Nu lanseras Folke bredband
NTM breddar sitt erbjudande till privatkund genom att lansera bredband, både som enskild tjänst eller paketerad med en prenumeration på lokala nyheter.

Folke bredband lanseras 3 maj i Skellefteå, Piteå och Boden. Därefter rullas tjänsten ut steg för steg i koncernens olika geografier under 2023.
- Vi är ett team som har arbetet intensivt i samarbete med VK Media och Fiber 8 för att säkerställa att alla led i vår organisation är redo för lansering, säger Jenny Hoflund senior projektledare.
Syftet med satsningen är att nå nya målgrupper men samtidigt öka lojaliteten och skapa mer långsiktiga affärsrelationer. Målsättningen är att vara ett attraktivt alternativ till de stora etablerade bredbandsleverantörerna. Namnet Folke, det visuella uttrycket ska väcka känslan av en tjänst som är trygg, prisvärt, snabb och folklig, eller ”Folkelig”.
- Vi lanserar med ett introduktionserbjudande med 3 månader för halva priset, och då ingår även 3 månaders fri test av vårt digitala nyhetspaket Premium digital. Att skapa mervärde och sprida den lokala journalistiken är en viktig del av vår satsning, fortsätter Jenny berätta.
I dagens digitala samhälle är internetuppkoppling en förutsättning för att kunna ta del av nyheter. Försäljningen kommer ske via folkebredband.se, via stadsnätens självaktiveringsportaler, bredbandsval.se samt via vår kundservice. Redan nu har NTM närmare 1000 bredbandskunder i Skellefteå som genom förvärv tagit över från VK Media.
- Vi har höga ambitioner och mål inom försäljning av bredband redan från start. Dessutom ser vi en stor potential i den lojaliserande effekt som bredband har för vår läsaraffär och de nya yngre målgrupperna vi kan nå genom att erbjuda bredband. Satsningen stödjer digitalisering av vår affär vilket är avgörande för framtiden, säger Gunilla Bakkenes affärsområdeschef för Konsumentaffären.
För mer information:
Jenny Hoflund, Senior strategic project manager
Mobil: 070-219 26 39
E-post: jenny.hoflund@ntm.se
ntm.se
Vår styrka är det lokala!
NTM är en av Sveriges största koncerner för lokal media. Kärnan i verksamheten är det redaktionella arbetet. Vi levererar lokala nyheter varje dag och verkar för det välmående lokala samhället för att skapa en bättre plats att leva och verka i. Med trovärdig nyhetsmedia som grund för hela verksamheten har vi medarbetare, läsare och kunder från Småland till Norrbotten.
NTM är en stiftelseägd koncern. Genom stiftelseformen garanteras oberoende och stabilitet. Företaget har inga kortsiktiga avkastningskrav så vi kan agera långsiktigt med främsta syfte att bedriva publicistisk verksamhet.

Följ NTM
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från NTM
SVHL:s bolag samlas i gemensam organisation6.11.2025 16:11:51 CET | Pressmeddelande
De senaste åren har samarbetet mellan Svensk Hemleverans två bolag i norr och syd fördjupats. Nu tar vi nästa steg och samlas i en gemensam organisation där flera chefer får ett bredare ansvar för helheten.
Online Voices växlar upp – från röstbyrå till kreativ ljudpartner16.9.2025 12:25:56 CEST | Pressmeddelande
Online Voices, Nordens ledande röst- och ljudbyrå, lanserar nu en ny visuell identitet och tar nästa steg i sin utveckling. Med fortsatt fokus på snabb leverans och hög kvalitet inom voice over och ljudproduktion, växer nu erbjudandet med audio branding, konceptutveckling, strategisk ljudkommunikation och AI voice solutions.
NTM bäst i världen på att utveckla den lokala journalistiken23.5.2025 07:29:55 CEST | Pressmeddelande
NTM-koncerns redaktionella utbildningskoncept Vässa vardagen har vunnit första pris i världens främsta internationella medietävling. Vid en gala i New York fick NTM på torsdagskvällen ta emot första pris i kategorin Best Innovation in Newsroom Transformation.
Två nya försäljningschefer på NTM Media i Norrbotten och Västerbotten9.5.2025 13:39:11 CEST | Pressmeddelande
Intresset för marknadsföring i lokal nyhetsmedia i Norrbotten och Västerbotten är stort och har under senaste kvartalet ökat avsevärt. För att möta den ökade efterfrågan har NTM Media tillsatt två nya försäljningschefer. Fanny Lövbom blir ny chef i Västerbotten och Andreas Bergman kliver in som ny chef i Norrbotten.
Kampanj för det fria ordet – och rätten att berätta om det som skaver3.5.2025 08:52:46 CEST | Pressmeddelande
Idag firar vi pressfriheten. Vår rätt att berätta de historier som alla behöver läsa och vår rätt att publicera utan censur. I en gemensam kampanj uppmärksammar NTM:s nyhetstitlar den fria pressens betydelse för ett öppet och demokratiskt samhälle.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum