Lena Hallengren på SFI-besök om jämlik cancerscreening

Torsdagen den 28 september besöker Lena Hallengren, Socialdemokraternas gruppledare i riksdagen, Österholmsskolan i Skärholmen för att prata om jämlik cancerscreening med lärare och elever på SFI.

På besöket deltar även representanter för Cancerfonden. Besöket är mellan 9.00 och 10.30.

Vid medieförfrågningar kontakta:

Elin Aarflot, pressekreterare hos Lena Hallengren, 076-291 84 43, elin.aarflot@socialdemokraterna.se

Vi vänder på varje sten för att bryta segregationen och tränga tillbaka våldet. Vi tar tillbaka den demokratiska kontrollen över välfärden och vi skapar framtidens jobb med bra villkor i hela landet. Vi gör det som krävs, för Sverige kan bättre.

S kräver kraftpaket för att säkra svenska industrijobb6.12.2023 11:41:37 CET | Pressmeddelande

Den ekonomiska krisen rullar över Sverige. Arbetslösheten väntas öka. Tillväxten spås bli rekordlåg – svensk ekonomi ser ut att krympa. Just nu står flera industrier redo att investera hundratals miljarder i Sverige – men om regeringen inte agerar snabbt riskerar vårt land att gå miste om investeringar och trygga industrijobb i hela landet. Socialdemokraterna kräver ett kraftpaket med snabba åtgärder för att frigöra mer energi snabbt för att säkra jobben.