NTM

Jenny Hoflund tillträder som affärsområdeschef för konsumentaffären

Dela

Med uppdraget att utveckla försäljningsarbetet mot konsument, fortsätta utveckla kundupplevelsen och öka lojaliteten hos våra läsare tar Jenny Hoflund den 1 november över rollen som affärsområdeschef för konsumentaffären för NTM:s samtliga 19 titlar och sajter.

Jenny Hoflund
Jenny Hoflund NTM

‑ Det ska bli väldigt roligt att jobba dedikerat med konsumentaffären och att fortsätta utveckla hela vårt erbjudande av produkter och tjänster vi erbjuder dagens hungriga mediekonsumenter, säger Jenny Hoflund.

I uppdraget ingår, förutom prenumerationsförsäljning, även e-handel, bredband, kundklubb, kundupplevelse och kundservice.  

Drivs av utveckling och ständiga förbättringar

Jenny Hoflund har lång erfarenhet från mediebranschen. I över tjugo år har hon arbetat i flertalet kommersiella ledarroller på tidningarna i Sörmland, främst på Eskilstuna-Kuriren. De senaste fyra åren i rollen som VD för Sörmlands Media. Under 2023 har hon arbetat som senior strategisk projektledare på NTM med uppdraget att leda och driva initiativ och affärsutveckling med fokus på lönsamhet och effektivisering. Nu väntar nya utmaningar.

‑ Försäljning, kundfokus och att jobba med ständig utveckling och förbättring är områden som ligger mig varmt om hjärtat. Att dessutom få möjlighet att driva detta viktiga arbete i en tid då den fria och oberoende journalistiken kanske aldrig varit så viktig ser jag som oerhört priviligierat, säger Jenny Hoflund.

Läsarna i fokus

Konsumentaffären är ett prioriterat område och en viktig del i NTM:s långsiktiga strategiska arbete där kundupplevelsen och den digitala transformationen står i fokus.

‑ Nu fortsätter vi vår resa med att accelerera den digitala prenumerationstillväxten och utveckla vår digitala affär genom att bygga långsiktig lojalitet och öka engagemanget hos våra läsare, säger Annie Lidesjö, COO på NTM.

Kontakter

Bilder

Jenny Hoflund tillträder som affärsområdeschef för konsumentaffären på NTM
Jenny Hoflund tillträder som affärsområdeschef för konsumentaffären på NTM
NTM
Ladda ned bild

Vår styrka är det lokala!

NTM är en av Sveriges största koncerner för lokal media. Kärnan i verksamheten är det redaktionella arbetet. Vi levererar lokala nyheter varje dag och verkar för det välmående lokala samhället för att skapa en bättre plats att leva och verka i. Med trovärdig nyhetsmedia som grund för hela verksamheten har vi medarbetare, läsare och kunder från Småland till Norrbotten.

NTM är en stiftelseägd koncern. Genom stiftelseformen garanteras oberoende och stabilitet. Företaget har inga kortsiktiga avkastningskrav så vi kan agera långsiktigt med främsta syfte att bedriva publicistisk verksamhet.

Följ NTM

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från NTM

84-åriga Elsa våldtogs av mannen från hemtjänsten, nu träder hon fram: ”Det känns viktigt att visa att det här har hänt en människa”26.11.2024 06:49:29 CET | Pressmeddelande

I den växande våldtäktsskandalen i Uppsala kommer nya graverande uppgifter fram om hur kommunen inte agerat på larm om sexövergrepp. Dessutom väljer nu ett av offren att träda fram: 84-åriga Elsa, som våldtogs av en man i hemtjänsten. Hon har inte ens fått en ursäkt från kommunen. Trots att hon larmade om att mannen blottat sig för henne, flera månader innan våldtäkten.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye