Nu tar POWER över MediaMarkts samtliga butiker i Sverige – vi ska utmana
Från och med 1 augusti blir MediaMarkt POWER. Robert van Toor, vd för POWER Sverige, lovar stora förändringar för kunderna.

I februari kom beskedet att den nordiska elektronikkedjan POWER köper alla MediaMarkts butiker i Sverige. Från 1 augusti blir MediaMarkt officiellt POWER. Då sker det juridiska övertagandet och POWER inleder den stora omvandlingen och tar över alla butiker, lager och anställda samt huvudkontoret.
– Från 1 augusti kommer vi att glänta på dörren in till POWER. Vi kommer så småningom att klä om alla butiker i POWER-kostym och vi kommer att ägna de närmaste månaderna åt att lära upp samtliga medarbetare i vårt arbetssätt. Det är ett stort projekt som vi ser fram emot att dyka in i. Vi kan redan nu trygga kunderna i att de kommer att möta samma duktiga personal som tidigare då kundservice och garantier framåt kommer att hanteras av POWER. I tillägg till det kommer vi introducera en massa nya bra tjänster och mervärden för alla våra kunder senare i höst, säger Robert van Toor, vd för POWER Sverige.
Nordens största elektronikutmanare är här
POWER är Nordens största elektronikutmanare och de svenska kunderna kommer att märka när POWER öppnar i Sverige.
– POWER har utmanat marknaden i alla andra nordiska länder, och nu ska vi upprepa framgångarna i Sverige. Historiskt kan vi se att när POWER etablerar sig på en ny marknad sjunker priserna, säger Robert van Toor.
– Det är i första hand vår storskaliga affärsmodell och våra låga driftkostnader som är nyckeln till framgång. POWER har lång erfarenhet från de andra nordiska länderna som har några av de bästa priserna på hemelektronik. Vi vet hur man skapar lönsamhet på en marknad med små marginaler.
Rullar ut mattan i höst
Även om både butiker och e-handel börjar sin omvandling från och med 1 augusti, så sker den officiella öppningen av POWER senare i höst.
– Vårt fokus just nu är att se till att övergången går så smidigt som möjligt. Vi kan inte garantera att allt kommer att fungera smärtfritt från dag ett, vi kan nästan förutse att det blir en lite knackig resa i starten för detta är ett enormt projekt. I gengäld kan vi lova att vi kommer att göra vårt yttersta för att lösa eventuella utmaningar som dyker upp så snabbt vi kan. Jag kommer inte vila förrän vi har en fantastiskt bra kundupplevelse, säger van Toor.
Svenska kunder har mycket att se fram emot när POWER rullar ut den orangea mattan till sina nya varuhus.
– Vi avslöjar inte exakt öppningsdatum än, men jag kan säga att när vi till fullo öppnar upp POWER i Sverige kommer det att märkas, avslutar POWER-chefen.
Nyckelord
Kontakter
Monica Iren FastingNordic PR & Communication Manager, POWER
Monica.Fasting@power.noBilder
Följ POWER Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från POWER Sverige
Svenska kunder har 68 miljoner kronor i outnyttjade bonuspengar hos POWER12.11.2025 08:45:46 CET | Pressmeddelande
POWER har delat ut totalt 122 miljoner kronor till kunderna bara i år. Nästan 70 miljoner har ännu inte använts, och POWERs teori är att kunder inte vet att de har pengar tillgodo.
POWERs Eddie Hernandez utsedd till Sveriges bästa marknadschef alla kategorier24.10.2025 14:18:03 CEST | Pressmeddelande
När tidningen Resumé för tjugonde gången utser årets bästa marknadschef gick det viktigaste priset till POWERs Eddie Hernandez. Han får utmärkelsen för en kraftfull mix av provokativ reklam, ökad kännedom och en stabil ryggrad – även när det blåser.
Succéöppning för Power i Heron City – över 11 000 kunder på en dag17.10.2025 15:00:59 CEST | Pressmeddelande
POWERS nyöppning av butiken i Heron City blev en riktig folkfest. Bland annat sålde man på en dag 1300 par hörlurar och över 1000 smartklockor.
POWER nyöppnar i Heron City – satsat 15 miljoner på modernisering14.10.2025 07:45:26 CEST | Pressmeddelande
Den 16 oktober blir det folkfest när POWER öppnar nya butiken i Heron City i södra Stockholm. På plats finns bland annat kedjans största kassa- och serviceyta. POWER har även satsat mycket för att kunna ge ännu bättre service och rådgivning till alla kunder i butiken.
Gratis hemelektronik ska lösa befolkningskrisen10.9.2025 07:00:00 CEST | Pressmeddelande
Barnafödandet nådde en ny historisk lägstanivå i Sverige under 2024, men nu ska det bli andra bullar (i ugnen). Elektronikkedjan Power tar ett annorlunda grepp för att öka barnafödandet – med vitvaror, köksapparater och datorer. Den som blir gravid inom 30 dagar efter sitt köp får hela köpesumman tillbaka som bonus. Svenska elektronikkedjan blir därmed först i världen att erbjuda hemelektronik som babybonus.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum
