Nu öppnar POWER med stor fest i hela landet
Två månader efter övertagandet av MediaMarkts varuhus öppnar nu POWER ”på riktigt” med lanseringsfester i hela Sverige.
I augusti tog POWER över MediaMarkts svenska verksamhet och initierade en av de största retail-transformationerna någonsin inom svensk detaljhandel. På rekordtid är nu elektronikjätten redo att slå upp dörrarna på riktigt.
– Vi har fått feedback om att kunderna saknar en öppningsfest, och nu kommer den med buller och bång. Vi kommer att rulla ut den orange mattan i hela Sverige, och lovar en öppningskampanj utan motstycke, säger Robert van Toor, vd för POWER Sverige.
Gigantiskt projekt
Van Toor beskriver projektet som det, förmodligen, största som gjorts inom svensk detaljhandel på minst tio år. På mindre än två månader har 29 varuhus byggts om, bytt skyltar och över 1300 anställda har genomgått kurser och produktutbildningar.
– Arbetet har slagit alla förväntningar, och vi har en stor grupp med extremt motiverade kollegor som är redo att välkomna kunderna till POWERs största lanseringsfest någonsin. Vi har jobbat hårt med sortimentet och erbjudandena och tror att det kommer att locka väldigt många kunder.
Först ut i planen ligger att POWERs tre största varuhus öppnas ”på nytt” med lanseringsfester den 9 oktober och sedan drar en gigantisk rikstäckande kampanj igång.
– Vi sparar inte på någonting inför lanseringsveckan! POWER kommer att ha stora öppningsshower, sända live på TikTok och vi har även nära kontakt med den lokala polisen för att hantera trafiken och folkmassorna på ett bra sätt, fortsätter Robert van Toor.
Planerar nya etableringar
När POWER nu är fullt etablerade i Sverige är nästa steg att vända lönsamheten. Robert van Toor tror att vändningen är möjlig redan inom ett år.
– Jag är väldigt positiv till att vi når lönsamhet, och att vi är på rätt väg.
Elektronikkedjan tittar redan nu på möjligheten att etablera fler varuhus i Sverige.
– Jag tror att det kan bli aktuellt att öppna det första, helt nya, fullskaliga POWER-varuhuset redan under 2024. På längre sikt är planen 30 nya varuhus i Sverige för att få en bättre geografisk täckning, avslutar Robert van Toor.
Nyckelord
Kontakter
Monica Iren FastingNordic PR & Communication Manager, POWER
press@power.seOm POWER Sverige
POWER-äventyret startade i Danmark 2015. Därefter öppnade vi butiker i Finland, e-handel i Sverige och 2017 kom POWER till Norge. Idag är POWER Nordens nya elektronikjätte med närmare 200 butiker och 4 400 anställda – och vi växer hela tiden. På POWER vill vi alltid ligga steget före, eftersom vi vet att smarta, effektiva lösningar håller priserna låga, samtidigt som vi ger kunderna den bästa köpupplevelsen.
POWER Sverige är ett företag som ägs av POWER International. POWER International ägs av AWILHELMSEN AS och Dolphin Invest AS av Øivind Tidemandsen. Den norskägda koncernen driver även POWER i Danmark, Finland och Norge.
Vårt mål är att skapa ett hälsosamt och lönsamt företag som säkerställer trygga arbetsplatser för nuvarande och framtida medarbetare. Det gör vi genom effektiva lösningar som gynnar våra kunder – och med minsta möjliga negativa påverkan på samhälle och miljö.
Följ POWER Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från POWER Sverige
POWER går Lower Than Low med ny låt och musikvideo18.10.2024 08:30:00 CEST | Pressmeddelande
Elektronikutmanaren POWER tar nästa steg i sin marknadsföring och lanserar en nordisk underhållningskampanj, där den nyproducerade låten Lower Than Low med tillhörande musikvideo står i centrum. Vem artisten bakom låten är förblir dock en hemlighet…
Ändring av vd för POWER Sverige12.7.2024 14:47:49 CEST | Pressmeddelande
Robert van Toor slutar som vd för den svenska marknaden.
POWER lanserar reklamkonceptet LOW LOW LOW – ska befästa rollen som Sveriges nya moderna lågprisalternativ26.2.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Nordens största elektronikutmanare POWER fortsätter ta mark och öka sin närvaro på den svenska marknaden. Nu lanserar man reklamkonceptet LOW LOW LOW på bred front för att befästa sin position som det nya och moderna lågprisalternativet bland elektronikkedjorna i Sverige.
Sex månader efter Sverigelansering har POWERS kundklubb nått en miljon medlemmar16.2.2024 10:00:00 CET | Pressmeddelande
För drygt ett halvår sedan tog POWER över MediaMarkts svenska verksamhet. Kundklubben MyPOWER har sedan dess haft en urstark tillväxt, och nu kan elektronikkedjan avslöja att klubben nått en miljon medlemmar i Sverige.
Smarta produkter hjälper dig spara el och pengar när temperaturen sjunker9.1.2024 07:00:00 CET | Pressmeddelande
Under förra vintern upplevde vi historiskt höga elpriser, och även om denna säsong inte ser ut att bli riktigt lika kostsam utmanas de svenska hushållen ännu en gång av stigande elkostnader. Men det finns många smarta knep att ta till för att minska både elförbrukning och elräkning. Jörgen Bärnau, försäljningschef för vitvaror på POWER Sverige, delar här med sig av sina bästa tips för att komma undan billigare när temperaturerna sjunker och elpriserna stiger.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum