Lidl Sverige

Lidls frysta kycklingbröstfiléer topptestas

Dela

I ett nytt test från Expressen Allt om Mat jämförde smakpanelen fryst kycklingbröstfilé från olika varumärken. Ännu en gång uppmärksammas Lidls egna varumärken i ett produkttest. Med omdömen som ”Naturlig och god smak av kyckling” placerade sig Lidl på en delad andraplats med två andra varumärken.

Smakpanelen, som består av en grupp ur redaktionen Allt om Mat, testade nyligen tio varianter av frysta kycklingbröstfiléer genom att tina upp och sedan steka filéerna i ugn. I testet kammade Lidls egna Gyllda kycklingbröstfilé hem en delad andraplats med fyra av fem gafflar i betyg.

– Den senaste tiden har varit överväldigande på ett mycket positivt sätt då flertalet av våra produkter har dominerat prispallarna. Det är med stolthet som vi kammar hem ytterligare en topplacering och denna gång för vår svenska kycklingbröstfilé, säger Robert Stekovic, inköps- och marknadsdirektör på Lidl Sverige.

Lidls kycklingbröstfilé från Gyllda kostar 95 kronor för 1 kilogram. Kycklingen kommer från Sverige och innehåller 87 procent kycklingbröstfilé.

Lidl Gyllda Kycklingbröstfilé – Motivering (Fyra av fem gafflar)

Här finns det en naturlig och god smak av kyckling. Konsistensen är lagom fast, som man förväntar sig av en bra kycklingfilé.

Nyckelord

Kontakter

Vid övriga frågor (kundtjänst)

http://www.lidl.se

Tel:020-190 80 70

Om oss

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Följ Lidl Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige

Lidl stärker sitt internationella engagemang för medveten kosthållning tillsammans med WWF21.1.2025 08:01:00 CET | Pressmeddelande

Lidl fortsätter att engagera sig för en medveten kosthållning genom att ytterligare anpassa sitt produktsortiment i enlighet med Planetary Health Diet (PHD)* fram till 2050. Målet är att öka andelen sålda växtbaserade livsmedel – såsom växtbaserade proteinkällor, fullkornsprodukter samt frukt och grönt – med 20 procent jämfört med 2023. Som första dagligvarukedja att tillämpa WWF:s metodik i alla 31 länder med Lidl-butiker vill Lidl skapa transparens kring sitt produktsortiment och guida konsumenten till mer miljömedvetna och hälsosamma val.

Lidl Sverige halvvägs mot målet om mindre socker och salt15.1.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Senast 2025 ska Lidl Sverige ha minskat socker- och salthalten i egna märkesvaror med 20 procent, jämfört med 2015. Nu är livsmedelskedjan halvvägs mot målet. – Vi vet att minskat socker- och saltintag är viktigt för att främja folkhälsan, och därför vill vi erbjuda konsumenterna det bästa sortimentet för en hälsosam livsstil, säger Mia Brodén Borgvall, kvalitetschef på Lidl Sverige.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye