Lidl officiell sponsor av UCI WorldTour-lag Lidl-Trek

Lidl fortsätter sitt engagemang för cykling och blir huvudsponsor och strategisk partner till Lidl-Trek. Det långsiktiga partnerskapet med ett av de ledande lagen inom internationell cykling inleds med damernas Giro d’Italia den 30 juni och Tour de France för herrar som startar den 1 juli.
Partnerskapet förenar två internationella varumärken och deras engagemang för en hållbar utveckling och hälsa. Tillsammans har Lidl och Trek ambitioner om att bygga upp ett lag som inspirerar cykelfans runt om i världen samt engagerar nästa generation av dam- och herrmästare inom cykling. Såväl professionella som på hobbynivå.
Som en del i arbetet att främja en hälsosam och aktiv livsstil samt ta sitt sociala ansvar kommer Lidl och Trek även att lyfta vikten av hälsa och träning i kombination med en medveten kost.
– Vi vill vara en förebild för hållbar cykling. Därför är vi glada över att få stödja ett starkt och mångsidigt lag med internationella toppatleter. Vi är övertygade om att en hälsosam kost och en aktiv livsstil kombinerat med idrott och träning stärker människors välbefinnande. Precis som att våra Lidl-produkter är tillgängliga för alla så är cykling en sport som passar alla som vill vara lite mer aktiva i vardagen. Vi hoppas fortsätta sprida såväl sport- som matglädje säger Robert Stekovic, inköps- och marknadsdirektör på Lidl Sverige.
– En del av vårt uppdrag är kundservice och att hjälpa våra kunder. Något som även är självklart för Lidl. Vi ser fram emot att jobba närmare varandra för att bygga de bästa cykellagen i världen samtidigt som vi fortsätter inspirera fler till att använda sina cyklar, säger John Burke, President på Trek.
Utöver sponsorskapet är Lidl även officiell partner till UEFA EURO 2024 samt Svenska Ishockey- och handbollsförbundet där de förser såväl herr- som damlandslaget med färsk frukt och mat.
Om Trek
Trek Bicycle är en global ledare inom design och tillverkning av cyklar. Trek tror att cykeln kan vara en enkel lösning för många av världens mest komplexa problem och är engagerad i att bryta de barriärer som hindrar människor från att använda cyklar oftare för transport, rekreation och inspiration.
Kontakter
Nahir AslanPresschef
Tel:08-5555 7195press@lidl.sePressavdelningen Lidl Sverige
Tel:08-5555 7195press@lidl.seVid övriga frågor (kundtjänst)
http://www.lidl.se
Bilder
Om
Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.
Följ Lidl Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige
Lidls frysta kycklingbröstfiléer topptestas20.9.2023 10:00:00 CEST | Pressmeddelande
I ett nytt test från Expressen Allt om Mat jämförde smakpanelen fryst kycklingbröstfilé från olika varumärken. Ännu en gång uppmärksammas Lidls egna varumärken i ett produkttest. Med omdömen som ”Naturlig och god smak av kyckling” placerade sig Lidl på en delad andraplats med två andra varumärken.
Tävla med Lidl Plus – vinn en elbil11.9.2023 10:00:00 CEST | Pressmeddelande
Köp mat – vinn en bil. Med anledning av att Lidl firar 20 år i Sverige drar livsmedelskedjans nya tävling, med priser till ett sammanlagt värde av 800 000 kronor, äntligen igång. Förstapriset är en ny elbil från MINI Cooper och bland övriga priser finns resor till Legoland och Kroatien samt en vespa. Tävlingen riktar sig till medlemmar i Lidl Plus och pågår till och med den 1 oktober.
Bäst i test: Lidls pesto är solklar panelfavorit8.9.2023 10:00:00 CEST | Pressmeddelande
I Svenska Dagbladets senaste test har panelen testat tio sorter pesto från olika varumärken. Ännu en gång kammar Lidl hem en förstaplacering, denna gång med Chef Select Pesto, och blir utnämnd till panelens solklara favorit med motiveringar som ”fin grön pesto som ser ut som något man själv slängt ihop lagom till att gästerna dyker upp”.
Emilia Ilke och Elin PK tolkar Lidl Sveriges Matriket i exklusiv posterkollektion8.9.2023 08:00:00 CEST | Pressmeddelande
Tillsammans med konstnärerna Emilia Ilke och Elin PK släpper Lidl Sverige nu en exklusiv posterkollektion som illustrerar det nya varumärket Matriket. Under Matriket, som lanserades i våras, samlar Lidl utvalda varor från svenska gårdar och leverantörer. Kollektionen säljs i Lidls alla butiker med start den 14 september.
Lidls brieost är bäst i test5.9.2023 10:00:00 CEST | Pressmeddelande
När Svenska Dagbladet testade brieostar från olika varumärken hamnade Lidl Sveriges ost i topp. I veckans test fick Lidls Milbona Petit Brie full poäng och blev utnämnd till panelens favorit. Den beskrivs som den bästa brieosten med motiveringar som ”lyxig, krämig med ett bra tryck i smaken” och ”en ost vi inte kan få nog av”.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum