NIGHT RIDER är tillbaka – i år med en biljett för de extra danssugna

Det hyllade klubbkonceptet NIGHT RIDER är tillbaka och kommer än en gång förvandla Gröna Lund till en sprakande nattklubb. Under 7 kvällar i augusti, mellan 22.00-00.00, kommer tivolit blinka i neon och parkens besökare kommer kunna njuta av fria åkturer och pulserande musik. Likt förra årets upplaga fortsätter kvällen efter midnatt inne på Tyrol med den maxade efterfesten ”Playground” för de som inte vill gå hem. Nytt för i år är att NIGHT RIDER även erbjuder biljetten ”Dance N Play” till alla festglada dansare som hellre möter sommarnatten på dansgolvet än uppe i Ikaros.
- Att NIGHT RIDER återvänder för tredje året i rad visar på hur otroligt uppskattat konceptet är. Det får oss inte att luta oss tillbaka och bli lata, utan vi tar det som en utmaning att fortsätta utveckla upplevelsen med ännu fler spännande och oväntade satsningar. Heinekens vision överensstämmer med vad NIGHT RIDER erbjuder - en sprakande mötesplats för alla, oavsett om man väljer att gå dit med sitt dansgalna kompisgäng eller med vännen som vill åka Monster non stop. I år är NIGHT RIDER full av överraskningar och vi hoppas att så många som möjligt vill ta del av upplevelsen tillsammans med oss, säger Björn Mannervik, marknadschef partnervarumärken på Spendrups.
Spendrups, som brygger, säljer och distribuerar Heineken i Sverige är stolt huvudpartner till Gröna Lund. Tillsammans lanserade Gröna Lund och Heineken NIGHT RIDER 2021 och har sedan dess arbetat gemensamt för att utveckla konceptet med fler spännande upplevelser för parkens gäster.
- Äntligen är NIGHT RIDER tillbaka och vi får återigen möjligheten att bjuda in till ett maxat och helt unikt klubbkoncept i den ljumna sommarnatten. För åkarna kommer alla våra mest häftiga attraktioner fortfarande bjuda på adrenalin. Men för den som föredrar en adrenalinkick av ett pulserande och vibrerande dansgolv, över att slungas 55 meter upp i luften, finns nu den nya biljetten ”Dance N Play”. För oss är det viktigt att alla känner sig välkomna och att alla får uppleva den magiska NIGHT RIDER-upplevelsen, oavsett om man kommer för dansen, musiken, våra åkattraktioner eller allt på samma gång, säger Jan Eriksson, VD på Gröna Lund.
Mer om NIGHT RIDER och biljetter:
NIGHT RIDER arrangeras exklusivt för 2 000 personer per kväll under 7 tillfällen, med utökat serveringstillstånd och en åldersgräns på 23 år.
Biljetterna till NIGHT RIDER släpps den 16 juni klockan 10.00 på www.gronalund.com/nightrider.
För mer information kontakta:
Annika Troselius, Informationschef Gröna Lund.
annika.troselius@gronalund.com
0708-580050
Johanna Pihl, Brand Manager Spendrups
johanna.pihl@spendrups.se
0733-608167
Om Heineken
Heineken som skapades 1873 är idag ett av världens största och mest framgångsrika ölvarumärken. Idag finns Heineken i så gott som alla länder och ses som världen mest värdefulla internationella premiumölvarumärke.
Överallt i världen bryggs Heineken med samma recept, stor omsorg och högkvalitativa ingredienser efter en standardiserad process. Ingredienserna som de skickliga bryggmästarna använder är alltid korn, humle, vatten och den hemliga A-jästen. Resultatet är att konsumenter världen över kan njuta av samma kvalitet och uppfriskande Heinekensmak var de än går.
Heineken är ett globalt varumärke som finns i över 179 länder med en global marknadsandel på över 20%. I Sverige bryggs, säljs och distribueras Heineken av Spendrups.
Om Gröna Lund
Gröna Lund är Sveriges äldsta tivoli och ingår i temaparkskoncernen Parks and Resorts, Nordens ledande aktör inom upplevelseindustrin, tillsammans med Kolmården, Furuvik och Skara Sommarland. Tivolit har 30 attraktioner och sex restauranger samt ett varierat utbud av lotterier, 5-kampsspel och mat- och snackskiosker.
Gröna Lund bjuder även på en mängd underhållning i form av konserter, dans, barnunderhållning mm. Tivolit sysselsätter ca 1500 säsongsanställda och är en av landets ledande besöksattraktioner.
Fakta NIGHT RIDER
NIGHT RIDER är ett unikt och exklusivt koncept där Gröna Lund förvandlas till en nattklubbsmiljö med extra allt i form av ljud, ljus, musik, live-DJ:s och underhållning.
Feststämningen kommer kännas i varje vrå och de största åkattraktionerna är öppna till 00.00 för fria åk. Under NIGHT RIDER-kvällarna utökas serveringstillståndet för alkohol i parken och gästerna kan njuta av både dryck och spännande mat på hela tivoliområdet.
Biljetter
Biljetterna släpps den 16 juni kl. 10.00 på www.gronalund.com/nightrider. Det finns 2 000 platser per kväll (åldersgräns 23 år).
Fredag 11 augusti – 22.00-00.00 (Pre-Party startar kl. 20.00)
Lördag 12 augusti – 22.00-00.00 (Pre-Party startar kl. 20.00)
Fredag 18 augusti – 22.00-00.00 (Pre-Party startar kl. 20.00)
Fredag 25 augusti – 22.00-00.00 (Pre-Party startar kl. 20.00)
Lördag 26 augusti – 22.00-00.00 (Pre-Party startar kl. 20.00)
Fredag 1 september – 22.00-00.00 (Pre-Party startar kl. 20.00)
Lördag 2 september – 22.00-00.00 (Pre-Party startar kl. 20.00)
Night Rider – Dance N Play – 249 kr
Exklusiv tillgång till Night Rider-eventet mellan 21:30-00:00 efter att parken stängt för dagen.
