Michel Tornéus – ny ambassadör för Folkspel

Ideella Folkspel har klart med en ny ambassadör.

– Ett varumärke jag verkligen gillar och som står för sunda värderingar, säger friidrottsprofilen Michel Tornéus.

Med start 18 september rullas ett antal reklamfilmer ut med Michel Tornéus i huvudrollen. Den svenska rekordhållaren och friidrottsprofilen är ny ambassadör för Folkspel, föreningslivets eget lotteribolag.

– Det känns väldigt inspirerande. Jag har samarbetat med Folkspel tidigare och dessutom varit en flitig besökare på Eldsjälsgalan, som de arrangerat sedan 2008 och som syftar till att hylla alla vardagshjältar och ideella krafter i föreningslivet. Folkspels enorma överskott är häftigt och gör stor skillnad.

Sedan starten 1991 har Folkspel betalat ut 17,5 miljarder till föreningslivet.

Uppdraget innebär att vi kommer att möta Michel Tornéus i olika miljöer där Folkspel verkar och finns.

Anna Johansson, ansvarig på Inhouse, Folkspel:

– Vi är både glada och väldigt stolta över att ha Michel Tornéus som Folkspels nya ambassadör. Han har haft en otrolig karriär inom friidrotten, men trots att han hoppat på världens största arenor, har han förblivit fast förankrad i sitt engagemang för föreningslivet. Det är en passion och en övertygelse som vi på Folkspel delar med honom. Med Michel som ny frontperson i Folkspels kommunikation får vi såklart en enorm trovärdighet till vårt budskap. Det ser vi fram emot att utveckla framöver.

Anna Johansson fortsätter:

– Först ut lanserar vi vår nya reklamfilm samt spottar för radio- och podcasts. Detta markerar också startskottet för Folkspels nya ljudlogo. Vi är tacksamma över att ha förmånen att samarbeta med några av branschens allra vassaste produktionspartners, och vill rikta ett särskilt tack till Always Frank och regissören Daniel Börjesson, Red Pipe Studios och TMP.

Bifogas: Bild för fri publicering.

Om oss

Folkspel är en ideell organisation som har 74 riksorganisationer som medlemmar i Sverige. Folkspel erbjuder svenskt föreningsliv möjligheten att sälja lotteriprodukter och på så sätt dra in pengar till sin verksamhet. Sedan starten 1991 har Folkspel betalat ut 17,5 miljarder kronor till svenskt föreningsliv, bland annat genom att föreningarna sålt Bingolotto, Sverigelotten och Färgfemman.