Unionen lanserar matchningstjänst mellan sistaårsstudenter och företag

Nu lanserar Unionen första versionen av matchningstjänsten Träffa företag. En tjänst som kopplar ihop sistaårsstudenter på väg ut i arbetslivet med spännande tänkbara arbetsgivare.

Johan Fernstedt, marknadschef, Unionen.

– Sistaårsstudenter på väg ut i arbetslivet kan sakna kontakter och erfarenheter av hur rekryterings- och anställningsprocesser går till. Det finns förmodligen också en hel del frågor om hur det fungerar i arbetslivet allmänhet och hur det är att jobba på ett specifikt företag och i en viss roll. Därför lanserar Unionen nu matchningstjänsten Träffa företag, säger Johan Fernstedt, marknadschef på Unionen.

Unionens nya matchningstjänst Träffa företag kopplar ihop sistaårsstudenter på väg ut i arbetslivet med tänkbara arbetsgivare. Genom att boka digitala möten som sker i mindre grupper får studenterna chansen till personliga samtal med representanter från sina drömföretag.

Företagen får chansen att exponera sig mot Unionens 25 000 studentmedlemmar och möjligheten att knyta kontakter med precis de som vill veta mer om hur det är att jobba på just deras företag.

– Att knyta kontakter med studenter genom närvaro på mässor och arbetsmarknadsdagar kan ta mycket resurser i anspråk. Med Unionens nya digitala tjänst, som är kostnadsfri för både Unionens studentmedlemar och företag, får företag chansen att genom effektiva, mindre digitala möten träffa studenter under personligare former, säger Johan Fernstedt.

– Tjänsten öppnar dörren för personliga möten mellan företag och studenter, säger Johan Fernstedt.

Fakta Träffa Företag

• Träffa Företag är ett digitalt möte där grupper av studenter träffar en eller ett par representanter från medverkande företag.
  • Studenten kan välja att träffa ett antal olika företag inom olika branscher, där varje företag erbjuder upp till tre digitala mötestillfällen.
  • I den första versionen vänder tjänsten sig till blivande civilekonomer, civilingenjörer och IT/utvecklare.
  • Företagen måste finns inom Unionens organisationsområde och ha kollektivavtal.

Anmäl intresse från ditt företag

Vill du veta mer?

Kontakta Johan Fernstedt, marknadschef Unionen, 08-504 153 20, johan.fernstedt@unionen.se

8 av 10 politiker i norra Sverige har inte funderat på sin kompetensutveckling – dags att sluta skillgissa4.7.2024 10:31:32 CEST | Pressmeddelande