SEAT Sverige

SEAT har Sveriges nöjdaste kunder

Dela
SEAT har Sveriges nöjdaste bilägare, enligt Sifos senaste undersökning som gjorts på uppdrag av bilförmedlaren Kvdbil.
  • SEAT hamnar på första plats i Kvdbils konsumentundersökning om vilket bilmärke som har nöjdast kunder.
  • 95% av SEAT-ägarna ger sina bilar ett betyg mellan 8-10, en nöjdhetsgrad som tar märket högst upp på listan, följt av Mercedes och BMW.

För första gången står SEAT som vinnare i Kvdbils konsumentundersökning om vilket bilmärke som har de nöjdaste kunderna. I undersökningen har över 1000 bilägare betygsatt sina bilar på en skala från 1 till 10, där 10 representerar högsta nöjdhet. 95 procent av SEAT-ägarna ger sina bilar ett betyg mellan 8 och 10 vilket är en imponerande nöjdhetsgrad.

“Vi är väldigt stolta över att SEAT har Sveriges nöjdaste bilägare! Det här är ett kvitto på att SEATs säkra och högkvalitativa produkter ihop med de svenska återförsäljarna har förmågan att möta kundernas behov och förväntningar. Vi har sedan länge även ett Trygghetspaket som standard, med förlängd garanti och fri service, det tror jag betyder mycket för våra kunder.” säger Per Brinkenberg, Märkeschef på SEAT Sverige och fortsätter, ”Vi vill rikta ett stort tack dels till SEAT-ägarna som deltagit i undersökningen och dels till de som dagligen skapar nöjda kunder, våra fantastiska återförsäljare.”

Nöjdaste bilägarna i Sverige
Andel (%) som gett sin bil betyget 8-10 på en 10-gradig skala, där 10 är bäst. Tidigare placering inom parentes.

1. (16) Seat

95 %

2. (13) Mercedes

94 %

3. (6) BMW

88 %

4. (17) Nissan

87 %

5. (5) Volvo

84 %

6. (10) Hyundai

83 %

7. (12) Mazda

81 %

8. (14) Volkswagen

78 %

9. (3) Toyota

78 %

10. (4) Skoda

78 %

11. (1) Subaru

77 %

12. (2) Kia

76 %

13. (20) Peugeot

72 %

14. (24) Opel

72 %

15. (15) Saab

71 %

16. (9) Audi

70 %

17. (21) Renault

70 %

18. (22) Ford

67 %

19. (19) Citroën

62 %

”SEAT tar ett jättekliv och kan nu stoltsera med att ha Sveriges nöjdaste bilägare”, säger Daniel Odsberg, försäljningschef Kvdbil.

Om undersökningen
Undersökningen genomfördes i Kantar Sifos webbpanel under perioden 12–16 januari 2023. Totalt intervjuades 1020 personer i åldern 18–79 år, som alla har tillgång till bil. Webbpanelen är riksrepresentativt rekryterad utifrån slumpmässiga urval. Det förekommer ingen självrekrytering i Kantar Sifos webbpanel. Läs Kvdbils pressmeddelande här.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Om

SEAT Sverige
SEAT Sverige



http://www.seat.se

SEAT är ett av Spaniens mest ikoniska och välkända internationella varumärken. SEAT grundades för över 70 år sedan och har varit en del av människors liv i generationer. Med sin iögonfallande design skapad i Barcelona är SEAT porten in för nya kunder till Volkswagen-koncernen.

SEAT erbjuder flera drivlinor i sitt modellprogram, från effektiva förbränningsmotorerna till mild- och laddhybrider. SEAT Ibiza är märkets ungdomliga bil; SEAT Arona är en mångsidig stads-SUV; SEAT Leon och Leon Sportstourer är rymliga och sportiga kompaktbilar; SEAT Ateca är SUV:en med modern och slående design och SEAT Tarraco är märkets stora SUV.

Under 2022 stod SEATs tre SUV:ar för mer än hälften av varumärkets försäljning.

Följ SEAT Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från SEAT Sverige

SEAT S.A. driver elektrifiering och CUPRAs tillväxt under Q1–Q3 2025 – trots yttre motvindar31.10.2025 11:30:00 CET | Pressmeddelande

Resultatet påverkas av försäljningsmix, EU-tullar och produktkostnader. Fokus ligger fortsatt på marginalkvalitet, intäktsstyrning och kostnadskontroll. CUPRA når en miljon producerade fordon och ett nytt leveransrekord med 245 300 enheter (+37%) under årets första nio månader. Elektrifierade modeller ökar med 79%, inklusive en ökning på 84% för helt eldrivna fordon. Kommande lanseringar från både SEAT och CUPRA stärker framtida tillväxt.

SEAT S.A. navigerar ett utmanande första halvår 2025 med växande momentum i Q28.8.2025 16:10:35 CEST | Pressmeddelande

Resultatet påverkades av försäljningsmix, EU-tullar på CUPRA Tavascan, produktkostnader och ökad konkurrens Förbättrat resultat i Q2 trots fortsatt motvind i branschen Företaget intensifierar åtgärder för att förbättra lönsamheten under H2, med fokus på marginaler, kostnadskontroll och att maximera potentialen i sitt utökade modellutbud Leveranser ökade med 1,7 % till 302 600 bilar under H1 2025, med mer än en fördubbling av elbilsförsäljningen jämfört med föregående år CUPRA levererade sitt bästa första halvår någonsin med 167 600 leveranser och närmar sig nu 1 miljon leveranser totalt CUPRA Sverige ökade leveranserna med 36 % under första halvåret 2025, vilket är fem gånger mer än totalmarknadens ökning på 7 %

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye