Yoggi släpper ny tillfällig smak

Nu lanseras en tropisk och färgglad nyhet på yoghurthyllan – Yoggi Vattenmelon och Pitahaya (eller drakfrukt som den också kallas). Den nya smaken har tagits fram av konsumenten Carolina från Luleå som vann en utlottning i Musikhjälpen 2022 efter att ha donerat till Yoggis insamlingsbössa. Utöver smaken har Carolina också tagit fram den unika designen på förpackningen. Yoggi Vattenmelon & Pitahaya finns i butik från och med vecka 36.

2010 blev Yoggi första yoghurtmärket att lansera tillfälliga smaker, något som blev en omedelbar succé. Sedan dess har många spännande smaker dykt upp, och årets nyhet Vattenmelon & Pitahaya är inget undantag.

Nytt för årets gästspel är att en konsument tagit fram både smak och design, nämligen Carolina från Luleå. Carolina donerade till Yoggis insamlingsbössa under Musikhjälpen 2022 och deltog då automatiskt i tävlingen om att få ta fram den nya smaken. Efter att Carolina lottats fram som vinnare fick hon under två dagar i januari hänga med Yoggi-teamet i Stockholm för att spika sin unika smak, samt börja skissa på en färgglad och lekfull design för att matcha innehållet.

– Kombon av Vattenmelon & Pitahaya fick mig att tok-le direkt ­– det vill jag att fler ska få uppleva! Designen som jag har ritat själv tillägnas alla familjer som är på flykt just nu. För alla barn förtjänar att sitta trygga vid ett kaotiskt frukostbord, och alltid vara lite sena till förskolan, säger Carolina.

Yoggi Vattenmelon & Pitahaya passar hela familjen och kan njutas till frukoststunden, som ett snabbt mellanmål eller en enkel efterrätt. Samtliga donationer som gjordes till Yoggi-bössan under Musikhjälpen 2022 gick till att hjälpa barn på flykt från krig.

– Det känns fantastiskt att vår senaste tillfälliga Yoggi har utvecklats av en konsument och Carolina har verkligen varit så kreativ vad gäller både smak och design! Vi är också väldigt glada att detta skapade engagemang hos många så att vi kunde samla in pengar för ett viktigt syfte. Det här är en spännande lansering som vi hoppas kommer falla många i smaken, säger Emma Barkström, ansvarig för Yoggi.

Yoggi – Sveriges godast fruktyoghurt – produceras på Arlas mejeri i Linköping, så även den nya smaken Vattenmelon & Pitahaya.

Arla – böndernas eget mejeri

Arla är ett internationellt mejeriföretag och en kooperativ förening som ägs av cirka 8 500 mjölkbönder i Sverige, Danmark, Tyskland, Storbritannien, Belgien, Luxemburg och Nederländerna. Med visionen att skapa framtiden inom mejeri för att sprida hälsa och inspiration i världen, helt naturligt, är Arla i Sverige hem åt varumärken som Arla Ko, Bregott, KESO och Pucko. Arla är världens största producent av ekologiska mejeriprodukter och en av de starkaste aktörerna i den internationella mejerivärlden. Arlas elva mejerier i Sverige köper 100 procent förnybar el och alla egna tunga transporter är fossilfria.