126 resejournalister och influencers utforskar det gröna Tyskland
- Hållbar turism kan ge ett effektivt bidrag till att minska konsekvenserna av klimatförändringarna och en tydlig positionering av Tyskland som varumärke för hållbar kvalitetsturism, vilket är nyckeln till en framgångsrik framtid, säger Petra Hedorfer, styrelseordförande för GNTB. Toppmötesformatet tillåter oss att fokusera på att låta en utvald grupp av internationella journalister och influencers, från våra viktigaste källmarknader, att lära känna Tysklands värderingar när det gäller turismen. fortsätter hon.
Christian Martin Lukas, VD för Lübeck och Travemünde Marketing GmbH, tillägger:
- Att vara värd för detta format är ett stort erkännande från GNTB. Våra år av konsekvent arbete med att utveckla turism i vår region lönar sig, förklarar han. Vi är glada över att kunna visa Lübeck från dess vackraste och mest hållbara sida.
Imorgon, den 8 juni, öppnar Petra Hedorfer toppmötet, där hon berättar om varumärket 'Germany Simply Inspiring' ur ett hållbart sammanhang. Jason McGrath, Executive Vice President och Head of Corporate Reputation på Anholt-Ipsos Nation Brands Index, kommer att presentera aktuella forskningsresultat om positioneringen av Tyskland som resmål. Barbara Schwartz, chef för marknadsföring och kommunikation på Lübeck Travemünde Marketing GmbH, kommer att presentera regionen under rubriken "Lübeck - Travemünde: En juvel i norra Tyskland". Lübeck och Travemünde Marketing GmbH är GNTB:s partner för evenemanget.
Under eftermiddagen kommer journalisterna att delta i en paneldebatt om hållbart resande. Panelen består av ovan nämnda Jason McGrath, Alexander Tolweth, försäljningsdirektör Deutsche Lufthansa AG och Max-Christian Lange, Head of Public Affairs for Sustainability, Deutsche Bahn AG.
Parallellt kommer de deltagande influencers att delta i workshops där Schleswig-Holstein och Mecklenburg-Vorpommern berättar om hur de utvecklar och arbetar med hållbar turism.
- Det är en unik upplevelse att få vara med och skicka ut skickliga skribenter för att förmedla upplevelserna av ett land på en och samma gång. Att dessutom få göra det med fokus på hållbara kultur- och naturupplevelser, är extra trevligt, säger Iris Müller, chef på Tyska turistbyrån i Stockholm.
Nyckelord
Kontakter
Helen Wiberg
Tel:+46 8 665 18 85helen.wiberg@germany.travelBilder
Länkar
Om
Om Tyska Turistbyrån:
Tysklands turistbyrå (GNTB) är Tysklands nationella turistorganisation. Den arbetar på uppdrag av det federala ministeriet för ekonomi och klimatåtgärder för att representera Tyskland som turistland och finansieras av ministeriet i enlighet med ett beslut som fattats av den tyska förbundsdagen. I nära samarbete med den tyska resebranschen och partner och branschorganisationer inom den privata sektorn utvecklar GNTB strategier och marknadsföringskampanjer för att främja Tysklands positiva image utomlands som turistmål och uppmuntra turister att besöka landet.
GNTB har en tredelad återhämtningsstrategi för att övervinna utmaningarna i samband med nystarten efter COVID-19-pandemin:
* Öka medvetenheten om varumärket Destination Tyskland och förbättra varumärkesprofilen med fokus på hållbarhet och begränsning av klimatförändringar.
* Stödja resebranschen, som domineras av små och medelstora företag, genom relationshantering och kunskapsutbyte.
* Utveckling av evidensbaserade handlingsplaner på grundval av riktade marknadsundersökningar och fortlöpande analyser av förändrad efterfrågan från kunderna.
Fokus på hållbarhet och digitalisering
GNTB främjar hållbar och framtidsinriktad turism i linje med den tyska regeringens mål. Fokus ligger här på hållbarhet och digitalisering.
Hållbarhet har varit ett centralt ämne i mer än ett decennium och vi engagerar oss i det som en strategisk fråga inom alla delar av organisationen. Vår organisation följer en strategi med tre pelare som kombinerar kunskapsdelning med externa partner och en stödjande kommunikationsstrategi med vårt interna hållbarhetsinitiativ. GNTB främjar ansvarsfull turism, ett viktigt tillväxtområde, genom att visa upp Tyskland som ett hållbart och inkluderande resmål på den internationella resemarknaden. Detta är särskilt viktigt eftersom pandemin har påskyndat den globala förändringen av resenärernas värderingar mot ett större socialt och miljömässigt ansvarstagande.
Följ Tyska Turistbyrån
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Tyska Turistbyrån
Fem måsten i Berlin 202517.12.2024 05:30:00 CET | Pressmeddelande
År 1825 påbörjades bygget av museumsön i Berlin. Mitt i staden och mitt i floden Spree. Här finns i dag fem världsberömda museer, med samlingar om mer än 6000 år av mänsklighetens historia.
Tyska Turistbyrån i Sverige stänger12.12.2024 15:30:00 CET | Pressmeddelande
Tyska Turistbyråns kontor i Sverige kommer att avsluta sin verksamhet den 31 december 2024. Därmed avslutas en lång och framgångsrik tid med goda kontakter mellan de svenska resenärerna och destinationen Tyskland
De mest sevärda resmålen i Tyskland 202427.11.2024 10:07:42 CET | Pressmeddelande
Semesterupplevelser för hela familjen, pulserande storstäder och historiska sevärdheter är favoriterna bland internationella besökare i Tyskland. Detta visar resultatet från undersökningen "De 100 mest sevärda resmålen i Tyskland" på den Tyska Turistbyråns (DZT) hemsida.
Hemma-hos-semester på privat herrgård20.11.2024 05:00:00 CET | Pressmeddelande
Under de senaste årtiondena har gods och herrgårdar i den nordtyska regionen Mecklenburg genomgått omfattande renoveringar. Många av dessa historiska hus har nya verksamhetsområden och drivs av ägarna, som sätter sin egen prägel på husen utifrån sina intressen och färdigheter.
Stjärnskådning från sängen – i genomskinliga bubbeltält15.11.2024 05:00:00 CET | Pressmeddelande
Under mottot ”Släck lamporna – tänd stjärnorna” erbjuder Schloss Krugsdorf övernattning i så kallade bubbeltält. Tälten ligger i slottsparken och lockar med en förtrollande panoramavy och fri utsikt över en spektakulär stjärnhimmel. För den som inte vill laga mat ute erbjuder slottet en romantisk middag med en gourmetkock.