medlemmar i Lidl Plus och pågår till och med den 1 oktober.
Bäst i test: Lidls pesto är solklar panelfavorit8.9.2023 10:00:00 CEST | Pressmeddelande
I Svenska Dagbladets senaste test har panelen testat tio sorter pesto från olika varumärken. Ännu en gång kammar Lidl hem en förstaplacering, denna gång med Chef Select Pesto, och blir utnämnd till panelens solklara favorit med motiveringar som ”fin grön pesto som ser ut som något man själv slängt ihop lagom till att gästerna dyker upp”.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum