Lidl Sverige

Lidls skärgårdssill topptestas

Dela
Midsommar står runt hörnet och en storfavorit under högtiden är sillen. Inför firandet genomförde TT:s konsumentpanel den klassiska skärgårdssillen för att testa vilken som är den bästa. I testet hamnade Lidls egna Nautica Skärgårdssill i toppen med en stark andraplats.

Skärgårdssillen med stenbitsrom och dill är en självklarhet för många på midsommarbordet. I ett nytt oberoende test provsmakade Nyhetsbyrån TT:s testpanel sju olika sorter där de betygsatte sillen utifrån konsistens och utseende. Med omdömen som ”äkta sillrom ” och en ”salt och god smak på såsen” landade Lidls egna Nautica skärgårdssill en andraplats och en totalpoäng på 3.4 av 5.

– Vi är stolta över att vårt sortiment ännu en gång uppmärksammas i ett oberoende test. Särskilt sillen som är ett måste på midsommarfirandet. Hos oss på Lidl hittar man allt man kan behöva inför högtiden. Oavsett hur man firar och av högsta kvalitet till bästa pris såklart. säger Robert Stekovic, inköps- och marknadsdirektör på Lidl Sverige.

Lidls Nautica Skärgårdssill kostar 14,90 kronor för 215 gram och finns tillgänglig i alla butiker runtom i landet.

Nyckelord

Kontakter

Vid övriga frågor (kundtjänst)

http://www.lidl.se

Tel:020-190 80 70

Bilder

Om

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Följ Lidl Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige

Lidl stärker sitt klimatåtagande: Nettonoll till 20503.10.2024 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Lidl har antagit målet om nettonollutsläpp senast 2050, baserat på nya ambitiösa klimatmål i leverantörskedjan. Lidl intensifierar därmed återigen sitt engagemang för hållbara affärsmetoder och en minskad klimatpåverkan som en del av sin internationella hållbarhetsstrategi. Internationellt har Lidl redan åstadkommit betydande minskningar av växthusgasutsläppen med totalt 52 procent genom sitt arbete med scope 1 och scope 2, jämfört med 2019.

Lidl Sverige och LRF tecknar avsiktsförklaring för att främja svensk livsmedelsproduktion10.9.2024 10:00:00 CEST | Pressmeddelande

Alltsedan Lidl Sverige lanserade Matriket som en del av sitt sortiment har Matriket utvecklats till det bredaste varumärket med enbart Från Sverige-märkta produkter. Nu tar Lidl tillsammans med LRF ytterligare steg för att stimulera produktionen av svenska livsmedel och öka självförsörjningsgraden genom att göra det enkelt för konsumenter att välja svenskt, samtidigt som Lidl tar nya steg för att öka svensk livsmedelsexport.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye