LKAB gör historisk klättring i anseende
LKAB har fått mycket uppmärksamhet i media de senaste åren. När nyheten om att LKAB har Europas största fyndighet av sällsynta jordartsmetaller släpptes i samband EU-toppmötet var medieintresset massivt. Nyheten fanns på bland annat New York Times första sida, den nådde ut i alla världsdelar, och fick en potentiell räckvidd om hela 4,5 miljarder.
Dessutom rullade LKAB tillsammans med Friends Agenda i slutet av förra året ut en internationell kännedomskampanj med syfte att öka kännedomen om hur LKAB leder omställningen av järn- och stålindustrin och vilja möjligheter som finns i Norrbotten.
Förhoppningen är att vi ska få människor från hela världen att flytta till Norrbotten och bidra till den gröna omställningen. Här är kampanjsidan.
Det är fjortonde året i rad som Kantar Public mäter de svenska företagens anseende. Svenskarna får via en enkät svara på frågor om tilltro till företag och vilken kvalitet de anser att företagen har. Här kan du läsa mer om undersökningen.
Bilder
Om
KRIS - FÖRÄNDRING - FÖRNYELSE
Friends Agenda är en PR- och kommunikationsbyrå som erbjuder rådgivning och rätt resurser för kommunikationsdriven verksamhetsutveckling.
Vi erbjuder partnerskap och effektivt stöd i kris, i förändringsarbete och skapar långsiktigt värde genom att öka förståelse, förtroende och på så sätt skapa nya möjligheter för dig som kund.
Följ Friends Agenda
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Friends Agenda
Cancerfonden väljer Friends Agenda5.12.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Under hösten har Cancerfonden varit ute i en pitch för byrå inom samhällskommunikation och politisk påverkan. Nu står det klart att valet föll på Friends Agenda.
Årets första halvlek – demokratiseringskampanjer, poddmakeri och lägereldsreality21.5.2024 14:43:26 CEST | Nyheter
Första halvan av 2024 lider mot sitt slut. I backspegeln ser vi ett halvår präglat av en ängslig och prisstyrd marknad där vi tvingats lära oss nytt och se alternativa lösningar. Vad är AI och hur kan vi använda oss av det, hur fortsätter vi stärka och förverkliga den gröna omställningen, hur kan kommunikation fungera som ett demokratiseringsverktyg och vilka mediala uppdrag är viktiga i en splittrad tid?
Silver och brons till employerbrandingkampanj för LKAB13.5.2024 09:35:52 CEST | Nyheter
SM i Employer branding gick av stapeln 10 april. LKAB:s kampanj "Shape the future go north" tog hem silvret i kategorin bästa kampanj och brons i Grand Prix-klassen.
Energiutblick - en ny podd om energifrågan10.4.2024 11:05:47 CEST | Nyheter
Friends Agenda producerar podden Energiutblick på uppdrag av Energimyndigheten. Den handlar om vår tids ödesfråga - energiomställningen. I podden Energiutblick får du en djupare inblick i de stora utmaningar och möjligheter vi står inför.
LKAB-magasin fick två silver13.9.2023 11:08:37 CEST | Nyheter
Kultje är en tidning från LKAB som ska få människor i Sverige och världen att vilja flytta till Norrbotten. Kultje är motsatsen till stiltje och beskriver allt som händer i norra Norrbotten kring LKAB och den gröna omställningen.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum