Nu öppnar Elgiganten Phonehouse i Jönköping

Den 5 juli är det dags för ännu en nyetablering för Elgiganten. Då slår man upp dörrarna till en Elgiganten Phonhouse-butik i det populära köpcentrumet Asecs i Jönköping. Hit färdas många kunder dagligen för att handla allt från kläder till teknik.

Med nya Elgiganten Phonehouse har bolaget 177 varuhus och butiker i Sverige och denna blir den andra etableringen i Jönköping. Butiken är på 52 kvadratmeter, på ett attraktivt läge i köpcentrumet, nära det egna varuhuset på handelsområdet. Här finns allt kunderna kan tänkas behöva när det kommer till smartphones, surfplattor, smartklockor och abonnemang.

Asecs är ett populärt köpcentrum med ett stort upptagningsområde och kunderna reser långväga för att handla just där. För Elgiganten är butiken en viktig del av etableringstrategin där man vill fokusera både på handelsmområden och stadskärnor. På det sättet möter man behov och efterfrågan hos olika kunder.

- Vi har länge velat öppna ytterligare en butik i Jönköping, där Asecs har varit av extra stort intresse. Att det är en attraktiv plats märks på att kunderna reser långt, vissa femton mil för att handla. Vi är jätteglada över att kunna erbjuda våra kunder ännu en butik i Jönköping, säger Linnea Cederquist, PR- och kommunikationschef på Elgiganten.

På Elgiganten Phonehouse kan kunderna få stöd och hjälp när de vill köpa nya produkter, men också få rådgivning kring gamla produkter – som äldre mobiler och surfplattor. Här finns ett flertal tjänster och bred kunskap hos säljarna. Kunderna kan exempelvis få hjälp med sin nya smartphone eller mobilabonnemang, hemleverans, installering av appar, återvinning av gamla produkter och teknisk support.

- Vi vill att alla ska kunna njuta av sin nya eller gamla teknik och få ut det mesta av sina produkter. Det är därför vi erbjuder en rad tjänster – oavsett om det handlar om att komma igång, använda, reparera eller återvinna, säger Linnea Cederquist.