126 resejournalister och influencers utforskar det gröna Tyskland

- Hållbar turism kan ge ett effektivt bidrag till att minska konsekvenserna av klimatförändringarna och en tydlig positionering av Tyskland som varumärke för hållbar kvalitetsturism, vilket är nyckeln till en framgångsrik framtid, säger Petra Hedorfer, styrelseordförande för GNTB. Toppmötesformatet tillåter oss att fokusera på att låta en utvald grupp av internationella journalister och influencers, från våra viktigaste källmarknader, att lära känna Tysklands värderingar när det gäller turismen. fortsätter hon.
Christian Martin Lukas, VD för Lübeck och Travemünde Marketing GmbH, tillägger:
- Att vara värd för detta format är ett stort erkännande från GNTB. Våra år av konsekvent arbete med att utveckla turism i vår region lönar sig, förklarar han. Vi är glada över att kunna visa Lübeck från dess vackraste och mest hållbara sida.
Imorgon, den 8 juni, öppnar Petra Hedorfer toppmötet, där hon berättar om varumärket 'Germany Simply Inspiring' ur ett hållbart sammanhang. Jason McGrath, Executive Vice President och Head of Corporate Reputation på Anholt-Ipsos Nation Brands Index, kommer att presentera aktuella forskningsresultat om positioneringen av Tyskland som resmål. Barbara Schwartz, chef för marknadsföring och kommunikation på Lübeck Travemünde Marketing GmbH, kommer att presentera regionen under rubriken "Lübeck - Travemünde: En juvel i norra Tyskland". Lübeck och Travemünde Marketing GmbH är GNTB:s partner för evenemanget.
Under eftermiddagen kommer journalisterna att delta i en paneldebatt om hållbart resande. Panelen består av ovan nämnda Jason McGrath, Alexander Tolweth, försäljningsdirektör Deutsche Lufthansa AG och Max-Christian Lange, Head of Public Affairs for Sustainability, Deutsche Bahn AG.
Parallellt kommer de deltagande influencers att delta i workshops där Schleswig-Holstein och Mecklenburg-Vorpommern berättar om hur de utvecklar och arbetar med hållbar turism.
- Det är en unik upplevelse att få vara med och skicka ut skickliga skribenter för att förmedla upplevelserna av ett land på en och samma gång. Att dessutom få göra det med fokus på hållbara kultur- och naturupplevelser, är extra trevligt, säger Iris Müller, chef på Tyska turistbyrån i Stockholm.
Nyckelord
Kontakter
Helen Wiberg
Tel:+46 8 665 18 85helen.wiberg@germany.travelBilder




Länkar
Om
Om Tyska Turistbyrån:
Tysklands turistbyrå (GNTB) är Tysklands nationella turistorganisation. Den arbetar på uppdrag av det federala ministeriet för ekonomi och klimatåtgärder för att representera Tyskland som turistland och finansieras av ministeriet i enlighet med ett beslut som fattats av den tyska förbundsdagen. I nära samarbete med den tyska resebranschen och partner och branschorganisationer inom den privata sektorn utvecklar GNTB strategier och marknadsföringskampanjer för att främja Tysklands positiva image utomlands som turistmål och uppmuntra turister att besöka landet.
GNTB har en tredelad återhämtningsstrategi för att övervinna utmaningarna i samband med nystarten efter COVID-19-pandemin:
* Öka medvetenheten om varumärket Destination Tyskland och förbättra varumärkesprofilen med fokus på hållbarhet och begränsning av klimatförändringar.
* Stödja resebranschen, som domineras av små och medelstora företag, genom relationshantering och kunskapsutbyte.
* Utveckling av evidensbaserade handlingsplaner på grundval av riktade marknadsundersökningar och fortlöpande analyser av förändrad efterfrågan från kunderna.
Fokus på hållbarhet och digitalisering
GNTB främjar hållbar och framtidsinriktad turism i linje med den tyska regeringens mål. Fokus ligger här på hållbarhet och digitalisering.
Hållbarhet har varit ett centralt ämne i mer än ett decennium och vi engagerar oss i det som en strategisk fråga inom alla delar av organisationen. Vår organisation följer en strategi med tre pelare som kombinerar kunskapsdelning med externa partner och en stödjande kommunikationsstrategi med vårt interna hållbarhetsinitiativ. GNTB främjar ansvarsfull turism, ett viktigt tillväxtområde, genom att visa upp Tyskland som ett hållbart och inkluderande resmål på den internationella resemarknaden. Detta är särskilt viktigt eftersom pandemin har påskyndat den globala förändringen av resenärernas värderingar mot ett större socialt och miljömässigt ansvarstagande.
Följ Tyska Turistbyrån
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Tyska Turistbyrån
Tyska turistbyrån bjuder in till Travel Summit9.8.2023 07:00:00 CEST | Pressmeddelande
Tyska turistbyrån (DZT) sätter med Travel Summit den 24–28 september 2023 ytterligare fokus på marknadsföringen av inkommande turism. Evenemanget kommer framför allt att arrangeras i städerna Stralsund och Greifswald. Travel Summit erbjuder en professionell plattform för kommunikation, nätverkande, relationsskapande och ny affärsverksamhet mellan turistpartners i Mecklenburg-Vorpommern och representanter från den internationella resebranschen. För svensk del är det en intressant marknad, då antalet övernattningar av svenska gäster under 2022 ökade med 145,1 procent.
Upplev Tysklands natur! En kampanj som fokuserar på naturliga landskap och hållbara semesterupplevelser27.6.2023 10:59:08 CEST | Pressmeddelande
Med en ny kampagn med fokus på hållbarhet intensifierar Tyska turistbyrån (GNTB) sitt arbete för att positionera Tyskland som en hållbar semesterdestination på den globala marknaden. Med den nya globala kampanjen "Upptäck Tysklands natur" sätter GNTB besökarnas uppmärksamhet på Tysklands naturliga landskap och hållbara semesterupplevelser.
917 miljoner besökare i Tyskland under 202213.6.2023 11:00:00 CEST | Pressmeddelande
917 miljoner människor besökte Tyskland under 2022. Populärast är de stora städerna; Berlin, Hamburg, München och Frankfurt, i den ordningen. Ett besök på Miniwunderland, i Hamburg, med finurliga lösningar och bland annat 16 km tågräls, 10330 bilar och 250 flyg i en 1610 kvadratmeter stor utställning, är den i särklass mest populära attraktionen.
Tysklandsbiljetten är här - 49 euro för hela landet6.4.2023 11:14:51 CEST | Pressmeddelande
En biljett genom hela Tyskland. Den har varit på gång sedan 1 januari, men nu är den här - börjar gälla den 1 maj. Årets Tysklandsbiljett (Deutschland-Ticket eller D-Ticket) började säljas den 3 april och finns att köpa online hos Deutsche Bahn, i Deutsche Bahns app, hos de lokala kollektivtrafikarrangörerna och på tågstationer. Med den kan du enkelt resa med kollektivtrafik för endast 49 euro per månad.
Åtta temavägar till världsarven i Tyskland4.4.2023 14:26:33 CEST | Pressmeddelande
Unescos världsarv står för en hög kvalitet, för skydd av monument och för upprätthållande av seder och traditioner. I Tyskland finns det 51 byggnader, och fyra immateriella seder, som är klassade som världsarv. På hemsidan finns nu åtta förslag som ger förslag på kortare eller längre resor till och mellan världsarven.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum