Korpen visar upp racketsport för äldre i Enskede Rackethall

Racketsporter är perfekt som motionsform, även om du har kommit upp i åren. Därför gör Korpen Stockholm och Enskede Rackethall en satsning i nästa vecka på olika racketsporter för äldre under Korpens Seniorvecka.

-Vi kommer att vara på plats i Enskede Rackethall måndag, onsdag och fredag mellan klockan 10 och 12 för att hjälpa deltagarna som kommer att få testa olika typer av racketsporter, berättar Micaela Francke-Rydén på Korpen Stockholm.

Förutom bordtennis och badminton kommer även den – för Sverige – relativt sett nya racketsporten pickleball att finnas som prova-på-aktivitet, en sport som växer stort. Dessutom kommer de som kommer till seniordagarna att kunna spela boule eller cirkelträna.

-Man behöver inte träna eller spela en racketsport. Det kan vara trevligt för många att bara komma dit och umgås, säger Micaela. Då blir också tröskeln lägre för de som kanske i förlängningen sätter igång med någon aktivitet.

Micaela Francke-Rydén, Korpen Stockholm
micaela.francke@korpenstockholm.se

Korpen vill slå världsrekord i tipspromenad!2.11.2023 10:50:23 CET | Pressmeddelande

Under nästa vecka, 6-12 november, kommer förmodligen ett nytt världsrekord att slås: i tipspromenad. Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet lanserade tidigare i år den moderna tipspromenaden som kan göras via mobilen när du är ute och promenerar. Nu görs en kraftsamling under nästa vecka för att få så många som möjligt att tipspromenera och på köpet slå ett världsrekord. Målet är att minst 20 000 tipspromenader ska genomföras under kommande vecka.

Korpen lanserar Världens största tipspromenad14.6.2023 13:05:21 CEST | Pressmeddelande

Med Världens största tipspromenad vill Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet få fler människor att på ett enkelt sätt ta sig ut för att röra på sig. Och samtidigt få rolig, viktig och ny kunskap. ”Vi hoppas att många vill vara med och att de har kul på vägen. Det här är ett konkret sätt att göra något för att få fler i rörelse. Vi sänker trösklarna och ökar förhoppningsvis sannolikheten för att den där promenaden faktiskt blir av”, säger Erik Eng, kommunikations- och marknadschef på Korpen.