- Fria spel i de öppna 5-kampsspelen
- Parkaccess från 21:30
Night Rider – Ride N Play – 349 kr
Exklusiv tillgång till Night Rider-eventet mellan 21:30-00:00 efter att parken stängt för dagen.
- Fria åk i NIGHT RIDER-attraktionerna
- Fria spel i de öppna 5-kampsspelen
- Parkaccess från 21:30
Night Rider – Pre Party – 395 kr
Samma innehåll som Ride N Play och tillgång till Night Rider-eventet mellan 21:30-00:00 efter att parken stängt för dagen.
- Reserverad plats på vald Pre-Party Area
- Access till Pre-Party Arena från 20:00
- Parkaccess från 21:30
Night Rider Efterfest – Playground - 100 kr
Efterfest på Tyrol mellan 00:00-02:00
DJ och Live underhållning med musik, akrobatik och effekter.
PRE-PARTY
För de som vill inleda kvällen med mat och dryck redan kl. 20.00 finns specialbiljetter till NIGHT RIDERS Pre-Party-arrangemang på utvalda barer i parken.
Clubhouse @ Biergarten är årets nyhet bland förfesterna. Här utlovas bland annat Beer Pong och Foosball tillsammans med iskall öl och de bästa hitsen - den ultimata barupplevelsen med vännerna.
Sunset Terrace @ Terassenär vår mest instagramvänliga plats. Njut av en skön och avslappnad stämning med Grönans bästa utsikt samtidigt som ni dricker härliga drinkar och äter goda pintxos.
Seaside Lounge @ Pontonen utlovar somrig beach club nere vid vattnet med fräscha maträtter, bra musik och goda drycker. Fira in sensommaren med en magisk solnedgång och härlig stämning innan ni beger er ut i parken.
Black Box @ Tyrol är för dig som vill ha extra allt! Vår största förfest med DJ och live inslag. Ät, drick och dansa så mycket du orkar och ladda upp inför årets fetaste kväll på Night Rider.
NIGHT RIDER inkluderar fria åk i följande attraktioner:
Monster, Eclipse, Ikaros, Jetline, Katapulten, Lustiga Huset, Kättingflygaren, Pop-Expressen och Insane.
NIGHT RIDER inkluderar fritt spelande i följande spel:
Kraftcenter (Hang Time, High Striker, Boxer), Bonanza, Can Alley, Woody, Skeeball, Kentucky Derby, Skjutbanan, Pyramiden och Slangbellan.
Nyckelord
Bilder
Om
Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Vårby utanför Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Heineken, Loka, Schweppes, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 4 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, Omaka, BIBAB och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet. | spendrups.se
Följ Spendrups Bryggeri AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Spendrups Bryggeri AB
Spendrups uppmärksammar Julmustens dag i Ludvika20.11.2025 14:05:00 CET | Pressmeddelande
Inför Julmustens dag 24 november visar en färsk Novusundersökning att julmusten är den alkoholfria dryck som svenskarna mest förknippar med julen. Hela 89 procent nämner julmust – långt före glögg, öl och andra alternativ. På Spendrups bryggeri i Grängesberg produceras varje år cirka 6 miljoner liter av den unika drycken.
Krušovice presenterar Krušo Combo – en hyllning till tjeckiskt hantverk, smak och kvalitet18.11.2025 08:15:00 CET | Pressmeddelande
Det tjeckiska ölmärket Krušovice lanserar konceptet “Krušo Combo” – en hyllning till över 400 år av bryggarhantverk och tidlös smak. Sedan 1581 har Krušovice stått för kvalitet och tradition, och med Krušo Combo möter ölet nu matens värld i inspirerande kombinationer som lyfter både dryck och rätt.
Magic Rock Saucery 3,9% 33 cl burk återkallas22.10.2025 16:14:36 CEST | Pressmeddelande
Spendrups återkallar Magic Rock Saucery 3,9 % burk 33 cl. Vi har fått in reklamationer på överjästa burkar vilket kan orsaka explosion och därmed skada. Vi återkallar därför produkten. Produkten har levererats till Systembolag över hela landet. Konsumenter som har köpt Magic Rock Saucery 3,9 % 33 cl burk ombedes kontakta Spendrups Konsumentkontakt. Konsumenter uppmanas att hantera produkten med försiktighet. Vi tar händelsen på största allvar och har i dialog med tillverkaren inlett en utredning för att vidta åtgärder för att liknande inte ska inträffa framöver samt beklagar det inträffade.
Ta del av Spendrups breda vintersortiment med både älskade klassiker och spännande nyheter21.10.2025 14:00:00 CEST | Pressmeddelande
Med julen runt hörnet är det dags att förbereda för säsongens traditioner. För många svenskar är julölen en självklar del av firandet. I år presenterar Spendrups ett mångsidigt vintersortiment med både älskade klassiker som Mariestads Julebrygd och spännande nyheter som till exempel Mariestads Vinterale – perfekt till vinterns alla högtider.
Heineken® går samman med Joe Jonas och globala influencers för att motverka digital överbelastning och få socialt umgänge “off socials”2.9.2025 10:00:00 CEST | Pressmeddelande
Initiativet grundar sig i en ny rapport som visar hur den ökande digitala belastningen påverkar människor världen över. Mer tid framför skärmen gör att de sociala batterierna töms och leder till att vi umgås mindre i verkligheten, och alltmer sällan bokar in att träffas IRL.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum



